pages

Monday, July 9, 2018

VIRAL Video KM Sabah, DS Shafie Apdal "DIPERANGKAP" oleh Kristian

Viral di media sosial, kelihatan Ketua Menteri Sabah yang baru Shafie Apdal, orang kuat kerajaan Pakatan Harapan yang dikatakan terperangkap, dan "tanpa RELA....". 
Adakah ini permainan halus Kristian? #MalaysiaBaharu

9 comments:

  1. Kehidupan majmuk. Tidak asing di sabah.
    Berbalik kpd niat shafie, sudah tentu tiada langsung tiada kaitan dengan akidah tetapi lebih kpd tugas rasmi KM.

    Bukan meraikan, tapi menghormati "ugama kamu untuk kamu.

    Jangan jadi isu ugama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada isu serius KMS hanya duduk membelek risalah tu sahaja..

      Delete

  2. Bila LGE umpamanya bersembahyang bersama orang Islam di di Masjid orang2 tentu akan kata LGE sudah masuk Islam....so Syafie pun sama le.

    Apa maksud tanpa rela... Apakah puak sana sudah acukan senjata kepada untuk mencederakan jika beliau tidak masuk bersama mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kamu tuduh DS Shafei 'sembahyang' dalam tempat tu? Isteri Shafei dan ada seorang wanita Islam lain pun hadir sama, mereka melihat dr ruang tamu.

      Saya nampak tempat tu sebuah rumah banglo yg merupakan tempat tinggal. Kekadang orang2 Kristian akan berkumpul dan menyanyi lagu2 berbentuk membina kerohanian dalam rumah mereka, lebih kurang macam orang Islam jemput orang datang ke rumah buat marhaban, berzanji dsb.

      Hanya sebab dia duduk atas bangku tu?

      Hanya sebab dia pegang kertas?

      Mulut dia tak bergerak langsung pun. Paderi tu pun hanya tunduk melihat lirik jer. Maklum laa lagu moden, agaknya si paderi pun tak fasih.

      Bagi masyarakat Islam yg tinggal dalam kelompok di mana masyarakat bukan Islam juga ramai, keadaan seperti ini adalah perkara biasa.

      Hujung minggu lepas, saya menghadiri majlis hari raya anjuran Ikatan Muslimin Malaysia di Bayan Baru, Pulau Pinang. Ada bacaan quran, ada nyanyian nasyid. Antara yg hadir juga masyarakat Tiong Hua.

      Pada kami di Pulau ni, ini perkara biasa.

      Agaknya di tempat-tempat lain, tak berlaku kut ya?

      Delete
  3. itu berdosa .. kok oa pun dosa dia sama tohan.. mintri agama atok yg cakap bukan aku yg cakappp....!!

    rakyat nak tengok apa pula mintri agama cakap pasal syiah... tungguuuuu..

    ReplyDelete
  4. Tak.. takde isu pun.. setuju dgn Kluangman. Shafie pun tak la plak nyanyi sama. Dia duk diam je. Sama gak bila mana2 event kerajaan, bila kita baca doa, yg non-muslim ade tadah tgn baca doa gak ke? Tak de, kan? So plz la.. Masyarakat Sabah n Srwk dh phm n biasa dgn situasi2cam tu.. mmg takde isu apa pun kt sabah.
    Anon 6.41am, ko biar btul LGE solat sekali? Klau btul, mmg dah terangkat la tanah melayu ni.. ko jgn buat citer mngalahkan citer tamil..

    ReplyDelete
  5. Bila dah minta undi, kenalah ambik hati walaupun boleh timbulkan fitnah. KM tau acara tu, kalau tak tau, baik jgn jadi KM. dia ada pegawai bukan islam boleh wakili pejbt KM. Jgn nak cari alsan.lah terperangkaplah.

    ReplyDelete
  6. Bacalah sejarah Rasululullah dalam kehidupan bersama orang kapir... Kasi terang sikit hati.

    ReplyDelete
  7. Lawak tul nengok Pie Pedal nyanyi lagu "oh father, please help us..."
    Bila dia perasan camera tala kat dia, cepat2 dia letak bawah skrip lirik lagu tu...
    Melesia Baru ler katakan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews