SILA KLIK

pages

Tuesday, August 7, 2018

(PH TERUS BOHONG) Penafian Singapura isu HSR MEMALUKAN, MENGEJUTKAN

KENYATAAN MEDIA

1. Penafian pihak berkuasa Singapura terhadap kenyataan Menteri Ekonomi, DS Azmin Ali mengenai pertemuannya dengan wakil republik itu atas urusan HSR, mengejutkan pembangkang.

2. Kenyataan rasmi Singapura itu memalukan Kerajaan Malaysia kerana disifatkan sebagai 'pembohong besar' dan mereka--reka cerita bagi menyedapkan hati rakyat.

3. Jika benar, kami tidak faham maksud sebenar perkara itu dibohongi, sama ada untuk membuktikan kepada rakyat bahawa HSR masih ada dalam jadual pembangunan atau sekadar menunjukkan betapa Kerajaan PH benar-benar membuat kerjanya.

4. Mengapa rakyat tidak dimaklumkan mengenai kedudukan sebenar rundingan dengan republik itu? Perlukah mereka dibohongi bagi menutup kelemahan kita?

5. Selepas kerajaan mencipta penipuan paling besar mengenai kedudukan hutang negara, kini kita disuakan pula dengan pelbagai tipu muslihat oleh kerajaan.

6. Belum pun tiga bulan memerintah, kerajaan sudah banyak melakukan 'silap mata' terhadap dasar dan janji manifestonya untuk PRU ke-14.

7. Ini termasuklah 'u-turn' terhadap janji untuk menghapuskan Akta MKN dan menutup Biro Tata Negara (BTN) yang selama ini dianggap digunakan oleh Barisan Nasional bagi kepentingan politik.

8. Malah, hasrat untuk mengkaji dan menyusun semula BTN dan Akta MKN (NSC Act) mendapat tentangan dalam kalangan Ahli Parlimen PH sendiri, terutama DAP.

9. Keputusan terhadap UEC juga menghampakan ramai walaupun Umno, dalam kapasitinya membantah sistem ala-Taiwan itu. Ingin dipersoalkan kenapa kerajaan mahukan tempoh lima tahun untuk memutuskannya.

10. Adakah ia akan dilepaskan kepada kerajaan baru selepas PRU15 sebagai 'outlet' kepada PH atau ia sengaja dilengah-lengahkan selepas meningkatnya tekanan agar ia tidak diterima, lantas 'menyejukkan' sedikit penyokong UEC?

11. Dalam pada menuduh BN ingin menjual negara kepada China, PH pula ingin menyambung semula pujukannya agar China, malahan Jepun, meningkatkan pelaburannya di Malaysia.

12. Begitu juga dengan BR1M yang diubah kepada Bantuan Sara Hidup (BSH). Sambil mendakwa kononnya kewangan negara dalam keadaan tenat sehingga ia terpaksa mengemis bantuan daripada sumbangan rakyat, sebanyak RM1.6 bilion sanggup dikeluarkan menjelang Aidiladha kepada penerima.

13. Begitu juga dengan Klinik 1Malaysia yang kini ditutup operasinya sehingga ia dijenamakan semula. Ini menjejaskan jutaan rakyat berpendapatan rendah untuk menikmati faedah perubatan murah yang disediakan kerajaan terdahulu.

14. Hentikanlah 'kerajaan berkecamuk' ini dan tumpukan perhatian kepada usaha menyediakan pakej rangsangan ekonomi serta peningkatan taraf hidup rakyat.

15. Usahlah banyak memutar-belit dan mengada-adakan 'fakta tidak benar' untuk menutupi kelemahan dan kesalahan. Ini negara kita bersama dan masa depannya adalah tanggungjawab kita bersama.

Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
Presiden UMNO
Kuala Lumpur
7 Ogos 2018

16 comments:

  1. PrOoTt...arghhh leganya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jubur berlendir bila kentut
      Anjing keling paria berak atas rel keretapi

      Delete
    2. kah kah kah..
      botak anak keling kedah daa goyang...

      taklamaa daahh.. #prklangkawi

      barua boleh mentekedarah dedak sehari dua je la kot..

      Delete
    3. Tercirit birit Ted mendengar pembongkaran tuan besarnya menipu rakyat.

