pages

Sunday, July 29, 2018

PH PENIPU? Anda tentukan


*Hahahaha Padan Muka Kau.*

_Memang dah jadi sifat semula jadi ramai orang melayu. Sesal hanya didalam hati, nama nak mengaku salah tidak sama sekali._

_Itulah perasaan yg sedang melanda 25% orang melayu yang mengundi PH baru2 ini terutama anak2 muda. Mereka tidak menjangkakan mereka bakal di tipu dengan janji2 Pilihanraya._

*1)* Mereka yakin minyak akan jadi RM1.50/liter tetapi habuk pun tak ada.

*2)* Mereka yg duk di felda tidak jangka bantuan kepada peneroka yg dijanjikan termasuk hapus hutang tidak ditunaikan dan hanya dapat bonus ciput tidak seperti era DSNajib. Ibubapa mereka gugur airmata kerana anak2 mereka yg terhukum.

*3)* Mereka yakin Tol akan di hapuskan. tetapi mungkin naik lagi kalau tak kena gaya.

*4)* Mereka yg ada hutang PTPTN yakin mereka akan dilepaskan dari membayar hutang dan semuanya dapat free.

*5)* Mereka percaya tanpa GST barang akan turun harga walaupun dah jelas GST yang dilaksanakan lebih 3 tahun lalu tanpa naik tetapi barang tetap naik harga. sekarang makin melambong2 harganya walau tanpa GST.

*6)* Mereka ingat BR1M akan kekal rupanya makin turun dan ramai yg sudah tidak lagi menerimanya. masa dapat BR1M dulu mereka terima sambil kutuk DSNajib sekarang jumlah 7juta penerima hanya tinggal 2juta sahaja.. akibat tidak pandai bersyukur.

*8)* Nelayan dan pertani yg gah mengibar bendera PH sekarang baru sedar segala bantuan kepada mereka di kaji semula dan mungkin akan dikurangkan atau ditiadakan.

*9)* Kakitangan awam yg secara terbuka menentang BN sekarang baru sedar ada yg hilang kerja dan kenaikan gaji yg BN janji semuanya belum pasti dapat bahkan bakal dikurangkan.

*10)* Polis dan Tentera yang terang2 undi PH baru2 ini baru sedar kebajikan mereka yg dijanjikan oleh BN belum pasti mereka akan menikmatinya.

*11)* Mereka yakin dengan tukar Kerajaan BN ke PH melayu tetap berkuasa tetapi sekarang mereka mulai sedar dan merasakan yg jadi PM adalah TunM tetapi yang menentukan hala tujunya adalah DAP.

*12)* Mereka percaya tuduhan dan fitnah terhadap DSNajib tetapi selepas PH menang, TunM kata isu 1MDB dan isu derma 2.6B tiada bukti untuk didakwa maka mereka melopong tanpa rasa bersalah. 

*13)* Kini Mereka mula sedar DAP yg untung, melayu mula terpinggir, Raja2 melayu sudah tidak dihormati, Islam makin terancam, hak melayu makin hilang tetapi mereka pura2 puashati. apa pun tanggong lah 5 tahun ini.
Ingatan telah kami berikan, penjelasan telah kami sampaikan tetapi anda tetap hendak cuba menukarnya. Sekarang anda tanggong lah sendiri.


*_Via FB Mejar Huan Penang_*
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215339342508626&id=1587733405

17 comments:

  1. Aku yang paling aku geram dulu pembangkang beria-ia kata akan bg PENDIDIKAN PERCUMA, skrg cis celaka hutang PTPTN yg dulu kata PTPTIPU maaih ada kekal, nak kena bangkrap pulak, zaman bn tak de la sampai bangkrap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko geram la sorang2, sambil meneran.

      Delete
  2. SEMUA KITO KENO TIPO JANG. APO LAIE, TUNGGU 5 TAHUN LAIE KITO TUKARKAN BAK ARAHAN MAT SABU SOBOLUM PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah terlambat jang, dekat2 PRU15 kerajaan bg macam2 korang dh lupa dh, masa tu islam dan melayu dah tergadai, padan muka aku

      Delete
  3. Satu lagi tulisan pendedak najib yang keputusan bekalan dedak..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh..isu air kat selangor naik penjilat kaitkan dgn najib..tak da modai da..jadi bodoh bukan satu jenayah..tp simpanlah bodoh tu untuk anak2 kat rumah..

      Delete
  4. Lagii benda tk betul di upkan..semua dlm proses utk ditunaikan..dan yg akhir sekalii salahkan dap..kahkah..

    ReplyDelete
  5. Anon 9.10, orang dah cakap dia tu penipu, muka pun muka penipu, kenapa undi dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh tak la, satu contoh maksud menipu (mencari) sebenarnya adalah berbillion wang rakyat dijumpai apartmen mewah najib.

      Delete
    2. Takda da modai dah..najib ..bilion.rosmah..kami lupa dah..jawablah isu air selangor .bodoh macam telor.

      Delete
  6. orang undi PH bukan sbb janji2 tu..tp sebab Najib dan keangkuhan org2 UMNO....yg sibuk pasal janji ni org UMNO cuba jd batu api....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpayah lah kau nak sedapkan hati..majoriti org melayu undi ph sebab janji2..terutama geng2 felda yg termakan hasuatn ..xdenya dlm sejarah dap nak tlg org melayu miskin

      Delete
    2. Pemegang kad ahli penjilat akan menikmati diskaun 100% untuk tol,minyak,barangan runcit.kos sara hidup.kasut sekolah hitam.ptptn.gaji takda diskaun sbb 1500 tp bukan sekarang lepas penjilat nk manpos...ari ni menang esok toll takda dah..

      Delete
  7. Plg kesian nelayan..bapak mertua aku dah tak dpat bantuan bulanan..dulu masa bn dpt la bln2 rm 300. Org felda pun sama..dah menyesal dulu bkn main kutuk bn

    ReplyDelete
  8. Admin saya syorkan kita mula guna gelaran kerajaan tomato ni sebagai KERAJAAN DAP-PH. Kerana DAp dominan dalam pakatan ini. Bukan Tun M bukan parti2 melayu yg lain.

    ReplyDelete
  9. menipu ada budaya kebanggaan orang cina..
    oleh kerana ramai cina dalam kerajaan ph..sudah tentulah byk penipuan..
    kalau tak menipu, makan babi, main betina, judi, mabuk dan kasi kopi loit itu bukan cina namanya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews