pages

Sunday, July 29, 2018

MUJAHID mahu Haramkan yang Halal, Menghalalkan yang Haram?

1) LGBT HARAM - Mujahid tidak mengambil tindakan tegas, katanya jangan diskriminasikan LGBT. kononnya nak mendidik katanya πŸ’‍♂️

2) kahwin usia remaja, HALAL - Mujahid ambil tindakan tegas, ke arah mengharamkannyaπŸ€”

3) Apa solusi Islam ( zawajir & jawabir - pencegah & penebus dosa ) yang diambil oleh Mujahid untuk kes buang bayi, zina & LBGT..??? 

4) Mujahid buat hukum sendiri dgn mengharamkan yg halal.. adakah mujahid lupa firman Allah SWT : 

“Apakah hukum Jahiliyyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?” [TMQ al-Ma’idah (5):50].

“…dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir” [TMQ al-Ma’idah (5):44]. 

“…dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim” [TMQ al-Ma’idah (5):45].

“…dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik” [TMQ al-Ma’idah (5):47].

#MalaysiaBaruAdalahMalaysiaLiberal

15 comments:

  1. Mmg rakyat kecewa btul dgn PH, mmg TERTIPU, kafir DAP Cina India dok hapus hak melayu, Islam dan beri kebebasan kepada kafir iktiraf mcm2

    MENTERI PH yg islam plak bg kebebsan kpd ajaran sesat, LGBT SYIAH dan putar belit ajaran Islam mungkin kerana Jahil atau Jahat

    Apalah malang nasib aku pengundi PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tertipu konon..piirahhh..dasar macaii..ko undi bn sibuk nk tuntut janji..poorahh..

      Delete
  2. Mana ada dia ckp begitu..cuma bab kawin tuu mmg betullah..beliau takut islam disalah ertikan sebab tuu melarang kawin bwh umur..kalau lobaii pas lain crita depan belakang semua dia sapu..kikiki..lobaii pas bab kawin cpt jerr bantah..nmpak biasa tapi nafsu luar biasa itulahh lobaii pas..

    ReplyDelete
  3. CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar


    Harap admin pegang pada kata2 nii..



    πŸπŸπŸπŸπŸπŸπŸŒπŸŒπŸŒπŸŒπŸŒπŸ›πŸœπŸπŸπŸπŸπŸ

    ReplyDelete
  4. ada kaki RBA kat sini

    ReplyDelete
  5. Apa faedah Mujahid ni atur pertemuan Ramasamy dgn Dr Asri. Yang rakyat nak tengok apa dia hasil siasatan polis terhadap Ramasamy setelah lebih 50 lapuran polis telah dibuat. Agak lama juga pihak polis menyiasat memandangkan isu menyokong penganas LTTE ini telah lama berlaku?

    ReplyDelete
  6. Ada yang terpaksa berkahwin pada umur muda disebabkan masalah tertentu seperti kemiskinan dan sbg. Sunnah Nabi sepatutnya tidak boleh dipolitikkan dan direndah2kan martabatnya. Legasi Nabi ini bersifat universal dan akan relevan sehingga kiamat.

    ReplyDelete
  7. Anonymous said...
    Cg,ted ni sbnr nk tutup periuk nasi..bertenggek kat cg siang mlm dgn komen provoke spya orng meluat dgn dia so takdalah ramai ilmiah nk komen melainkan komen amarah..dia ni sbnar parasit secara perlahan2 jatuhkan rating cg....lg pun topic cg adalah untuk kita lawan fakta cg kalau tak betul..M O ted ialah menenggelamkan ilmiah dgn menjadikan dia sbgai sasaran untuk mengalihkan fakta sebenar tentang isu kerajaan ph..lg pun cg bukanya tulis atikel dlm blog ni..takkan cg tak perasan dia letak pasir dlm periuk cg..salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul juga, ted sila komen ilmiah, hujah dgn fakta

      Delete
  8. Sepatutnya Mujahid lebih fokus kepada isu2 zina dan pembuangan bayi yg berlaku hampir setiap hari, banyak kes2 pembuangan bayi yg sebenarnya tidak dilapurkan dan kes2 zina yang disembunyikan oleh pihak keluarga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugas dia jaga agama kafir, LGBT, SYIAH, ajaran sesat

      Delete
  9. Menteri's atas angin...

    ReplyDelete
  10. Dan (terhadap) para wanita yang mengerjakan perbuatan keji, hendaklah ada empat orang saksi di antara kamu (yang menyaksikannya). Kemudian apabila mereka telah memberi persaksian, maka kurunglah mereka (wanita-wanita itu) dalam rumah sampai mereka menemui ajalnya, atau sampai Allah memberi jalan yang lain kepadanya.

    ayat ni jarang denagr ada kupasan oleh ulamak apasai
    bab ugama ni amnoo pakatan smam saja
    tak boleh diharap

    ReplyDelete
  11. Sukurla kalau isma dah sedar & insaf sbb masa sblum pru14 dulu byk artikel isma yg sgt2 pro pee.eh.

    Sebaik2nya isma umum tobat terbuka & akui kesilapan tersebut supaya menyedarkan byk orang yg atas pagar mengundi parti setan pee.eh gara2 terbaca artikel2 isma yg rersangat condong kpd pee.eh.

    ReplyDelete
  12. Islam lemah bukan kerana kuatnya orang kafir. Tapi kerana ramainya org islam yg munafik. Mereka seperti buih buih dilautan. Agamawan yg dibayar pemerintah, boleh diragui tindak tanduknya. Islam bagi byk guideline ttg jenis2 manusia akhir zaman dan cara menghadapinya. Kita ambil tahu dan kaji, supaya tak tersasar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com