pages

Sunday, August 12, 2018

(BILA KAFIR MEMERINTAH) Kerajaan Komunis China Mahu Roboh Masjid Bersejarah

"BILA KAFIR MEMERINTAH, TIADA HUMAN RIGHTS UNTUK UMAT ISLAM" 
Human Rights hanya untuk Israel bukan Rakyat Palestine, Human Rights hanya untuk LGBT bukan wanita Islam untuk bertudung tutup aurat, Human Rights hanya untuk orang Kafir bukan orang Islam

WEIZHOU: Ribuan penunjuk perasaan berhimpun di hadapan sebuah masjid di China yang dilaporkan akan dirobohkan berikutan arahan yang dikeluarkan oleh pemerintah negara itu.

Ia susulan arahan kerajaan China yang mahu menetapkan had kebebasan beragama termasuk bagi umat Islam, selaras dengan kepercayaan Parti Komunis di negara itu.

Video dan foto mula tular di media sosial apabila ratusan penunjuk perasaan telah mula berhimpun di hadapan masjid di bandar Weizhou di daerah Ningxia sejak Khamis.

Memetik laporan antarabangsa, penduduk tempatan memberitahu bahawa masjid tersebut mahu dirobohkan kerana dikatakan sebuah bangunan yang tidak berdaftar. Bagaimanapun, masjid itu mempunyai pelbagai sejarah sejak kewujudannya beratus tahun dahulu.

Penduduk tempatan menggelar masjid itu sebagai ‘Masjid Weizhou’. 

Struktur masjid itu telah melalui proses pembangunan semula pada dua tahun lalu, namun berdasarkan dokumen kerajaan, proses pelesenan tidak dijalankan dengan betul dan beberapa pihak berkuasa telah menerima ‘amaran serius’.

Buat masa ini, bukan sahaja penduduk tempatan yang meluahkan rasa tidak puas hati atas keputusan tersebut, malah pengguna media sosial seluruh dunia juga meluahkan bantahan. - astro awani

10 comments:

  1. Sama saja di Malaysia yg diperintah oelh Kafir DAP, islam ditekan, melayu jd pendatang cina india jd pemilik tanah Melayu, agama Islam agama Persekutuan jd sama rata dgn agama hindu buddha, bahasa Melayu bahasa kebangsaan jd sama taraf dgn bahasa mandarin dan tamil,

    Kafir mmg jahat

    ReplyDelete
  2. Ini berniat menghasut..nk samakan malaysia dgn tindakkan negara china adalah tidak wajar..jgn mcm2..silap2 mlm nii kena angkut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi mampos la dgn ugutan ko tu, mau lancau ko kena kerat datang kuching

      Delete

    2. Berita benar bukan memghasud.

      Berita fitnah sahaja yang boleh di katakan sebagai menghadud atau tidak menghasud.

      Kerajaan dulu membuat akta berita tidak benar

      Tetapi kerajaan PH hendak menghapuskan akta berita tidak benar

      Bermakna berita tidak benar, tidak boleh di dakwa.


      Delete
    3. Samalah Ted, ko dan tuan besar ko cina DAp dengan china tanah besar sama saja perangainya.

      Bila dpt kuasa dalam masa 5 tahun ni korang akan kurang ajar, kemudian dlm 10 tahun lagi korang akan mula tuduh dan fitnah umat islam yg melawan korang sebagai pengganas. 15 tahun kemudian korang akan mula guna kuasa utk tangkap umat islam, penjarakan dan mgkin dilenyapkan musuh politik korang.

      Jadi kami dah nekad akan tumbangkan korang dgn mula kumpulkan kekuatan kesatuan umat islam.

      Delete
  3. Ko ingat ni negara komunis ugut rakyat utk hidup dlm ketakutan

    Ini negara PH yg terbuka, rakyat berhak cakap secara terbuka, ini demokratik

    Yg dia ckp tu semua btul, PH patut berubah mempertahankan majoriti bukan minoriti yg diutamakan

    Ugut2 tu tak makan lah, ko ingat aku takut kd datang lah aku kat Sarawak, ko nak mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kerr ko kt sarawakπŸ˜„πŸ˜†...jeng jengjengggggg...πŸ€—πŸ€—πŸ€—πŸ˜πŸ˜œ

      Delete
  4. ted ngan taik berpisah tiada.

    ReplyDelete
  5. Lupikirlahsendiri

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews