pages

Monday, July 30, 2018

Lepas Hina Raja, dakwa komunis memerdekakan negara



Masukkan perjuangan komunis memerdekakan negara dalam buku teks - Fadiah Nadwa Fikri

Kerajaan digesa untuk menilai semula buku teks sejarah dan memasukkan fakta mengenai perjuangan kemerdekaan golongan berhaluan kiri termasuk Parti Komunis Malaya (PKM).

Menurut aktivis Fadiah Nadwa perjuangan puak berhaluan kiri tersebut merupakan fakta yang tidak dimasukkan dalam buku teks sedia. Menurut Fadiah Nadwa golongan kiri turut sama berjuang untuk kemerdekaan negara.

Bercakap dalam forum Perlukah Kita Menulis Semula Buku Sejarah? Fadiah Nadwa berkata, fakta tersebut perlu dimasukkan ke dalam buku teks sejarah bagi memberikan kefahaman kepada pelajar dan masyarakat mengenai Malaysia sebagai sebuah negara.

Fadiah Nadwa juga mendakwa buku-buku teks sedia ada mempunyai fakta yang tidak tepat serta perlu diubah dengan memasukkan keseluruhan sejarah kemerdekaan negara termasuklah perjuangan Parti Komunis Malaya (PKM)

TAKE NOTE: Fadiah Nadwa Fikri ini juga yang sebelum ini mengesa mansuh sistem Beraja yang didakwa sudah lapuk

-Nasir Seligi

19 comments:

  1. Punah ank mlayu...

    ReplyDelete
  2. jangan melampau sangat nanti buruk padahnya.
    bercakap sesedap mulut kelak diri sendiri yg binasa.
    jerat pasti tak lupakan pelanduk..

    ReplyDelete
  3. Tuu pandangan peribadi dia..entah betul atau tak seperti yg dilaporkn..kadang2 berita mcm nii dilaporkn sekerat2 supaya rakyat keliru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuduh najib curi 42 juta pandangan peribadi.kutty tapi jadi betul2 ke??

      Delete
    2. Pandangan peribadi si anjinga DAP dan sokongan peribadi pula oleh si Babi DAP

      Delete
    3. "Saya xtau mcm mana duit SRC boleh masuk dlm akaun saya"..kata najib..macaii lembu mcm ko elok kojol saja..bkn tuduh tapi mmg terbukti duit tuu masuk akaun dia..elok ko mampos lagii baikk nk jadii macaii tapi bodohh..""🐷🐷

      Delete
    4. Ted aku rasa ada orang dibelakang pompuan ni. Saja aje nak bagi keruh suasana dan hangatkan perkauman. Kasi siasat sapa disebaliknya.

      Delete
    5. Ted nak berdolak dalik pulak, semua cara betfikiran fanatik ni keluar dari perut DAP-PH.
      Bebudak suruhan DAP mcm fadiah ni adalah hasil dr sekolah demokrasi DAP.

      Org mcm dia ni akan sibukkan kita dgn isu sensitif ni utk normalisasikan ank muda, bertubi tubi mrk akan perdengarkan kpd anak muda supaya menerima idealogi haprak ni. Ank muda yg mudah diperdaya akan menerimanya.

      selama 40 tahun lalu akibat kecuaian UMNO yg sibuk dgn projek mengkayakan diri dan kroni telah mengakibatkan anak2 muda mudah dilemahkan dan menerima apa sj pemahaman rosak ni.

      Masa utk UMNO, PAS dan NGO ISLAM SALING MEMBANTU menyelamatkan negara ni dan membangunkannya semula. Buang yg keruh ambil yg jernih, betulkan kesilapan lampau.

      Delete
  4. Lawa plk fadiah nii ya..rasanya belom kahwin lagii..💞💘💖💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak yg jadi agen dAP ni dah melampau mahu menyesatkan org malaysia.

      Ted ni antara yg dah dirosakkan DAP-PH dan sekarng nak jadi macai DAP-PH.

      Delete
  5. Puak setan dah mula naik toncang,
    Nanti akibatnya akan ada..

    ReplyDelete
  6. Dulu Mat Sabu kata Kominis hero, satu Melaya marah TunM dan kementerian pertahanan juga askar marah
    Tapi apa sudah jadi sakarang Mak Sabu pula yg jaga Askar
    Abang Mat Jadi Menteri di kementerian pertahanan
    Mana dia yg riuh rendah memaki hamun Mat Sabu?

    Oleh itu abaikan sahaja pandangan pandagan bodon ini semua
    Kalau di layan org melayu jadi Toyol pungut kacang hijau
    Tak sampai 5tahun habis semua barang dan harta benda kita yg tak seberapa di lari kan oleh toyol mata sepit
    Oleh itu semua org melayu balik rumah jaga harta benda kita jangan tidur kerana banyak toyol yg terlepas sedang memerhati kan hak org melayu,,
    Tangkap toyol ambil hak dia,
    Dulu toyol ni banyak di perlihara olh org politik terutama org politik umno di gunakan untuk menyamun sekarang toyol ini dah bebas dah ada kerajaan sendiri lagi lah bahaya,, sama mcm kominis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali Toyol mata sepet ni DAP lah. Sampai masa DAP ni akan kaut semua kekayaan negara. Tunggu masa je. Korang ingat DAP ni ditubuhkan utk tolong org melayu?
      Depa sandiwara bagi 10juta pd melayu, 100juta senyap2 bg pd cina.

      Delete
  7. Mane pergi mak ayah budak perempuan ni..dah terlepas keluar rumah ni..ambik bawak balik simpan kat rumah

    ReplyDelete
  8. Apa kata minta betina ni duduk kat negara komunis.Biar dia rasa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, klu berani pergi cuba hidup kat negara komunis baru boleh nak cakap

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com