      Delete
  2. hahaha....mmg power kentut ko ted, tersandar macai2 & walaun2 kena kentut lu bhai...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. abaikan je di barua madeytaik tu bro..
      kalau disebut seru nickname die serupa macam seru toyol, lagi menjadi..
      hahahaa.. makhluk gile isim, tak pernh jumpa lagi makhluk pelik mcm barua sekor ni..

      satu ciptaan Allah SWT utk dijadikan sempadan dan pengajaran..

      Delete
    2. Tiap kali kebenaran dibongkar tentang pembohongan kerajaan DAP-pH, agen syaitan macam Ted dan seangkatannya tercirit birit.

      Delete
  3. Penafian Singapura memalukan Malaysia - Zahid
    Azrul Hakimie Anuer

    07 Ogos 2018 7:17 PM

    7
    KUALA LUMPUR 7 Ogos – Penafian Singapura bahawa berlaku pertemuan antara pihaknya dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tentang projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR) disifatkan sebagai memalukan Malaysia.

    Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, hal ini kerana Malaysia disifatkan sebagai ‘pembohong besar’ dan mereka-reka cerita untuk menyedapkan hati rakyat.

    Katanya, jika benar, pihaknya tidak faham mengapa perkara itu perlu dibohongi, adakah semata-mata mahu membuktikan kepada rakyat bahawa HSR masih ada dalam jadual pembangunan atau sekadar menunjukkan betapa Pakatan Harapan (PH) benar-benar melaksanakan tugasnya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin dilantik sbb strategi politik Tun saja.Takkan seorang yang terpalit dgn pelbagai skandal blh jadi menteri kanan.Hebat sgt ke dia semasa jadi mb selangor?
      Kalau nak kerajaan yg telus Azmin bukan orangnya.Tunggu dan lihat sajalah nanti

      Delete
  4. NUAR & KONCO-KONCO MASIH TAKUT PADA MAHATHIR KUTTY WALAUPUN BELIAU HANYA ADA KERUSI YANG SANGAT KECIL DALAM PARLIMEN..

    SEKARANGLAH MASA TERBAIK UNTUK BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT. MUDARAT KECIL MEMILIH ANWAR DARI MEMBIARKAN MAHATHIR LAKNATULLAH BERKUASA HINGGA 2 TAHUN.. TAU LEBIH. AGAMA ISLAM AKAN DITUKAR BUKAN LAGI AGAMA RASMI PERSEKUTUAN TETAPI SEBAGAI AGAMA 'RASMI' SAHAJA.

    awas kafir dan munafik sedang erat mengatur langkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kafir dap dapat input, idea dan strategi bagaimana untuk memusnahkan kerajaan Melayu negara ini dari ngo yahudi america... they are working very closlely through their proxy in S,pore... hati2 wahai raja2 dan orang2 Islam Malaysia.

      Delete
    2. Kerajaan negara ini tengah diremote control oleh ngo2 yahudi america. Rakyat menuntut RCI ditubuhkan dengan segera untuk menyiasat perkara ini!

      Delete

  5. kera jaan penipu mahapembohong terus memalukan negara
    satu dunai sedang betul2 melihat gelagat kera jaan mahataik beraksi

    dulu kunun malu pada dunia sebab Najib. Itu tohmahan tak betul, Najib dihormati diseluruh dunia. Sekarang betul2 satu dunia menjauhi Malaysia.

    SHAMEFUL MADEY PARI KUTTY!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guru dan murid mmg gelagat dan tingkah lakunya sama. Guru mmbuktikan pd muridnya dia lebih hebat.

      Delete
  6. Menipu adalah budaya orang cina dan kini berjangkit kepada MP melayu dalam PH.. kalau tak menipu bukan PH namanya..

    ReplyDelete
  7. Zahid ni pun satu hal juga masa diatas bukan main gah... Bila dah jatuh varu timbul itu salah ini salah... Lihat sekarang apa dah jadi wahai bn... Masa jamu memerintah kamu lupa segalanya... Lupa daratan.. Lupa lautan..lupa dunia... Yg teraniaya sekarang melayu dan islam kerana nila setitik rosak susu sebelanga... Kerana kerakusan kamu rakyat jadi mangsa bila pemerintah baru naik rakyat dengan cepat menghidu penderitaan... Kerana ph hanya bijak mengambil kesempatan keatas kerakusan bn memperdaya rakyat merangkap pengundi. ..
    Bila ph menjadi pemerintah....kurangkan kerja... lebehkan melatah

    ReplyDelete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com