pages

Friday, August 10, 2018

AS tak perlu masuk campur urusan agama Islam di Malaysia: Muafakat


28 Zulkaedah 1439H, Jumaat – Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad memberi amaran kepada Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Malaysia yang menyokong dua aktivis lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), supaya tidak masuk campur dalam hukum-hakam Islam di negara ini.
Beliau menegaskan, mereka yang mempunyai fahaman Barat tidak seharusnya ikut masuk campur dalam budaya Timur dan agama Islam di Malaysia.
Kenyataan itu, katanya, bukan sahaja boleh mencetuskan provokasi, ia juga mungkin menjadi pemangkin kepada perpecahan masyarakat Malaysia khususnya penganut Islam.
“Amerika (Kedutaan AS) bukan orang Islam, tidak perlu masuk campur dalam hukum-hakam Islam. Kenyataan mereka ini boleh mencetuskan provokasi dalam kalangan masyarakat Malaysia, sekali gus mendorong kepada reaksi negatif orang bukan Islam di sini.
“Mereka jangan cuba untuk ‘import’ budaya songsang, anarkisme mereka ke dalam budaya kita iaitu masyarakat Timur terutamanya Melayu,” katanya seperti dilapor akhbar tempatan.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas sokongan terbuka Kedutaan AS terhadap Nisha Ayub, seorang aktivis LGBT yang diturunkan gambarnya oleh pihak berkuasa pada Festival Georgetown di Pulau Pinang. - ismaweb

40 comments:

  1. Amerika kepala kejahatan, mengeksport fahaman yg mencelarukan negara2 kecil dan besar. Masuk campur hal negara lain sehingga jadi kacau bilau. Itulah Modus operandi yahudi zionist.

    ReplyDelete
  2. prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

    Taklamaaa dahhh #prklangkawi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa ko yg mati dlu sblm pru 15@langkawi!!amacam??

      Delete
    2. alamak.. ayoyoooy macaiii..u ada fake akaun manyak2 jugaa wooo..
      itu org ada cakap sapa mati ka macaii???dia ada cakap juga..itu nanti prk langkawi sudah taraak lama.. itu macam bhai.. apa pasat u mau marah2.. citttt podahhh..kutty manyak busuk..!!

      ayyyoyyoooo machaii..

      Delete
    3. Budak taik kampong Selatan lah yg jadi Taik dulu sebelum pru15.

      Delete
    4. Yang dah pasti PRK pekan menanti...

      Delete
  3. Habis madey sendri pengikut dajal amerika..upah konsultan amarekaa

    Cmne??

    ReplyDelete
  4. Tetapiii..tetapiiii..najib sendiri minta bantuan cia..kenapa muafakat tk bising..? Sibuk psl lgbt plk..aduhhhh rosak tanahairku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdengar bunyi BABI menguoaakkkk...10.35.. Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
    2. Aku rasa ko yg mati dlu sblm pru 15@langkawi!!amacam

      Delete
    3. Terdengar bunyi BABI 11.33 menguoaakkkk.... PANASSS BONTOT.. keeee..?

      AKU RASE KO YANG MAMPOS DULU SEBELUM PRK LANGKAWI.. AMACAM??


      KAHHHH..KAHHHH..KAHH... Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp...

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi #mamposmadey

      Delete
  5. Ya..yahudi yg bersalah..standard macaii umno sikit2 yahudi..najib sendiri lantik org yahudi di 1mdb@1mbabi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdengar bunyi BABI menguoaakkkk...10.35.. Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      kekekeke

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
  6. Macai mahababi tau x WSJ DOJ tu yahudi punye propa? Tanye jee..

    Mahababi kelu lidah..makin bodoww sejak nk ckup 100 hari ni..mungkin madey mampos pd genap hari ke100 pii ehh kot.. Makan sumpah tipu janji manipesto...mopti wahabi Maza ckp ph kera jaan HARAM sbb MENIPU!??

    aku pula kate ph HARAM JADAH..

    ReplyDelete
  7. ton mahababi perompak blik.msia bile babimacaii??
    .. Ahhh biar je lah si tua kutuk tuu..
    Nak kentott jappp

    prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

    Taklamaaa dahhh #prklangkawi

    ReplyDelete
  8. Najib minta bantuan cia..muafakat kenapa diam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdengar bunyi BABI 10.43 menguoaakkkk.... Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp...

