pages

Sunday, August 12, 2018

Pasangan lesbian didenda, disebat (Boleh Mengadu Kat Marina Mahathir tak? )


KUALA TERENGGANU - Sepasang kekasih 'songsang' dihukum denda RM3,300 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu, hari ini, kerana cuba melakukan hubungan sejenis ketika ditahan dalam sebuah kereta, di Dungun, pada April lalu.

Bukan itu sahaja, kedua-dua wanita berusia 32 dan 22 tahun itu turut  berdepan hukuman empat bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda berkenaan.

Keputusan dibuat Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail selepas pasangan itu mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 yang dibaca bersama Seksyen 59 (1) enakmen yang sama kerana musahaqah.

Terdahulu, dalam penghakimannya, Kamalruazmi berkata, kesalahan yang dilakukan adalah sangat serius dan bertentangan dengan fitrah yang ditentukan Allah.

"Hukuman setimpal perlu dikenakan bagi memberi peringatan dan pengajaran kepada kamu berdua serta masyarakat umum hari ini," katanya.

Mengikut pertuduhan, mereka didakwa cuba melakukan perhubungan seks di dalam sebuah kereta di Dataran Arena Square, Dungun, jam 1.50 tengah hari, pada 8 April lalu.

Bagi kesalahan itu, tertuduh berdepan hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau disebat tidak melebihi enam sebatan atau dihukum dengan mana-mana kombinasi hukuman berkenaan, jika sabit kesalahan.
Pendakwaan dijalankan Pendakwa Syarie Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Mohd Khasmizan Abdullah.

Bagaimanapun, Kamalruazmi menetapkan 28 Ogos depan sebagai tarikh pelaksanaan hukuman sebat dan kedua-dua tertuduh dilepaskan dengan jaminan RM1,500 dengan dua penjamin setiap seorang sementara menunggu pelaksanaan hukuman sebat.

Sinar Harian sebelum ini ada melaporkan dua wanita disyaki pasangan lesbian dicekup ketika sedang asyik berasmara di dalam sebuah kereta di Arena Merdeka, Dungun.

Pasangan berusia 32 dan 22 tahun itu ditahan dalam serbuan kira-kira jam 1.50 petang oleh sepasukan Penguatkuasa Syariah Daerah Dungun.

Pasangan itu mengaku memilih melakukan hubungan kelamin sejenis kerana merasa lebih selamat berbanding melakukan hubungan dengan lelaki, malah mereka turut mengaku sudah kerap 'terlanjur'.

Dalam serbuan itu juga, penguat kuasa turut menemui satu alat kelamin lelaki tiruan yang disorokkan di bawah kerusi pemandu dipercayai untuk memuaskan nafsu.

3 comments:

  1. Dah tangkap pengajar arab yg gomel gadij melayu bepurdah di koleh serambi tu?
    dah jumpa budak2 sekolah mat pet disetiu?
    bayi siapa yg mati ditanam diganu tu.
    Patut pun Pas kuasai Pantai timur..bongok2 betul melayu fufu yg kuno dan geng arab jahiliah fufu kat sana. Patut la, ken keluar carik rezeki kat tempat lain. Bab sembang warong A+.

    ReplyDelete
  2. Tak kira kementerian kesihatan ke, KBS ke, Menteri Agama-Agama Langit ke, sumua akan sokong LGBT kerna itu arahan America. Amerika bg dana pilihanraya kepada DAP DAN PAKATAN HARAPAN ingat free ke, bila bagi dana, PH kena perintah ikut kehendak KAFIR AMERIKA lah, diaorg mmg nak LGBT sbb itu je boleh halang kemajuan dan kejayaan Islam, diorg tahu Islam akan kembali gagah bermu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com