pages

Wednesday, August 1, 2018

(PJB MENTERI "GILO") Maszlee tak tahu arahan henti langgan Utusan Malaysia



Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik tidak mengetahui tentang memo yang dikeluarkan kementeriannya untuk menghentikan langganan surat khabar Utusan Malaysia seperti yang dilaporkan hari ini.

Katanya, beliau tidak pasti tentang maklumat itu kerana beliau hanya berada di Parlimen hari ini, bukannya di bangunan Kementerian Pendidikan.

“Saya tak pasti tentang memo itu, mana anda (wartawan) dapat maklumat tersebut?

“Saya kena tanya dulu lah, sebab kita dalam langkah berjimat cermat, surat khabar sekarang ni pun boleh tengok online (atas talian) apa?

“Sepanjang hari saya ada di sini (Parlimen), jadi saya tidak tahu, saya kena semak semula,” katanya selepas ditemui di perkarangan lobi Parlimen, hari ini.
Terdahulu, satu memo dikeluarkan memberitahu Maszlee memohon agar langganan Utusan Malaysia bagi semua bahagian agensi, sekolah, universiti, kolej dan semua institusi di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dibatalkan serta merta.

Memo Pejabat Menteri Pendidikan itu ditulis oleh Penasihat Khas Menteri Pendidikan, Wan Saiful Wan Jan dan disampaikan keoada Ketua Setiausaha KPM, Datuk Dr Mohd Ghazali Abas bertarikh 18 Julai lalu

Mengulas lanjut, Maszlee berkata dia akan segera merujuk Wan Saiful berkenaan perkara itu.

“Nanti saya tanya Wan Saiful, saya akan semak dengan dia. Memo itu dengan nama dia kan?,” soalnya.

30 comments:

  1. Utusan dh rugii teruk..baik tutup jerr atau jadikn akhbar mingguan saja terbit setiap ahad..utusan bkn saja terkeluar dari agenda bangsa tapi terus mainkan isu2 perkauman..rasis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tau le hang Melayu celup saja, untuk dapat tarah bumiputra , senang masuk U.

      Delete
    2. Walau kerajaan apa pun memerintah, Utusan tetap setia dengan agendanya membela ugama Islam dan orang2 Melayu... Teruskan usaha murni ini UTUSAN...

      Delete
    3. Rakyat sedang memerhati kezaliman yang dilakukan...

      Delete
    4. saya pn sama tuan!setia dgn utusan.

      mereka sbrnya pengecut.. demokrerasi TELAH MATI! dulu kemain ckp demokerasi.. kepala BAPAK laa..
      Kedai2 mamak masih langgan Utusan sebagai public newspaper. lunyai skrg direbut baca sebab rakyat rasa tetripu dgn pakatan taek!

      paper ph mana yg bela nasib Melayu dan Islam? sinar munapik? meloyakini yahudi? keldaidaily? paper chap munge ade tak? pakat jadi PONDAN berbaju merah belake.. jilake ahli2 parti munge ni.. silap2 bini diorng pun kasi cine kangkang.. parti xde telor xde maruah!
      tuihhhh!!

      apapun Ted MATI (takziah)


      Delete
    5. Utusan ni dah wujud sebelum man off wujud didunia lagi, membela orang Melayu dari papa kedana miskin hina sepertimana dlm dalam filem P Ramlee kepada apa yang ada hari ini, jasanya dalam membela Islam dan orang2 Melayu tidak ternilai, teruskan usaha2 murni kepada UTUSAN MELAYU!!!!!

      Delete
  2. Khazanah rugi RM80 juta jual baju dalam, coli jenama zivame


    KUALA LUMPUR - Menyimpang daripada tujuan asal antara faktor mengapa kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu melihat semula peranan yang dimainkan Khazanah Nasional Berhad.

    Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali berkata, beberapa perkara yang berlaku sejak tahun lalu telah menuntut kerajaan hari ini meletakkan semula syarikat tersebut di landasan yang ditetapkan.

    Menjawab soalan itu, Azmin merujuk kepada pelaburan Khazanah dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

    “Sebagai contoh, Khazanah telah melabur sebanyak hampir AS$20 juta melalui sebuah syarikat online retalier yang menjual loungeries, baju dalam, bras (coli)... akhirnya pelaburan ini terpaksa diwrite-off atau dihapus-kira.

    “Ini yang paling kecil yang berlaku,” katanya.

    Khazanah Nasional Berhad telah melabur pada tahun 2015 dalam sebuah portal perniagaan online, Zivame, yang menjual pakaian dalam wanita di India.

    Usaha itu bertujuan membantu lebih ramai wanita membeli pakaian dalam secara atas talian, sekali gus mengatasi rasa malu membeli-belah secara terbuka di pasar raya.
    Zivame, yang bermaksud “saya yang berseri” dalam bahasa Ibrani, diasaskan bersama oleh Richa Kar bagi meneroka pasaran runcit atas talian untuk pakaian dalam wanita di India, di mana pembeliannya masih dianggap satu pengalaman yang kekok untuk wanita di sana.

    Banyak kedai pakaian dalam di India mempunyai reka bentuk yang terhad dan dikendalikan kakitangan lelaki.

    Zivame yang dilaporkan mampu menjual satu coli setiap seminit, menawarkan pelbagai saiz dan lebih 500 pilihan reka bentuk coli.
    Azman Americana at 15:45

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khazanah mungkin akan menukar bisnesnya dengan menjual tiket tarian gelek, ia lebih menguntungkan

      Delete
    2. Asset Khazanah berkembang dari 33 kepada lebih 134 billions, kalaulah salah satu cabang perniagaan rugi sedikit apa yang masalah sangat? Kalau main share pun ada untung rugi!

