pages

Saturday, August 4, 2018

KISAH BALIK SUBUH:Kerajaan PH terbina hasil PEMBOHONGAN terhadap rakyat


Sebelum PRU14, dia yang tuduh negara nak bangkrap, bila mula memerintah tipu kata hutang negara 1 trilion, walhal hanya 600+juta, sekarang kata Kerajaan dulu yg tuduh negara nak bangkrap.

Dulu kata kerajaan bagi BR1M tu DEDAK kepada rakyat dan perlu dihentikan kerana tidak bagus untuk negara. Sekarang buat perkara yang sama tapi rakyat dapat nilai jauh lebih rendah.

Bercakap macam rakyat tak ada otak dan tak boleh berfikir 


KEMENANGAN PH ATAS DASAR PEMBOHONGAN!!!-PENYOKONG PAS■

Nabeel balik solat subuh tadi, sempat berborak dengan Pakcik Hussin dekat surau tadi. Pakcik Hussin ni memang penyokong dan ahli tegar PAS. Biasanya, Nabeel lari saja kalau dia start sembang pasal politik. Bukan apa, Pakcik Hussin ni bukan sahaja orang lain tak boleh berlain dari pendapat dia tapi dia juga panas baran walaupun dia ni di surau dia memang champion la tolong hal ehwal surau dan juga urusan-urusan repair-repair tandas, PA system dalam surau.

Nabeel pun pelik, macam mana boleh sangkut dengan Pakcik Hussin pagi ni walaupun tak dinafikan dia ada anak-anak dara yang cun-cun jugak.🀣🀣🀣

Pakcik Hussin masa dekat moto Nabeel, dia pun panggil Nabeel. Dia tanyalah, Nabeel sekarang macam mana, study dekat UiTM best ke tak, pastu bagitau la suruh jaga-jaga dengan macam-macam aktiviti yang berlaku sekarang. Tanya Nabeel dah ada girlfren ke tak? Kalau ada jangan bonceng2 awek tu. Nabeel kata takda lagiπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Lagi berat, jangan terlibat jadi geng songsang untuk lampias nafsu. Masa tu dia dah mula nak masuk bab politik.

Dia pun kata la, masa BN dulu memang ada benda ni bukan takda. Tapi takdala berleluasa. Sekarang ni geng ni makin terbuka. Dia kata sepatutnya hukum Islam ditegakkan supaya perkara ni tak berlaku. Pakcik Hussin dah start gear satu.πŸ˜‚

Nabeel tanyalah, Pakcik Hussin tak pangkah PH ke PRU hari tu. Muka dia dah mula merah cam siot. Nabeel dah gerun sikit. Tapi Pakcik Hussin tarik nafas, mungkin pasal Nabeel nampak cam calon menantu kot🀣🀣🀣.

Jadi, dia pun cakap Pakcik kekal dengan Pas. Nabeel tanyalah apa pendapat Pakcik tentang kemenangan PH dalam PRU lepas?

Pakcik Hussin pun menghela nafas panjang dengan nada geram. PH menang atas dasar penipuan dan mereka tak gentleman!!!

Nabeel tanya, kenapa Pakcik cakap macam tu?

Pakcik Hussin balas, PH fitnah Pas terima RM 90 juta dari UMNO dari duit 1MDB sedangkan satu duit pun mana ada PAS terima dari UMNO. Sebab fitnah ni, ada penyokong PAS pun tak pangkah PAS pun, menyebabkan banyak kawasan PAS kalah dalam PRU lepas walaupun kerusi tu secara tradisinya hak PAS.

Pakcik Hussin pun pesan kat Nabeel, Kerajaan PH sekarang bukan dibina atas dasar yang hak dan rakyat sekarang  kena tipu dengan penipu-penipu dan pemfitnah-pemfitnah. Nabeel angguk saja sambil tengok anak pompuan Pakcik Hussin panggil Pakcik Hussin dalam kereta.πŸ™„πŸ™„πŸ™„

Selepas tu, Pakcik Hussin pun minta diri dan kata, Sungai Kandis kali ni BN wajib menang untuk ajar sikit PH, jangan eksyen sangat, sambil dia pun tersenyum dan pegang tangan Nabeel dan jemput Nabeel kalau2 free bolehlah datang ke rumah minum-minum.🀣🀣🀣.

