SILA KLIK

pages

Thursday, July 12, 2018

[LEPAS AG, CJ, LGBT, SYIAH] kini Pengajur Hidang DAGING BABI atas meja di Anugerah Pencapaian Agro Malaysia, Timb. Menteri MOA ada


SIKAP tidak sensitif penganjur Anugerah Pencapaian Kecemerlangan Agro Malaysia di Sekolah Pay Fong, Melaka, malam tadi menyebabkan beberapa wartawan beragama Islam dan Hindu hampir termakan daging khinzir sebaik menyedari hidangan itu diletakkan di atas meja.
Lebih mengecewakan, tiada seorang wakil daripada pihak penganjur memaklumkan jenis hidangan itu, sebelum wartawan beragama Islam yang hadir membuat liputan duduk semeja bersama wartawan bukan Islam.
Wartawan dari Utusan Malaysia, Fadzly Izab, 33, berkata dia sangat terkejut, malah menyifatkan penganjur tidak beradab apabila menghidangkan menu khinzir di mejanya ketika sedang membuat liputan.
Saya sudah syak dari awal hidangan menu pada majlis itu tidak halal sehingga pelayan menghidangkan menu daging khinzir di atas meja wakil media.
“Jadi, ini bermakna semua hidangan yang dihidangkan sudah pasti diyakini tidak halal kerana disediakan oleh tukang masak dan dapur sama.
“Perkara ini sangat sensitif dan boleh mengundang kemarahan individu beragama Islam selain penganut agama lain,” katanya yang kesal dan terkilan perkara seperti itu boleh berlaku dalam majlis dihadiri tetamu pelbagai lapisan agama dan bangsa.
Sementara itu, wartawan beragama Hindu dari Tamil Nesan Daily, A Kaviarasan turut tidak bersetuju dengan tindakan penganjur menghidangkan menu berkenaan dan menganggap ia keterlaluan.
Agama Hindu tidak membenarkan penganutnya makan khinzir. Saya kecewa kerana mereka langsung tidak sensitif mengenai perkara ini.
“Tetamu yang hadir bukannya dari satu bangsa saja, mereka (penganjur) perlu peka dengan semua perkara ini,” katanya.
Difahamkan, majlis terbabit dihadiri Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Sim Tze Tzin; wakil rakyat dan beberapa tetamu kehormat.
Sementara itu, Yang Dipertua Kelab Media Massa Melaka (KEMM), Samat Majid sudah memanjangkan isu berkenaan kepada pihak kerajaan negeri dan penganjur supaya membuat permohonan maaf secara terbuka bagi memastikan perkara sama tidak berulang.
Kami kesal perkara seperti ini boleh berlaku disebabkan sikap tidak sensitif penganjur terhadap kumpulan wartawan beragama Islam yang membuat liputan,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : HMetro, Khamis, 12 Julai 2018 @ 4:21 PM

20 comments:

  1. kerajaan melaka kan dah setuju buka ternakan BABI besara-besaran, makan lah babi semua , mana Ketua Menteri tu, gi makan bagi semua, macam celaka dah Malaysia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan BABI haram tapi makan RASUAH halal? Tak perlu nak provoke sekolah tu, pihak sekolah dah minta maaf dan pihak wartawan pun bengap(maklumlah macai umno) tak beri jawapan. Kalo aku, air pun aku tak beri, inikan pula makanan. Dasar orang KALAH, memang suka cari salah orang saja.

      Delete
    2. Wahai burn bp, bkn mcm tu berhujah. Kalau lah aku salah dan ko xleh kecam aku sbb ko pun buat salah maka xde maknanya..dan xakan ade penambahbaikan...yg salah kne cakap salah walaupun geng kita. Yg betul, kne cakap betul walaupun drpd musuh kita.

      Delete
  2. makan babi ni nnti org melayu dalam PH akan cakap ini salah UMNO dan PAS jugak nnti...kah kah kah kah..

    atok mano...mano atok baru sambut besday sambil makan babi kot..

    atok suara dah tak keluar sobab menahan kesakitan clamping tolo atok
    kot..
    mano poie melayu PKR & PAN oops mereka jawab ini berdosa ni.. pemakan babi dengan tohan saja.. yg lain tolon redho jer..



    kah kah kah..kah.. kah kahh..

    ReplyDelete
  3. makan babi ni nnti org melayu dalam PH akan cakap ini salah UMNO dan PAS jugak nnti...kah kah kah kah..

    atok mano...mano atok baru sambut besday sambil makan babi kot..

    atok suara dah tak keluar sobab menahan kesakitan clamping tolo atok
    kot..
    mano poie melayu PKR & PAN oops mereka jawab ini berdosa ni.. pemakan babi dengan tohan saja.. yg lain tolon redho jer..



    kah kah kah..kah.. kah kahh..

    ReplyDelete
  4. babi dah melampu, tapi kalau tidak babi pon, adakah ayam tu semua halal, bila cina berkuasa, caterer pon dia ambik puak cina la, makan dah tak tau halal haram

    ReplyDelete
  5. Ya.. Ya ..Nii semua slh dap..entah ya atau tk cerita niinii.. Ternakan babi berkelompok yg kerajaan melaka cdgkn utk jaga kebersihan..korang nk kerr ldg babi bersepah sana sini dgn sisa2 dibuang ke parit..

    ReplyDelete
  6. bukan salah DAP ini salah UMNO kah kah kah..

    atok ko kan suci berseri.. hidang babi salah melayu UMNO... tunggu bini bini pemimpin PH bunting pulak... ooo yg ni mme salah UMNO PAS... kah kah kah..

    melayu PKR PAN dan Bersatu telo dah kena clamping mana bole buntingkan bini masing masing kan kan...

    kah kah kah...

    ReplyDelete
  7. Celah gelegar antara yg akan tanggung dosa disebabkan bersubahat memenangkan parti dikuasai kafirun.

    Semua bermula disebbkan strategi mrk gunakan najib yg terpalit skandal, maka DAP berjaya meruntuhkan kuasa melayu.

    Dosa Najib kalu nak dibanding dgn kehancuran yg nak dibawa DAP tak boleh dibygKan dahsyatnya.

    Makan babi ni salah satu usaha mereka utk lunturkan iman bila darah dikotori dgn najis babi.

    Mrk dah tau bagaimana iman org Islam dilunturkan bila mula minum arak. Maka babi adalah cara kedua bila arak tak boleh dihidangkan.

    ReplyDelete
  8. Ni salah umno jugak. Kenapa umno Tak bg tau Ada Babi ka situ?

    ReplyDelete
  9. itu bukan salah UMNO la babi....



    kah kah kah... itu salah babi ddengan tohan nya ... kah kah kah

    ReplyDelete
  10. Cai PH yang kuat makan dedak akan kata ini salah najib. Najib yang buat semua ini

    ReplyDelete
  11. Harap jangan ada alim ulamak kata..makan daging haram tapi tidak sampai jadi kafir...pening..mampus

    ReplyDelete
  12. Tu antara melayu PH dgn Babi la. Melayu UMNO sibuk apasal?

    ReplyDelete
  13. kalau antara melayu PH dan babi ko... tak payah salah kan melayu umno pas lagi babi.....!!

    kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  14. semenjak bn Aka umno mampos dlm pru lepas... pnyokong tegar da jdi gila komen2 kt atas slh satu ciri2 gila yng melanda.. psal zaman umno dulu trlalu bnyk brg2 haram masuk perut, da jdi darah dging... mmng da x bole dlupuskn.. so bgi penyokong2 n pemimpin2, jgn ambil pot sgt kerenah org2 gila kt atas.. adios umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kesian dgn ko. Negara dah nk rosak dan ko lupa PH yg jd kerajaan skrg. Jgn jadi kerajaan kalau asyik nak salahkan kerajaan lama. BN dah sejarah tapi ko PH yg tak tau jd kerajaan melainkan jd pak angguk DAP.

      Delete
  15. kah kah kah...kebabian terserlah...tahniah kerajaan baru

    ReplyDelete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com