SILA KLIK

pages

Thursday, July 12, 2018

Patung Kristian di Melaka hasil tangan PH atau BN




Tahukah anda, menurut portal berita thesundaily.my patung ini didirikan di Melaka secara haram pada 2017 ketika Datuk Seri Idris Haron.
Setelah ia menjadi isu yang panas, patung ini hanya diberikan permit sementara bagi perayaan Krismas pada tahun 2017.
Dimaklumkan bahawa patung ini belum diturunkan walaupun permitnya sudah tamat.

Kami mengharapkan Ketua Menteri Melaka yang baru, Yb Adly Zahari baru lebih tegas dalam isu ini supaya syiar kekufuran tidak dizahirkan secara gah di tempat awam.
Mohon tindakan pantas untuk mengarahkan patung ini diturunkan segera. - Gerakan Pengundi Sedar

8 comments:

  1. Kita tengok siapa lg teruk, Idris atau Adly. Nampak gayanya aku rasa dua dua sama.

    ReplyDelete
  2. Idris tersepit..aku paham org mcm Idris bukan golongan haprak liberal mcm KJ.. Tapi demi nak menjaga keadaan ketika itu..cuba imbas kembali 2017.. lautan fitnah dan iblis melayoo ph akn curi dan cari peluang untuk wujudkan isu perkauman, umno anti kristian, isu agama dan hasutan menuduh umno dimainkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pala bapakkk ko..cari alasan biar logik sikit..ko dgn deris juling sama jerr mcm hanatt..🛢🔓🔒

      Delete
    2. Dengar khabarnya umno di Melaka porak peranda akibat tindakan Idris..betul ke?

      Delete
  3. Khairulryezal osmanJuly 13, 2018 at 7:01 AM

    Khairy: Walau kena pukulan maut tapi Umno masih 'pekak'

    12 Jul 2018, 10:32 malam (Dikemaskini 13 Jul 2018, 3:26 pagi)

    A A
    Khairy Jamaluddin yang tewas dalam pemilihan merebut kerusi presiden Umno bulan lalu menyatakan keresahannya terhadap hala tuju yang diambil parti itu kini.

    Beliau melihat Umno kini semakin ke arah perkauman selepas tewas pada PRU ke-14 dan baginya itu hanyalah jalan menuju 'kehancuran'.

    "Sejak selesai pemilihan Umno, apa yang parti saya buat? Main sentimen kaum dan kutip tabung untuk bekas presiden (Datuk Seri Najib Razak)...Takkan itu saja 'Umno baru'?

    "Sudah kena pukulan maut semasa PRU ke-14 (tetapi) masih pekak terhadap suara rakyat.

    "Jika modal untuk PRU ke-15 hanyalah momokkan orang Melayu dengan isu seperti pelantikan bukan Melayu sebagai peguam negara dan ketua hakim, lupakan saja impian menawan semula Putrajaya," katanya di Twitter hari ini.

    Beliau merujuk kepada bantahan Umno terhadap pelantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara pada bulan lalu dan Tan Sri Richard Malanjum sebagai ketua hakim negara semalam.

    Dengan nada yang jelas kecewa, bekas ketua pemuda Umno itu berkata parti itu kini perlu memilih sama ada mahu kekal dengan cara itu atau mengambil "jalan tengah".

    "Ke kanan (Umno) mungkin menang sorak sementara, tetapi pasti lingkup 10-15 tahun lagi. Haluan tengah bukan mudah dan sukar difahami akar umbi, tetapi itulah jalan yang ada untuk survive," katanya yang kini tidak lagi memegang apa-apa jawatan pusat parti itu.

    Sebaik kekalahan pada PRU lalu, Khairy berkata ada keperluan untuk melakukan pembaharuan terhadap Umno termasuk membuka keahlian kepada bukan Melayu.

    ReplyDelete
  4. KJ dah dapat 100 jota masa dlm KBS.. ooppss terfitnah pulak... kah kah kah..

    mohon berambos dari UMNO... isa pendek.. nazri aziz... dll yg kenyang macam atok ko dulu pun bole berambos..

    isa pendek nazri barang lelong UMNO skg bole .. pilih dan ambil saja



    kah kah kah..

    ReplyDelete
  5. saya yakin dan percaya jika melayu dan muslim dalam umno bawah pak lah dan najib guna aqal yang Allah bagi, tak ada isu agama dan salahguna kuasa seperti menyamun dan menipu.....legasi tidur dan korup.

    saya tak faham orang melayu muslim takut orang kristian, lgbt, liberalisma pluralisma etc etc. Sebab itu jangan bersuperficiality dan berhipokrisi....

    AG dan CJ bukan islam bukan boleh buat apa yang tak ada dalam perlembagaan. AG dan CJ muslim pun tak ada erti kerana tak perform...ada ke penyamun dipertahankan?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. true.

      Apandi would almost have ruined the nation, had it not been for the fact that a new government was elected

      Delete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com