pages

Friday, August 3, 2018

VIDEO Datuk Nazim PPIM sendiri 'LAWAN' Penarik Kereta: BANK "JAHAT", Penarik Kereta "JAHAT", "Kejahatan" DIHALALKAN?


Penarik kereta berlagak seperti  samseng jalanan dan bertindak melulu menahan kereta di atas jalan.

Siapakah yang membenarkan mereka bertindak sendiri sedemikian yang boleh membahayakan pemandu dan orang awam.

Menteri KPDNKK dan pihak berkuasa tidak boleh tidur lagi dan perlu melakukan sesuatu dengan segera terutamanya menyediakan SOP dan menyedarkan orang awam agar "KEJAHATAN" ini tidak lagi berleluasa.

Pihak berkuasa juga perlu mengambil tindakan terhadap pihak BANK di bawah Akta AMLA dan Akta Perlindungan Data Peribadi kerana membocorkan maklumat pelanggan mereka kepada pihak ketiga.

Apa yang MENAKUTKAN, pihak ketiga itu adalah "PENJAHAT". Bayangkan bila penjahat memperoleh maklumat sulit dan peribadi.



11 comments:

  1. Banyak perkara yg dah keterlaluan melampau batasan terjadi dan pihak berkuasa memandabg isu ji remeh. Pemerintah sibuk berpolitik setiap hari. Rakyat terus diabai. Janji macam macam tapi rakyat tetap diketepikan. Koporat diutamakan. Ikan bilis tak diambil tahu.

    ReplyDelete
  2. Besok hari mengundi pilihanraya kecil di Sungai Kandis...

    Ini dia manifesto PakTan harapan:

    ------------------------------


    Dalam 100 hari itu juga Pakatan Harapan mahu mewujudkan suruhanjaya dan jawatankuasa untuk menyiasat dan menangani isu-isu yang menimbulkan kontroversi, termasuk 1MDB dan Perjanjian Malaysia 1963.

    Menghapuskan GST dan mengurang kos sara hidup dengan pelbagai inisiatif peduli rakyat.
    Menstabilkan harga minyak dan memperkenalkan semula subsidi petrol secara bersasar.
    Menyamaratakan gaji minimum seluruh negara dan seterusnya memulakan proses meningkatkan gaji minimum.

    Pakatan Harapan juga akan melaksanakan 4 perkara lain menyasarkan hutang yang ditanggung peneroka dan lepasan universiti dan perlindungan untuk suri rumah dan isi rumah berpendapatan 40% terendah (B40):

    Menghapuskan hutang-hutang tidak wajar yang dipaksa ke atas peneroka Felda.

    Memperkenalkan skim caruman KWSP untuk suri rumah.
    Menangguhkan pembayaran balik pinjaman PTPTN kepada semua peminjam bergaji kurang dari RM4,000 sebulan dan memansuhkan dasar senarai hitam ke atas peminjam.

    Memperkenalkan Skim Peduli Sihat dengan memberi RM500 pembiayaan untuk rawatan asas di klinik swasta berdaftar untuk golongan B40.

    Dalam 100 hari itu juga, Pakatan Harapan akan mewujudkan suruhanjaya dan jawatankuasa untuk mengkaji dan menangani isu-isu kontroversi:

    Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja 1MDB, Felda, Mara dan Tabung Haji, dan merombak semula struktur kepimpinan mereka.
    Menubuhkan Jawatankuasa Khas Kabinet untuk segera menyemak dan melaksanakan Perjanjian Malaysia 1963.

    Melancarkan kajian terperinci mengenai projek-projek mega yang dianugerahkan kepada negara asing.

    Mi yak petrol akan kamu turunkan menjadi RM 1.50 se litre.

    Menerusi buku bertajuk “membina negara memenuhi harapan” ini, gabungan pembangkang itu turut menggariskan 60 janji untuk dilaksanakan dalam tempoh 5 tahun dan 5 iltizam.

    Dr Mahathir dalam ucapannya berkata Pakatan Harapan tidak akan mampu melaksanakan janji-janji ini jika gabungan itu GAGAL menumbangkan Barisan Nasional pada PRU14.


    ReplyDelete
  3. hanya ada 1 kematian saja adun di kedah insyallah mukris a/l maha fitnah akan turun tahta..tepukkk..!!

    Tungguuuuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian...bapak ko mampus xda sapa tepukk ka??..tepukk!!

      Delete
  4. Wow khazanah untung?

    ReplyDelete
  5. Manifesto Madey Kerajaan PH hanya satu yg dilaksanakan- kadar GST 0%, dan mengakibatkan rakyat lebih sengsara. Manisfesto lain tu hanya umpan beli undi. Nasib hangpa lah salah buat pilihan.
    Regim Mahathir mengkayakan anak beranak dan kroni bermula kembali.. anda masih buta untuk melihat semua ini.

    ReplyDelete
  6. Fuck bn....!!!!! Lepas ni pekan prk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI dh geram..
      isu terlampau banyak
      ape lagi nak lepas geram
      mencarut ke BN/Najib/Rosmah/UMNO

      bahlol..tu tak cukup 'rukun' lagi tu,
      mane nama Najib Rosmah.. tak masuk kitab maki ke?

      kekekekeekek

      ted MATI (takziah)

      #prklangkawi

      Delete
  7. CG ko jgn tegor sangat KERA jaan ph mahababi ni.. nanti diorang heret ko ke mahkamah geledah umah ko mcm Najib kena..
    ted Mmahababi tengah pantau tu..die dengan KD bapok tak senang duduk tengok ko hangin semacam..

    diorang nak ko puji jilat ke tapak kaki kera jaan madey ph ni..baru diorang siyokkk kawan sama kau.. kekekeke


    ted MATI (takziah)

    Alhamdulillah Allah tentukan.. satu persatu PRK berlaku dan Insya Allah akan terus berlaku sebagai sumpahan kepada kera jaan ph laknatullah.. tumbangkan Najib UMNO dengan cara kurang ajar fitnah kotor.. korang takkan selamat..

    #prkklangkawi

    ReplyDelete

  8. MACAI MAHABABI, SEBELUM BERLAKU PRK LANGKAWI DAN MALAPETAKA LEBIH BURUK, SILA HADAM!!

    POTONG GAJI GONE END BUKAN PERSOAL GAJI ARUL KANDA

    Di dalam dunia korporat, pakej ganjaran atau 'remuneration' datang bersama-sama KPI atau 'Key Performance Indicators'. Dala erti kata lain, sekiranya KPI yang ditetapkan berjaya dicapai, anda akan berjaya mendapat pakej yang dijanjikan. Sebaliknya, jika anda gagal, anda akan dibuang kerja atau kontrak anda akan ditamatkan. Bukan satu perkara baharu untuk sesebuah syarikat korporat menawarkan pakej yang lumayan bagi pekerja, dengan syarat pekerja berkenaan dapat mencapai apa KPI yang ditetapkan oleh syarikat.

    Begitu juga dalam kes Arul Kanda. Beliau ditawarkan pakej yang lumayan sekiranya dapat memulihkan kembali (turnover) dan merasionalisasikan syarikat 1MDB yang bermasalah oleh pengurusan yang sebelumnya. Dalam kes ini, Arul Kanda berjaya mengurangkan hutang 1MDB daripada RM50 Bilion kepada RM30 Bilion dan 1MDB berada di landasan pelan rasionalisasi yang tepat. Tidak ada salah laku dalam pembayaran elaun sebanyak RM2.5 juta itu. Kerajaan sekarang sepatutnya mengarahkan 1MDB melunaskan baki RM2.5 juta lagi yang Arul Kanda belum terima.

    Dalam kes ini, bukan elaun Arul Kanda yang harus dipotong sebaliknya gaji dan elaun Lim Guan Eng. Ini memandangkan sebagai seorang Menteri Kewangan, Lim Guan Eng masih gagal menurunkan harga minyak dan gagal memansuhkan tol seperti yang dijanjikan di dalam ceramah-ceramah beliau dan Manifesto PH. Lim Guan Eng juga dilihat sebagai seorang Menteri Kewangan yang tidak bersih kerana tidak berani membersihkan dirinya melalui perbicaraan kes rasuah beliau dan berharap kes-kesnya akan digugurkan oleh Kerajaan PH.

    Nota Kaki - Apa jadi dengan mata sebelah kiri anda semalam, Ah Beng?

    ReplyDelete
  9. Sejak KERAjaan baru ni memerintah, pegawai khas menteri lebih berkuasa drp menteri. Pegawai khas boleh keluarkan surat arahan tanpa dirujuk kpd menteri.

    Memang hebat KERAjaan baru kepala bani ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews