pages

Wednesday, August 1, 2018

BENARKAH MAT SABU BOCORKAN RAHSIA PERTAHANAN NEGARA KEPADA DUNIA??

MAT SABU BOCORKAN RAHSIA PERTAHANAN NEGARA KEPADA DUNIA??
Siapalah yang bodoh sangat pergi letak orang macam Mat Sabu dekat jawatan Menhan ni? Dia ni terlalu lurus atau terlalu bodoh atau terlalu nak tunjuk telus sampai terlalu lurus dalam isu pertahanan negara. Atau mungkin masih lagi nak berpolitik daripada mengemudi Malaysia sampaikan berpolitik sehingga mengancam keselamatan negara.
"Setakat ni hanya 4 buah Sukhoi kita boleh terbang. Yang lain dalam proses pembaikian." - Lapor berita arus perdana macam dalam gambar.
Tahu tak beberapa banyak peperangan berlaku berakhir dengan sebuah kekalahan kerana membocorkan rahsia pertahanan? Ambil sahaja kekalahan Melaka kepada Portugis. Kekalahan itu berlaku apabila Si Kitol membocorkan rahsia pertahanan kepada Portugis. Tak akan benda ni tak boleh belajar?
Kekalahan Khalifah Mutashim Billah juga sebab dia beritahu Hulagu Khan, pasukan tentera utama diberikan cuti selama sebulan dan hanya tinggal pengawal istana sahaja yang mmpertahankan kota.
Apa bodoh sangat pi keluarkan kenyataan kat media yang hanya 4 Sukhoi kita jer berfungsi buat masa ini? Seberapa banyak peperangan yang berakhir dengan kehancuran apabila berlakunya pembocoran info-info peperangan yang akan menjamin sebuah kemenangan dan kekalahan.
Bayangkan yang ada negara yang sebelum ini tidak mengacau keselamatan negara kita atau mengugut Malaysia kerana risaukan kemampuan Sukhoi kita. Tiba-tiba si Sabu ni keluarkan kenyataan salah satu aset paling hebat negara kita tak boleh digunakan? Tak ke naya kita kena bom.
Macam mana orang macam ni boleh terima undian majoriti antara terbesar masa PRU lepas? Macam mana orang macam ni boleh lepas jadi MenHan? Apa benda yang rakyat Malaysia buat masa PRU-14?
Dulu aku tak bersetuju kencaman orang ke atas sijil kulinary yang dimilikinya, tapi sekarang aku mungkin akan ubah fikiran yang seorang chef tidak mungkin mampu memimpin sebuah pertahanan negara. Terima kasihlah kepada Mat Sabu. Hari tu Chef Wan buat bodoh, sekarang Chef Sabu pulak sambung legasi kebodohan tu.
Bertabahlah....
Helmi Effendy

9 comments:

  1. Dia ni syiah, setia dia mungkin pd Iran dan Lubenan. Pernahkah kita terfikir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lah berdusta ikut perangai kaum Ameno,,kuat fitnah dan juga kuat menipu........!!

      Delete
    2. dia lebih suka jadi mp pembangkang..tak perlu kerja dan merunsingkan kepala otak. jadi menteri penuh kerajaan sikit punya susah.. seluruh negara dan rakyat kena layan. paling pening kena hentam termasuk turun kawasan 5 tahun sekali..

      Delete
  2. Ben kelley menjawab di Quora, sukhoi Malaysia bukan rahsia,makcik bawang pun tahu, ha ha 2 negara mungkin boleh membantu Dua negara itu bermula dgn huruf i

    ReplyDelete
  3. Ada seorg lagi chef, dulu dia pakai gelaran Dr. tapi sekarang entah kemana hilang gelaran Dr. tersebut? Agak2nya memang tabiat chef2 macam ni? Tak salah nak tahu?

    ReplyDelete
  4. negara lain tak payah mengintip lagi dah kekuatan tentera kita.. sbb mintri pertahanan yg bocorkan rahsia sulit kekuatan tentera mesia...

    kah kah kah.. bodos bertingkek tingkek...!!!

    lurus bendul smpi lubang berak..!!


    kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustahil kekuatan Negara hanya pada satu alat sahaja.......!!
      Nak berperang apa benda.......!!

      Delete
  5. Bab sabu ni aku cadangkn jd mnteri hal ehwal pengguna

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews