pages

Friday, July 6, 2018

Peringatan untuk KERAJAAN LGBT








Buat penyokong2 jutawan pondan!

Kalau korang ada masa,  cuba cari movie "The last day of Pompeii".  Cerita ni kisah benar tentang sebuah empayar di Itali bernama Pompeii yang telah ditelan bumi.  Lenyap dari lipatan sejarah.   Setelah Allah menurunkan bala ke atas negara tersebut sebab rakyatnya mengamalkan gaya hidup songsang dan seks bebas secara terbuka ! 

Baca ni..  Di youtube ada full movie ni. 

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
Sejarah Kota Pompeii Yang Penuh Dengan Kemaksiatan

Kisah yang dipaparkan kali ini hampir menyamai kisah Si Tanggang yang disumpah menjadi batu oleh ibunya, tetapi kisah ini merupakan kisah manusia batu yang terbentuk akibat bencana alam yang dahsyat. Sungguh mengerikan.. Bagaimana ianya terjadi, hayati kisahnya..

Sekitar 23 Ogos tahun 79 Masihi (M), keadaan di Pompeii iaitu salah sebuah kawasan di Itali kelihatan sibuk sama seperti kota purba lain. Senario biasa dilihat seperti para penduduknya bergerak sibuk ke sana sini, aktiviti berjual beli dalam bangunan atau gedung besar serta berinteraksi antara satu sama lain.

Sehinggalah tiga hari kemudiannya, secara tiba-tiba saja satu kejadian misteri melanda kota berkenaan sehingga menyebabkan bangunan dan penduduknya lenyap bagaikan tidak pernah wujud lagi di muka bumi ini!  Apakah yang berlaku sebenarnya?..

Sejarah kota ini selama hampir 1,500 tahun, kota Pompeii yang wujud suatu ketika dulu menjadi antara kota terkemuka dalam Empayar Rom, hilang dalam lipatan sejarah. Tiada siapa yang mengetahui kewujudan kota berkenaan. Masa terus berlalu sehinggalah tibanya tahun 1594, sekumpulan pekerja telah diarahkan menggali terowong di kaki gunung berapi Vesuvius bagi projek membekalkan air kepada sebuah kampung berdekatan.

Kerja mengorek tanah dijalankan dengan giat tetapi secara tiba-tiba kumpulan pekerja itu terpaksa menghentikan aktiviti berkenaan selepas menemui sesuatu benda aneh tertanam di dalam tanah. Tinggalan aneh berbentuk artifak itu dikeluarkan satu persatu dan berita penemuannya terus tersebar luas menyebabkan semakin banyak kerja cari gali dilakukan di kawasan itu.  Bagaimanapun, pada 1631,  gunung berapi Vesuvius meletus tujuh kali sehingga memusnahkan apa saja yang berada berhampirannya termasuk kawasan penemuan artifak berkenaan.

Tujuh puluh enam tahun kemudian, kerja mengorek kembali dipelopori Putera d’Elboeuf selepas beliau mendengar kewujudan artifak berharga dan harta karun tertanam di kawasan berkenaan. Pihaknya terus menggali dan pelbagai tinggalan artifak yang pernah ‘terkubur’ di bawah tanah di kawasan berkenaan kembali dikorek keluar. Ketika itulah misteri kehilangan kota Pompeii selama ribuan tahun akhirnya terbongkar. Bagaimanapun, penemuan kota purba itu turut menimbulkan pelbagai persoalan misteri dalam kalangan pelbagai pihak terutama pengkaji sejarah.

Malah, lebih mengejutkan adalah selain artifak berupa tembikar dan barangan purba, turut dijumpai di kawasan berkenaan adalah puluhan patung batu berbentuk manusia dalam keadaan menggerunkan..!

Antara penemuan aneh itu adalah sekumpulan jasad manusia yang seolah-olah bertukar menjadi patung batu ketika sedang menjamu selera. Lebih menakutkan adalah kejadian misteri yang melenyapkan kota itu secara tidak langsung turut menyimpan ‘wajah’ sebenar kota Pompeii apabila turut ditemui puluhan jasad manusia yang sedang mengadakan hubungan seks termasuk seks luar tabii, bertukar menjadi batu.

Sebenarnya, pada zaman itu Kota Pompeii ini adalah pusat perzinaan dan syurga kaum homoseksual. Nasib penduduk Pompeii mirip dengan kaum Nabi Luth. Kehancuran Pompeii sepenuhnya terjadi melalui letusan gunung berapi Vesuvius.

Peristiwa ini berlaku selepas gunung berapi Vesuvius tiba-tiba sahaj bergemuruh dan memuntahkan isinya.  Awan panas dan debu lahar menjalar turun. Tidak lama kemudian, Kota Pompeii hancur seluruhnya.  Mana-mana binaan bangunan disapu rata, para warga menjadi patung dalam kesakitan luar biasa.  Bermula saat itu,  sebuah kota yang dahulunya masyhur terus berselimut debu sehinggalah kewujudannya terbongkar kembali.

Malah, jelas kelihatan adalah raut muka penduduk yang menunjukkan ekspresi terkejut dan ketakutan teramat seolah-olah bencana yang terjadi itu datang secara tiba-tiba. Kajian seterusnya membongkar cerita sebenar mengenai kota Pompeii. Kota itu didirikan sekitar abad ke-6 Sebelum Masihi (SM) oleh kaum Osci atau Oscan iaitu suatu kelompok masyarakat di tengah Itali.

Pompeii kemudian berkembang pesat dan maju dari segi pembangunan. Akan tetapi, di sebalik kemajuan seni bina dan aspek kesenian yang memukau, kota itu sebenarnya membangun sebagai pusat pelacuran serta kegiatan yang melampaui batas kemanusiaan. Rumah pelacuran dibina dengan jumlah yang tidak terhitung malah alat kelamin lelaki digantung di pintu pusat pelacuran berkenaan.

Masyarakat Pompeii pada ketika itu juga dikatakan mengamalkan kepercayaan ‘Mithra’ yang menyakini bahawa alat kelamin serta persetubuhan tidak sepatutnya dilakukan secara sembunyi tetapi mesti dilakukan di tempat terbuka.

Selepas lama aktiviti maksiat tanpa batas itu berlarutan di kota berkenaan, secara tiba-tiba gunung berapi Vesuvius yang sebelum itu ‘sepi’ selama dua juta tahun akhirnya meletuskan lava panas sehingga membanjiri kota itu. Tiada seorang pun daripada penduduk yang terselamat malah debu tebal bencana itu terus menenggelam serta melenyapkan Pompeii daripada sejarah peradaban dunia malah menukarkan penduduknya seolah-olah menjadi patung batu.

Informasi dari Al Quran 

Berhubung peristiwa ngeri ini, terdapat aspek yang agak sukar  untuk difahami  iaitu bagaimana boleh terjadi ribuan manusia direntap nyawanya secara tiba-tiba tanpa sebarang tanda sebelumnya..sehingga mereka tidak berpeluang untuk melarikan diri sekalipun.

Hal ini menunjukkan bahawa kehancuran bumi Pompeii ini mirip dengan peristiwa-peristiwa azab yang dikisahkan dalam Al Quran sebagaimana maksud : “Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan sahaja maka tiba-tiba mereka semuanya mati” 
(Surah Yaasin,  Ayat 36:29).

Begitulah kisah yang terjadi kepada penduduk zaman purba di Kota Pompeii. Seharusnya kita mengambil iktibar daripada peristiwa tersebut agar tidak terjadi dalam masyarakat kita hari ini.  Fikir-fikirkan lah ….

20 comments:

  1. Satu peringatan yg baik..!

    Kuasa allah kekal berkuasa selama2nya..!

    Kuasa manusia boleh bila2 masa sahaja hilang di dunia..!!

    ReplyDelete
  2. Mulai hari ini elok saja Kementerian Belia dan Sokan di tukar dengan nama singkatan..








    ...Kementerian Kunyit...




    kah kah kah kah..moto sukan malaysia
    .. "majulah kunyit untuk negara"..



    kah kah kah..

    ReplyDelete
  3. sejak bile blog pencacai pengampu mahakutty ni berlagak 'baik'?

    ko yang angkat rejim mahakutty, die yang angkat gayclub marina lgbt tu anak die.. so what ko menyalak pe pasal bodoh??

    mase DSN bagi pesanan Melayu jadi BANGSAT bile UMNO takde..korang maki hamun tak cukup tanah.. sekarang ko happy lah..ape komplen2. Madey yang mahukan Malaysia jadi GAY POMPEMII nation Luth. mintak bala Allah turun kena kwsn2 org yang sokong mahadey kutty dapig ph ni.. Allah Maha Kuasa lindungilah orang2 yang tak bersekongkol dengan puak ph mcm ko celahkangkang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN DANGKAL DAN DUNGU

      Antara kesilapan yang melambangkan kedangkalan akal ialah kegagalan membezakan isu yang berbeza yang berada pada tempat dan waktu yang sama. Umpamanya, jika seorang pelaku kesalahan tertentu berjaya ditangkap kemudian kita mendapati dia dipukul begitu dahsyat melebihi kesalahan yang dilakukan. Kita tegur agar jangan awak memukulnya sampai begitu. Lalu si pemukul berkata: "Awak ni berpihak kepada pesalah!"

      Dia dangkal dalam membezakan dua perkara yang berlainan disebabkan keadaan yang berkaitan. Dia hanya boleh fikir jika dia salah aku mesti benar. Jika dia benar aku mesti salah. Dia tidak dapat faham dalam hidup ini kemungkinan ada perkara kedua-dua pihak salah. Atau, kedua-dua pihak benar. Atau, ada bab yang benar, ada bab yang salah.

      Demikian apabila seseorang yang melakukan dosa di hadapan kita. Kita membantah perbuatannya. Tiba-tiba datang seseorang yang kononnya kuat agama, dia bukan sahaja membantah dosa itu, tapi turut memaki hamun pendosa atau mencerca ibubapa si pendosa. Apabila kita membantah tindakan yang salah itu, dia pula berkata kepada kita "jadi awak ini menyokong maksiatlah?!! ".

      Ini merupakan kedangkalan fikir sebahagian manusia termasuk golongan yang memakai nama agama.

      Demikanlah juga contohnya apabila kita nasihat seseorang yang rumah dimasuki pencuri kerana tidak berkunci. Kita kata kepadanya "kenapa awak tidak kunci?!". Jawab dia: "Rupanya awak ni menyokong pencuri".
      Inilah contoh kedangkalan akal dan cara fikir.

      Golongan dangkal seperti inilah yang merosakkan wacana perbincangan isu dalam masyarakat yang matang. Mereka kadang-kala mengulas dengan kadar kebodohan mereka itu isu-isu yang sepatutnya mereka tidak ulas. Maka akhirnya bak kata orang jadilah ulasan mereka itu "dangkal lagi dungu". - Dr. Maza

      Delete
    2. kalau dulu sokong kerajaan bn macai,sekarang sokong ph DAMACAI...

      Delete
    3. tiada istilah sokong parti politik, sokong Islam dan Melayu , parti politik tidak maksum, salah diberi teguran, tak boleh terima dok dlm gua, jgn guna media sosial, jgn lah bila parti kita buat salah kita tetap sokong , itu sokong membawa rebah mcm berlaku pd najib , TERSUNGKUR DI PINTU "SYURGA DONIA"

      Delete
    4. Betul..!!

      Sekarang bukan masa atau zaman utk setia pemimpin atau setia pada parti membuta tuli..!

      Skrg zaman setia pada kebenaran..!

      Setiap org atau parti pasti ada kesilapan dan kesalahan tertentu..! Maka, kita akan tegur dan diharap kepimpinan perbetulkan lah apa yg silap..!

      Jika degil, keras kepala, bongkak dan lari dari perjuangan demi agama, bangsa dan negara.. maka, SELAMAT TINGGAL..!

      SUARA RAKYAT.. SUARA KERAMAT..!

      Delete
  4. Sayed Sadis penjilat pengampu punggung ton mahakuttey.. oiii ko check le kt laman web rasmi KBS bongok macai pakatan bodoh malaysia!

    http://www.kbs.gov.my/my/search-result-ce.html?q=numan+afifi&category_filtering_type=inclusive&view=search&option=com_contactenhanced&Itemid=841&layout=

    see directory sah si lgbt marina mahathir gang ini dilantik..mau u turn bohong lagi? spesis kaki pembohong dr PM mamak sampai ke menteri mamak!

    Tadi petang ada direktori lengkap si Numan Babi ni.. Sayed Sadis Mahakutty dah arahkan cepat2 padam..konon 'belum ramis'.. tapi diorang lupa nak padam search engine KBS still listing nama GayBabi ni..

    kesalahan kedua ialah sayit sadis mahababie salah guna kuasa lantik sesuka hati belum 'rasmi' tapi kenapa sudah masuk dalam direktori rasmi Kemneterian?

    Mamak ph memang kaki temberang! celaka betul asyik u -turn menipu!


    cepat capture and blow out this issue. Ini cara DAPig nak hancurkan Melayu dan Islam..dengan biarkan Melayu rosak Aqidah rosak akhlak dan terus hancur.. !!

    #kbsgayclub

    ReplyDelete
  5. Sepatutnya melayu islam pas memerintah...? Baguske hukuman islam RUU buatan PAS, admin?

    Tanya jer....

    ReplyDelete
  6. Admin CG, jika bahasa mandarin tak boleh digunakan oleh PH, kenapa UMNO BN boleh gunakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. konar lipat cecah lutut lg,lgbt tajuk di beri..

      Delete
  7. Admin CG, peringatan untuk semua, yg haram tetap haram, tetapi RUU pas menggandakan hukuman hudud ada dalam Quran tak?

    Mohon pencerahan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah kenapa..??

      Admin citer pasal LGBT harus dikatakan haram dan tidak boleh dibiarkan mereka bergerak berleluasa..! Apatah lagi mengangkat martabat mereka adalah satu perbuatan yg tak betul..!!

      Membantu dgn tujuan utk memulihkan mereka.. itu tiada masalah..! Tetapi menyokong kelakuan mereka itu salah..!!

      Hal, yg kau sebutkan bkaitan dgn RUU ni.. harus dibicarakan pada artikel lain, isu dan topik yg sesuai..!

      Delete
    2. itu jer?tak da ke nas lain yg boleh di roketkan selain konar lipat sipi isu lapok ruu.hujahlah tajuk di beri bkn konar cecah lutut ph oii.

      Delete
    3. 7.55 sejak bila mujahid "mengangkat martabat mereka"?

      Ko ada akal ke tidak bila baca statement mujahid?

      Atau ko sengaja menyeleweng salah tafsirkan statement mujahid?

      Sekarang ko beri butiran "mengangkat martabat mereka"?

      Kalau takder, ko golongan pemfitnah!

      Delete
  8. HAD NAJIB LISTENED TO ADVICE TO LEAVE B4 GE14, ALL THESE WUD NEVER SURFACE UNNECESSARILY.

    NOW JANGAN NAK TUNJUK YANG PH LEADERSHIP TAK BUAT INI ITU...PIIIRAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang pm najib ke sebut2 nama dia sampai hari ni?

      Delete
  9. Sejak bila kau jadi suci???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com