      Delete
    3. tang 80 billiun untung dari zaman mahataek tinggal dulu diorang tak highlight

      sama je modus operandi utk kencing rakyat..

      cari 'salah', buat2 kelam kabut sikit.. kasi rakyat terpinga2.. konon mcm betul la.. ala2 serangan 1mdb jugak.. FBI nak tangkap Najib..

      last2 mereka sakau puas2.. Mokzani Mirzan Mockeris Marina lgbt dah lama 'puasa' wang rompakan daddy mereka..

      tunggu lagi? nak bodoh kali ke 10 ke melayoo oii.. panggil British jajah balik la baru cerdik sikit???

      Delete
  3. adun seri setia dikhabarkan sudah meninggal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende2 kematian ni tak boleh dibuat main2? Kalau BENAR 3 - 0?

      Delete
    2. harap benar.. next prk langkawi.. Amiin x3!

      Delete
  4. Isu nya dulu ko melalak kebebasan media babi, skrg ko sekat, masa bn dulu kem. Sekolah ke boleh pilih akhbar apa dia nk baca tada sapa halang,

    ReplyDelete
    Replies
    1. isunya bukan sekat kebebasan media tapi.. pegilah jual suat kabo tu sendiri.

      Delete
  5. Kalau manifesto pun boleh TIPU, apa sangat la bende2 macam ni... eloklah bawa2 bertaubat dari sifat MUNAFIK takut kalau esok2 mati... Manalah tahu kalau2 nama dah ada dalam waiting list?

    ReplyDelete
  6. Ted manoff puaka pukimak mane ada tau dosa pahala..main lobang jubor proooot..sial ka ted manoff...mampus kau sial

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Ntahapeapetah org melayu umno ni. Kadoklah junjunglah kejadah apa tu? Adakah ia sejenis kuih?

      Delete
    2. bodoh...aku bukan org umno pon.. apesal keje ko kaitkan umno..??? nak tutup kepincangan rejim kutty perompak?? da nak mampos ke macai banu masam ooii!!

      Delete
    3. kalu khazanah boleh buat business baju dalam, takkan utusan xbleh jugak buat pelaburan.. pengelap pungguk umnok dr paper yg xlaku tu.

      Delete
  8. malaysia menuju muflis..
    GDP down teruk.. forex lemah..
    fundamentals market tktentu hala..
    Khazanah aset negara bkl melingkup..
    yeaaah...!
    dulu macai 'berzikir' hari2.. now btl2 jadi..
    Tuhan makhbulkan..

    Amiin

    ReplyDelete
  9. Muahahahahahahahahahaha

    KAH KAH KAH KAHHH

    RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

    KAH KAH KAHH..KAHHHH

    negara dah nak bangkrup.. pakat2 rasalah lepas ni.. bukan main2 ini betul2 la macai!


    HASMAH BOTAK JKKK

    ReplyDelete
  10. woi macai ph.. tak payah n
    tunjuk ngok sgt le citer pasal bisnes khazanah yang dah ebrbilliun2 untung tak larat nak makan 10 ketrunan kalau di jaga baik lepas dari Najib..

    ni haaa cer citer pasal mana wang lesap 30 billion 80 hari PH ambik negara???

    haaa kn dah aku kata madey ni BAPAK PENYAMUN! belit sana belit sini alih isu.. dia SAKAU lagi celah2 main wayang pasal Najib.. jilake!!




    -------------------------


    KUALA LUMPUR 30 Julai - Negara kehilangan hampir RM30 bilion dana kerajaan sejak Pakatan Harapan mengambil alih tampuk pemerintahan negara Mei lalu.

    Tan Sri Annuar Musa berkata, kehilangan tersebut termasuk daripada hasil cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang kini sudah dikadar sifarkan, kerugian pelaburan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), campur tangan politik dalam Khazanah Nasional Berhad (Khazanah) serta pelabur asing yang 'lari' daripada pasaran saham negara.

    "Bayangkan dalam satu hari campur tangan kerajaan terhadap Khazanah telah mengakibatkan kehilangan RM2 bilion. Kenyataan-kenyataan bersifat politik oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng terhadap keadaan kewangan negara juga telah mengakibatkan pelabur asing hilang keyakinan dan negara hilang lebih RM11 bilion.

    "Rakyat tidak sedar semua ini kerana mereka tidak diberitahu. Sebaliknya yang diuar-uarkan untuk menutup perkara ini adalah kutipan Tabung Harapan Malaysia sebanyak RM160 juta.

    "RM160 juta rakyat beri kononnya untuk bayar hutang negara, tetapi kerajaan sekarang menyebabkan kehilangan hampir RM30 bilion. Kita kena bagi kesedaran ini pada rakyat," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

    -----------------------------------------

    PH BAWA LEBIH BANYAK MALAPETAKA DARI PEMBANGUNAN

    ReplyDelete
  11. 11.09

    sokong dan setuju yg penting CG makes the game... but we will make their games is our games...

    sapa yg kena troll nnti... haah tepuk tepuk...!!


    kah kah kahh

    ReplyDelete
  12. kera mendapat bunga..
    tikus membaiki labu..
    sst tukar gst..
    indah kabar dari rupa..

    ReplyDelete
  13. dia tu proksi RBA, mana tau hukum hakam.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews