pages

Sunday, July 22, 2018

[SEDARKAN KAFIR] ‘Ada 1001 sebab rakyat mesti TOLAK PH dalam PRK Sungai Kandis’


9 Zulkaedah 1439H, Ahad – PAS mempunyai alasan tersendiri tidak menghantar calon dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis, bagi mengelakkan undi pembangkang tidak pecah.
Namun yang lebih penting, Ketua Penerangan PAS, Ustaz Nasrudin Hassan berkata, parti Islam itu berharap agar Pakatan Harapan (PH) lebih mudah ditewaskan.
Katanya, untuk kali ini PAS tidak akan membiarkan PH menang di Sungai Kandis ekoran gagal menunaikan janji kepada rakyat, ditambah dengan sikap kerajaan yang tidak menjaga kepentingan Islam.
PH mesti dikalahkan dalam PRK Sungai Kandis. Ia menjadi satu isyarat kepada kerajaan PH bahawa rakyat tidak mahu terus dipermain dengan kegagalan PH menunaikan janji pilihan raya seperti hapuskan tol, turunkan harga minyak, hapuskan hutang peneroka felda dan banyak lagi yang boleh disenaraikan kemudian.
“Kerajaan PH dilihat sangat tidak seimbang. Rasis dan terlalu membuka jalan kepada persendaan Islam. Suara – suara yang mengundang keresahan ummat Islam makin marak bebas dan tidak diambil tindakan yang wajar oleh pihak kerajaan PH.
“Seperti gesaan supaya Maahad Tahfiz ditutup, terlalu memberi muka kepada LGBT, pemikiran anti hadis, posisi penting dalam sektor kehakiman dan undang-undang tidak diberikan kepada orang Islam, pemikiran liberal.
“Lebih teruk terdapat individu yang didakwa menyokong gerakan pengganas jadi pemimpin kerajaan, dominasi DAP yang sangat skeptikal terhadap perjuangan Islam dalam PH dan sebagainya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Justeru, Ustaz Nasrudin menggesa pengundi Sungai Kandis supaya tidak memangkah calon Pakatan Harapan.
Kita menghormati hak memilih, tetapi kita seru supaya menolak PH. Anda mempunyai 1001 sebab untuk menewaskan PH dalam PRK Sungai Kandis.
“Kekalahan PH kelak adalah untuk menyentak lamunan mereka yang masih asyik dengan kuasa yang dimiliki agar tunaikan janji pilihan raya dan tidak lagi membohongi rakyat,” katanya. - ismaweb

46 comments:

  1. MASA KESATUAN ISLAM UMNO/PAS NGO NGO ISLAM BERSATU..

    .. UNITED ISLAMIC FRONT MALAYSIA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa laa calon UBN ialah Lokman Nor Adam yang sering menabur fitnah dan mengadu-domba orang Melayu Islam?

      Kalau lah calon UBN ialah seorang yang seperti Mustafa Mohamed kerr... yg baik tutur kata, sopan dan berhemah.

      Saya setuju PH dikalahkan dalam PRK ini supaya pemimpin Melayu Islam PH sedar bahawa kita orang Melayu Islam sudah banyak terguris dengan pendirian dan statements drp mulut sesetengah pemimpin PH spt Syed Saddiq dan Dr Maszlee.

      Kita amat berharap PPBM utk membawa wadah sebagai pembela Melayu Islam sejati spt UMNO pada zaman dahulu (sebelum ia jadi parti korupsi) namun kita sedih kerana nampaknya pemimpin muda PPBM sudah jadi mirip pemimpin Melayu Islam dlm PKR yg liberal dan pegang Islam sekadar kosmetik.

      Oooh.... kenapa laa mesti si Lokman nih...???

      Delete
    2. Lokman adam atau mana2 kroni2 macai2 umno yg terbukti ternyata merompak menyamun menipu menzalimi rakyat dan pas yg bersubahat juga menyeleweng sesatnya.....tidak sekali kali kami sokong inikan pula mengundi ke dua dua parti ini.

      Delete
  2. #rinduzamankorupnajib
    #rindumakanduitrm470juta
    #rindulantikanpolitiknajib
    #rinduelaunjkkk

    Lebai nasruddin yang kalah pru 14 nak bagi nasihat hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasihat tk kira dr sapa, yg dia ckp tu btul, balas dgn hujah dan bukti jika tk btul, kata malaysia baru, kepala bana la ko

      Delete
    2. 12.07 tu la, dah diberi peluang zaman najib, al harami gagal, tewas dan kalah dalam perang saraf.

      Puncanya takder bukti.

      Delete
  3. Dah takde job ke??? Kahkahkah..

    ReplyDelete
  4. aku tgk melayu PH dah mcm ken rasuk, sokong DAP samapi sanggup hina Agama dan bangsa sendiri, hebat btul penangan biaDAP, nnti mampu ko tanam kat jirat Cina lah

    ReplyDelete
  5. Jika kerjasama Umno dan Pas mantap kesatuan orang melayu akan menjadi sangat padu.Jika diadakan pru hampir seluruh negeri di semananjung akan dengan mudah ditawan oleh kesatuan ini dan seterus nya kembali kepada penguasaan melayu secara mutlak.Experimen memberi kuasa kepada PH nampak semacam gagal dan seolah-olah spt mengancam emosi melayu..Orang melayu sila bangkit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.12 hanya melayu isle yg tak boleh berfikir, emosi, undi dan sokong umno, pas.

      Halal haram takder kat otak, bersyubha ok, korang terimalah perkongsian korang di akhirat.

      Delete
  6. Wacana politik hari ini yang dipenuhi oleh kebencian terhadap sesama Muslim, terhadap orang yang berbeza parti politik, adalah kerana pengaruh dominan sifat kebinatangan dalam diri manusia khususnya dalam berhadapan dengan kuasa.

    Kelompok A akan menuduh dan membina persepsi yang buruk terhadap kelompok B dan sebaliknya kelompok B juga melakukan hal yang sama, kadang tanpa mereka sedari. Bahkan ulama’ dari kalangan kedua-dua kelompok juga terlibat sama, menutup mata di atas kesalahan orang sendiri dan membuka mata sebesar-besarnya terhadap kesalahan orang lain.

    Ulama’ muktabar terdahulu tidak melibatkan diri dalam politik kepartian. Ini nasihat yang ditegaskan oleh Imam al-Ghazali, agar mereka tidak diperalatkan dan menjadi punca kerosakan pemimpin yang mengharapkan mereka untuk menjadi “rubber stamp” atau keldai tunggangan. Ulama’ perlu berada di atas parti politik, bukan mengikut arus dan hanyut dalam kancah perebutan kuasa.

    Sebaliknya ulama’ perlu mendidik manusia untuk memerangi hawa nafsu, penyakit-penyakit hati, yang boleh menghalang perpaduan, kesejahteraan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat, menjadi suara hati bagi seluruh umat, membela kebenaran dan keadilan yang sifatnya merentas sempadan kepartian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik, sokongan penuh dari kami.
      teruskan berkarya menceritakan kebenaran yg tersurat & yg tersirat.
      salam perjuangan.

      Delete
  7. Lebaii porno...prrgii mamposslah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni je Malaysia baru, mati la nak, hidup biaDAP

      Delete
    2. Kesian anak ini. Hari hari makan tulang babi.

      Delete
  8. Ada beratus ratus isu hanya dalam masa kurang dari 100 hari... isu isu yg perlu berhujah dengan fakta dan bukti untuk lawan semua fitnah jijik PH.

    Sg Kadis hati hati jangn salah pilih lagi... peratusan kaum Melayu hampir 60% ... melayu jangan salah pilih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.34 al harami, lebih baik ko fikr cam mana nak jawab ngan mungkar nangkir.

      Delete
  9. Penglibatan kepada politik menjadi hak dan tanggungjawab kepada semua orang tak kira ulamak atau bukan ulamak terutama nya tatkala ugama dan bangsa nya mula dilihat terancam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.36 ntah apa yg terancam? Cer citer?

      Delete
  10. Biar DAP SEDAR melayu masih berani dan tidak lemal tiada pendirian, hanya ikut semua kehendak biaDAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap plk yg slh..ko bangang kerr seytannn..dh klh pru baru nk kenal rakyat..insaflh macaii2 umno..👏👏👏👏👏

      Delete
  11. Org cerdik tk akan undi umno selagi geng zahid ada dlm umno, mereka ni lah yg jahananjahanankan melayu

    ReplyDelete
  12. Sayang sungguh dengan Dap dan jangan sentuh mereka....pejuang melayu malaysia baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sayang dap tapi sayang kat manusia yg ada sifat bersih cekap dan amanah.

      Delete
  13. Mamat ni dah kalah PRU14 cakap banyak lagi. Diam je lah makan balance dedak yg tinggal lagi. Memekak je.!.

    ReplyDelete
  14. Melayu jangan kena tipu lagi dengan umno. Umno kalah sebab najib dan sikap kelepet duit rakyat yang berakar umbi dalam umno. Dah tak boleh nak ubah. Jadi pm, menteri, ceo kelepet duit.. jadi ajk jkkk pun kelepet duit. Pantang pegang jawatan. Kayakan anak beranak dan saudara mara sahaja. Bila terdesak, dah berhutang puluh2 billion melalui 1mdb, suruh rakyat tanggung dengan GST. Kekalahan bn merupakan balasan tuhan buat perasuah dan penyamun2 melayu umno.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Yang klepet duit negara adalah PH, habis duit peruntukan brim, bantuan pesawah nelayan petani semuanya ph dah songlap, sebab itu PH tak mampu lagi bagi bantuan.... Zaman Najib rakyat mewak sebab Najib pemurah dan tak curi duit rakyat... Sekarang dua2 Tun dan curi wang Rakya, ada faham.

      Delete
    2. Al harami 8.09 ko terima je la habuan ko kat akhirat nanti ye

      Delete
  15. Biarkanlah PAS dan BN bercakap semahu-mahunya dalam nada dan sudut pandangan sedemikian kerana semakin banyak mereka bercakap begitu, insya-Allah semakin ramai pengundi/rakyat menjauhi mereka. Allah SWT Maha Adil dan Maha Mengetahui. Yakinlah hakikat tersebut.

    ReplyDelete
  16. Melayu tak pernah ditipu Umno bahkan seluruh rakyat malaysia pun banyak nya jasa Umno kepada mereka.Dari sebuah negara miskin yang berasakan getah dan bijih timah Umno membawa malaysia ke sebuah negara berpendapatan tinggi jauh meninggalkan negara2 yang sama tempoh mendapat kemerdekaan.

    Tahun 2017 dengan penduduk seramai 30 juta penduduk nilai ekspot malaysia ialah sebanyak 185 billion USD berbanding dengan Indonesia hanya 141 billion USD sedangkan penduduknya berjumlah 230 juta orang.Tabung mata wang asing ditinggalkan najib berjumlah RM 408 billion.Petronas pulak mengumumkan nilai harta nya melebehi RM700 billion.Mana yang kena tipu nya kecuali macai tomato yang begitu mudah ditipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa PRU13, Najib umum pelbagai janji manifesto, hanya 20% janji dilaksanakan.

      Apabila PRU14 lebih banyak janji2 najib taburkan, Alhamdullilah rakyat memilih parti yg lebih telus bersih cekap dan amanah.

      Satu perkara amat jelas adalah najib kroni dan macai2nya adalah golongan penipu, pembawa fitnah.

      Najib pernah mengumumkan hutang negara hanyalah 680 billion, pada hakikatnya 1 trillion.

      Kos projek lrt3 najib umumkan 9 billion walhal prasarana menyatakan 31 billion.

      Projek paip gas pula berjumlah 9 billion, tetapi najib dan kroni2nya telah menyapu,menyamun 80% dari nilai kos projek padahal hanya 10% kerja disiapkan.

      Kepada rakyat sekalian, penyapuan penyamunan dilakukan oleh najib bukan juta,bukan puluh juta, bukan ratus juta sebaliknya beribu juta.

      Ribu juta bukanlah angka yg sedikit.

      Delete
  17. Elok2 negara ni banyak sumber yang boleh diagihkan sama adil antara rakyat, disebabkan wujudnya parti umno bangang inilah hanya segelintir yang hidup senang lenang beberapa keturunan tak payah bekerja. Mintak kerja, dapat tanah, mintak projek, semua pakai kabel..pau projek, monopoli perniagaan. Ini semua kerja umno. Tak pernah bersaing secara adil. Tak pandai bersikari. Mampuslah kau umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu ada 65%,. Cina DAP cuma ada 25%, DAP le mampus dulu, pru14 dulu kami bagi Chan saja.
      Tunggu pru15 ini le nak tengok siapa mampus.

      Delete
    2. 8.17, selagi pemimpin umno dan pas terus melakukan perkara2 mungkar, dilaknat Allah, tidak mahu bertaubat,letak jawatan selagi itulah keseluruhan 65% melayu tidak akan mengundi parti menyamun harta rakyat dan parti bersubahat dengan penyamun

      Delete
  18. Pemimpin Melayu PH memang kena sentiasa angguk dgn DAP sebab mereka hanya minoriti dlm kerusi yg dimenangi ..sebab itu apabila cakap berdegar-degar bila DAP berdehem maka pucat lesilah muka melayu PH...sebab t0lur dah kena clam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik bersepakat dengan golongan tidak mencuri harta rakyat, dari golongan konon2 membela abata dan parti lobai yg sama2 menyamun.

      Delete
  19. Kalau nak agihan sama adil kau pergi hijrah ke negara kominis lah macam korea utara tu.Dari dok reka-reka dan buruk-buruk kan orang baik kau tunduk ke bawah tengok telor masih ada ke tidak atau sudah dikepitkat orang haha

    ReplyDelete
  20. Berlebih lebih membuat tuduhan menzaliminya diri, umno hebat Dari pH? Bukan sekarang beb, Tak payah jadi alat umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bodoh MoF... Sekarang 1 USD = RM 40.7, memang bodoh, tak reti jaga duit.

      Delete
    2. RM 4.07 lebih baik dari RM 4.60 zaman najib

      Delete
  21. Bukan melayu tapi bernama abu bakar baik tak payah masuk buat komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu punya komen pula bawa fitnah

      Delete
  22. hati hati dengan red bean army. mereka suka menyamar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno pula penerima habuan haram dari umno najib si pencuri

      Delete
  23. JOM RAMAI2 TENGOK BLUE FILM

    HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harami, kenapa perlu menyamar?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com