pages

Tuesday, July 10, 2018

[TUTUP?] Pusat TAHFIZ, Pengajian Islam Milik Ustaz Kazim DIJUAL di MUDAH.MY


PUSAT PENGAJIAN AGAMA AL BARAKAH MILIK USTAZ KAZIM BAKAL DIJUAL??
Semua orang tahu betapa gigihnya Datuk Ustaz Kazim Elias (DUKE) mendirikan pusat pengajian agama ini. Demi memastikan Al Barakah beroperasi dengan baik, DUKE memerah segala kudratnya berceramah ke sana dan ke sini untuk mendapatkan dana sampai dirinya sendiri beberapa kali dikejarkan ke hospital, pengsan, jatuh dan pernah kritikal.
Ternyata usahanya berbaloi kerana Al Barakah berjaya berdiri megah dan mempunyai kelengkapan asrama serta pembelajaran yang cukup baik dan banyak menerima pengiktirafan daripada badan dalam dan luar negara.
Namun di sebaliknya senyum dan keletah lucunya ketika berceramah, tak ramai yang tahu betapa 'sukarnya' beliau hendak mencari dana bagi memastikan Al Barakah terus beroperasi.



Aku dah mula perasan sesuatu yang 'tidak kena' mengenai Al Barakah melalui posting-postingnya dalam FB sejak akhir-akhir ini.
Dan kerisauan aku ternyata benar apabila aku melihat kompleks Al-Barakah ini termuat dalam laman web Mudah.my. UNTUK DIJUAL.
Allah remuknya hati aku. Setakat ini aku belum baca kenyataan rasmi DUKE mengenai status Al Barakah namun aku rasa sedih sangat bila mengetahui benda ni.
Diharap DUKE boleh segera mengeluarkan statement rasmi kerana ia mengundang seribu satu persoalan.
Kalau benar, aku pasti, mesti ramai orang di luar sana terutama yang nak sangat pusat-pusat tahfiz ditutup ini bersorak gembira dan bertepuk tangan dengan berita ini.
Aku hilang kata-kata...

Sumber:

10 comments:

  1. Mungkin CG boleh usahakan utk mendptkn maklumat lebih lanjut. Jikalau memerlukan bantuan kewangan rasanya ramai akan membantu. Daripada derma utk najib, baik derma utk sekolah tahfiz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul!

      Saya yakin ramai yang akan membantu beri sumbangan secara bulanan. Selama ni saya tak tahu pusat tahfiz Dato' Kazim menghadapi masalah. Tak pernah terjumpa iklan mohon derma.

      Kalau setakat RM50 sebulan, in shaa Allah, ramai rakyat Malaysia yang mampu sumbangkan demi saham akhirat.

      Delete
  2. bior betui ni ustaz....

    ReplyDelete
  3. Konon main isu mcm ni nk cari laba simpati utk Melayu sokong parti celaka pbpm??? Sorry beb.. Hnya UMNO shj parti untuk org Melayu dan Islam, dan DS Najib pembela sebenar! Mahathir Laknatullah ialah pengkhianat Melayu dan Islam! Dosa2nya sgt byk, dia wajib bertanggungjawab atas kesalahannya melantik LGE kafir harbi yang dalam kes jenayah jadi mentri kwgn!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DS Najib pembela sebenar?
      Aku xtau nk gelak ke sedih. Ada melayu yg malas lalu jadik bodoh, ada yg dibayar utk jadik bodoh dan yg paling sedih menerima bayaran utk mebodohkan melayu

      Delete
    2. Mintaklah semua orang Melayu derma gelang,rantai, cincin untuk bantu pusat Tahfiz ini. Tak guna maki hamun, biktikan dengan tindakan yang kamu berjuang untuk ISLE.

      Delete
    3. ISLE apa cik minah bangsat oi? ISLE apa? orang mcm kau ni kalau depan aku, memang putus kepala.

      Delete

    4. Apalah sangat gelang,rantai, berbanding dengan panasnya air yang mendidih....itu baru di dunia, Ms. Minah

      Delete
  4. mintak la bantuan mintri agama bajet..
    derma ka... ceramah nyanyi nyanyi dah tak laku lagi dah... suma dah halal suma dosa antara pendosa dan tohan .. lain lain tolong tengok dan tolon redho ...ahaksss

    ReplyDelete
  5. Buat tsbung dana isyaallah ramai datang menyumbang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com