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
    2. Mahababi paria oiii..tk hbis2 ko ratib Najib Najib..kah kahhkahhh

      Babi oii..ko takot dgn Najib btol ehh.. woiii ngok die dh bkn PM malaysia lg..

      Ape ke bongok oiii..skg pm mahataik kutyy perompak 30 billiun ' baling gelas tak pecah' k...

      kikikoi

      Delete
    3. ted minta bantuan dari kepala taik.

      Delete
  9. Elloo macai mahababi..rotate la kerap sikit nickname ko tu.. Apesal asyik pakai ted je..busannn ahhhh..

    Kikikikii

    .... Ahhh biar je lah.
    Nak kentott jappp

    prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

    Taklamaaa dahhh #prklangkawi

    ReplyDelete
  10. Kesiannnn...bila tk dpt jawab di makinya babi..babi pula yg jadii mangsa..bertabahlah wahaii babi..







































    PrOooTtt...arghhhhh leganya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdengar bunyi BABI 10.46 menguoaakkkk.... PANASSS BONTOT..lidah kayu..

      KAHHHH..KAHHHH..KAHH... Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp...

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
  11. Oiiii macai mahababi..tolong ckp kt bos dedak ko..ckp nnt bile mahababi mahadey kutty mampos tolong sorok sikit jirat kubor die ltk tmpt org xtahu..n jgn letak batu nesan k.. Kalo letak jgk jgn ltk jawi/ melatu..tulis tamil xpon manderin.. Aku nk elak nnt ade org pegi KENCING atas kubor lahanat tu..tkpon nnt binatang pon kencing..
    Pesann jeeer...

    .. Ahhh biar je lah.
    Nak kentott jappp...

    prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

    Taklamaaa dahhh #prklangkawi

    ReplyDelete
  12. Minggu ni xdgr maslee bangsat uec berlakon dlm tv..
    Kah kah kahh..
    Mentri baboon dn mentri tokongbabi yg byk main wayang..maslee tgh asah lidah..cium.molot dgn cinebabi jnji mau tunai..melayu bole kencenggg k..

    Hahaha bodoww nyer jd macai kuttytaik..menang mcm pelacor..xde maruah..kotor jijik bernajis..

    ReplyDelete
  13. Macai mahababi sekor tu daa cabut lari??
    Habis da ke semua nick name fake babi tu ko da pakai hrni??

    Tanyeee jeeee..


    Kikikikikii

    #prklangkawi

    ReplyDelete
  14. Ted,
    Ini hari, itu mintiri keling paria berak atas rel keretapi ada bawak sami masuk dewan rakyat kaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat India diaorg rogol kambing bunting secara beramai2, memang betul2 perangai babrian!!!

      Delete
  15. http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2018/08/pensyarah-arab-cabul-budak-purdah-di.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amende ko nk smpaikan? Ko bace blog mamak sekular munafik mcm madet tu??

      Delete
    2. 1115. sila diam, dan masok semula kebawah tempurong ko tu. Kepala ko lembab.

      Delete
    3. OKEY OKEYY.. diam diam..jom diam..
      kasi chance..GENG BABI MAHADEY nak cakap...
      hohoho takooottttttnyeeerr...kah..kahh..kahhh

      .... Ahhh biar je lah..
      Nak kentott jappp...

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...




      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
  16. Khairulryezal osmanAugust 10, 2018 at 11:19 PM

    Weii babi,najib minta bantuan cia babi2 sekelian tak nk protes ke? Dasar babie,kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei..a/l iskander kutty, itu mintiri torpedo kapla tumpol ada buat announcement baru kaa ttg aset pertahanan negara ini hari?

      Delete
  17. LBGT term ni perlu dijenama semula, ia ada 2 part, LBG Lesbian, Biseksual dan golongan Homoseksual adalah pesakit jiwa yang perlu diperangi tapi T Transgender adalah kecacatan fizikal yang perlu dibimbing oleh masyarakat. Rasanya kerajaan dahulu telah melayan golongan transgender dengan baik dan mereka mendapat hak2 yang sama seperti rakyat yang lain, jadi tiada isu dengan golongan ini...mereka adalah sebahagian dari masyarakat yang baik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ted adalah juborian jenis pemakan taik.

      Delete
  18. sekalian macai mahababi akan mengamok sakan le dengan statement TGH Hadi ini.. akan ada yang terlajak sampai menghina Islam nanti.. kerana skait hati dengan suara PAS- UMNO.


    Jangan serang UMNO - Hadi Awang
    Helmy Abd Rahman dan Baharom Bakar
    cnews@nstp.com.my
    KONGSI ARTIKEL
    Share

    Tweet

    Share
    MARANG: Datuk Seri Abdul Hadi Awang membidas sikap sesetengah penceramah PAS yang masih ‘ligat’ menyerang UMNO seolah-olah parti itu masih lagi memegang tampuk pemerintahan negara.

    Sambil memberi bayangan akan bekerjasama dengan UMNO, Presiden PAS berkata, ahli parti itu perlu sedar dan mengambil langkah memilih pihak mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam.

    “Terdapat kalangan penceramah PAS duduk hentam UMNO... UMNO dah kalah teruk, dia ingat UMNO jadi kerajaan lagi. Mereka perlu ingat yang memerintah sekarang adalah Pakatan Rakyat (PH) bukan UMNO lagi.

    “Ini tidak, masih ceramah macam dulu juga, (mereka) ini tak faham dan tak reti (pandai) politik.

    “Biar saya sebut terus terang, PAS sebagai parti Islam perlu mengambil satu langkah fiqah muwazanah iaitu pertimbangan untuk memilih (pihak) mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam, ini perlu difahami,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) di Dewan Majlis Daerah Marang di sini, hari ini.

    Abdul Hadi berkata, Pilihan Raya Umum (PRU) lalu memperlihatkan keputusan unik apabila pemerintah tidak seimbang dengan demografi penduduk Malaysia.

    “Keputusan PRU lalu ditentukan orang muda berusia 21 hingga 30 tahun dan pengundi bukan Islam. Sebanyak 30 peratus pengundi muda yang baharu setahun jagung ini dan 90 peratus bukan Islam memilih PH sehingga menumbangkan Barisan Nasional (BN).

    “Penduduk Malaysia meliputi sebanyak 65 peratus orang Islam tapi yang menguasai Parlimen dengan majoriti mudah ialah bukan Islam.

    “Ini menjadikan cabaran untuk kita dan mungkin apa yang diluluskan di peringkat negeri tidak akan diluluskan (di Parlimen), di samping ada orang yang nak cepat jadi Perdana Menteri menambahkan lagi cabaran kepada kita,” katanya.

    ReplyDelete
  19. https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2018/08/366508/dicabul-pensyarah-dalam-bilik-kolej

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekor macai MAHABABI 11.48 meroyan apekah....... Ahhh biar je lah.
      Nak kentott jappp...

      prrOootttt ahhhhh legaaaaa...

      Taklamaaa dahhh #prklangkawi

      Delete
  20. CG dah jadi laman kutuk mengutuk maki memaki sesama sendiri.. Lgsg tak ada komen yg membina yg boleh dijadikan iktibar.. .
    Ted manoff dan seteru kau... Pergi lah blog lain... Blog CG ni dah mula hilang fungsi bila korang berdua masuk... Hanya ALLAH boleh membuatkan korang berdua diam.

    ReplyDelete
  21. Ismail mina ahmad... .Tak payah lah nak warning amerika tu sangat... Sbb isu tu melibatkan banyak perkara yg bersangkutan dgn dunia dan kenegaraan...
    Isu yg lebeh penting ni. . yg perlu ismail mina tengok atau bertindak...isu bila kula kata ismail mina dan melayu semua pendatang... Mana hujah ismail mina...? Mana jari telunjuk yg tegak yg ismail mina tunjukkan pada kula...
    Sepatutnya ismail mina bangkitlah dari tidur ...tegakkan hal ini dulu....
    Isu dalam negara pun ismail mina tak tersentuh... Tiba2 isu amerika pulak yg ismail mina hebohkan...
    Kalau betul berani....dan ikhlas dalam mempertahan hak melayu..islam dan negara... sahut cabaran kula dan p ramasamy tu... Ini lebeh penting... Bukanya kuman seberang laut nampak...gajah depan mata buat2 tak nampak....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com