Insha Allah, Pakcik.. sambil2 ushar anak pakcik yang mukanya hampir macam awek Trivago tu.πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜….

-Nabeel Naqie-

13 comments:

  1. Ini skrip rosyam nor ke?
    Watak pak hussin tu siapa pegang? Mat Over?

    Faham²

    ReplyDelete

  2. KEMENANGAN PH ATAS DASAR PEMBOHONGAN!!!-PENYOKONG PAS■


    Memang tepat sekali tajuk tersebut... Bukan sahaja oleh penyokong PAS bahkan juga semua rakyat Malaysia mengakui KEMENANGAN PH ATAS DASAR PEMBOHONGAN .


    ReplyDelete
  3. Aku mmg tk suka umno terutama rosmah najib tapi PH mmg lg celaka, babi btul tertipu aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARU TAU KE.... PH MMNG KAKI PENIPU....!!!

      Delete
  4. Nabeel tolong tanya pakcik hussin kaki auta tu..brapa banyak kerusi Pas yang PH menang atas dasar tipu dan fitnah? Kalau setakat 21 kerusi turun kepada 18 kerusi kemudian nak salahkan orang lain, cakap kat pakcik hussin..sila meninggal.

    ReplyDelete
  5. Andai dungUMNO-BN masih di tampuk kerajaan,

    1- tidak akan tahu rakyat 1MDB tidak BAYAR HUTANG sendiri,

    2- Kerajaan dungUMNO-BN bayar 7 Billion HUTANG 1MDB

    3- Combat-Fighter air-readiness ONLY 4 out of some 20 aircrafts

    And, no wonder TUDM could not scramble a jet or two in 2014 when MH370 did a 'TURN-BACK' and flew across the peninsula all the while being tracked by the MILITARY RADAR...threat level aside, if airspeed of commercial aircraft could not scramble a fighter...what more transgression and incursion/s by foreign fighters?

    ReplyDelete
  6. Pi mamposlah dgn nabeel nii...bkn sapa2 pun..setakat buat kenyataan sapa pun boleh..ni lah rupa melayu harbi yg klh pru lalu..kahkahhh..πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜€

    ReplyDelete
  7. Blogger pas kalau tak ikut serta kancah politik nanti tertinggal terus. Jadi terpaksalah ikut rentak umno main isu kaum. Tanya hj hadi mana janji nak jadi kingmaker? Macam mana hj hadi boleh yakinkan orang pas sebelum pru 14 boleh menang 40 kerusi? Itu lagi besar penipuan

    ReplyDelete
  8. Berita baik cg..ph dahului bn dari segi jumlah undi..senang ckp dari 10 orang 8 undi pkr dn hanya 1 undi bn..1 undi rosak..yaOohoo..πŸ€—πŸ€—πŸ™‹πŸ’πŸ™†

    ReplyDelete
  9. Tak kisah la nabeel. Cakap banyak pun tak kena bayar, free jer. Air liur je kering. Ph dah bentuk kerajaan. Pas bentuk 2 kerajaan negeri. Tak puas hati, nabeel kempen 3 tahun lagi. Kalu mula sekarang, kesian kat tekak nabeel, salak kuat pun, bukit tak runtuh. Kita tunggu 4 tahun lagi nak pangkah kerajaan baru.

    ReplyDelete
  10. Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mencadangkan agar semua pihak meneliti Enakmen Undang-undang Keluarga Islam Kelantan yang membenarkan perkahwinan bawah umur dengan syarat tertentu.

    Menurutnya, isu perkahwinan bawah umur tidak seharusnya memfokuskan mengenai topik perkahwinan semata-mata sebaliknya perlu dilihat dalam kerangka yang lebih luas.

    # lepas ni penyokong pas bolehlah cari budak sekolah buat bini

    ReplyDelete
  11. Ini skrip rosyam nor ke?
    Watak pak hussin tu siapa pegang? Mat Over?

    ReplyDelete
  12. Wei tol free mana tol free? Hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews