pages

Thursday, July 12, 2018

[LEPAS AG, CJ] Apakah Speaker Dewan Rakyat juga IKUT KEHENDAK DAP? kita tunggu, Lim Kit Siang juga Tunggu

Beberapa hari selepas #PRU14 saya mengatakan bahawa DAP dalam PH akan berjuang bermatian-matian untuk menjadikan TS Richard Malanjum #TSRM sebagai Ketua Hakim Negara #KHN yang baru (berdasarkan sebutan-sebutan oleh pimpinan DAP sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan mendesak KHN sedia ada untuk letak jawatan setelah memenangi PRU14), para penyokong PH kata saya membuat fitnah spekulasi yang tidak berasas dan bodoh.
Saya meminta kita semua membantah, anda kata itu hanyalah cadangan yang tidak semestinya diterima dan segala fakta saya adalah salah dan hanyalah auta. Anda kata saya mempermainkan persepsi kosong tanpa hujah.
Saya sebutkan bantahan perlu dibuat ketika cadangan (kerana tiada guna bantahan dibuat selepas keputusan sudah dibuat), anda katakan saya ini terlalu pesimis, penakut tak bertempat, rasis, cakap tak ikut fakta, 'bajet pandai' dan seumpamanya.
Sampai ada yang kata saya ini ekstrimis yang prejudis, dan unfriend saya di Facebook ini.
Hari ini 12/07/2018 akhbar dan portal MalaysiaKini, Berita Harian dan BERNAMA melaporkan TSRM telah mengangkat sumpah sebagai KHN yang baru. Dilantik secara rasmi. KHN inilah yang bertanggungjawab berbincang secara langsung dengan Yang Di-Pertuan Agong #YDPA tentang pelbagai isu termasuklah melibatkan hal ehwal Melayu, Raja-raja, agama Islam dan seangkatan dengannya. Ini bidang kuasanya, walaupun bukan sepenuhnya.
TSRM inilah hakim yang meluluskan permohonan Lina Joy untuk murtad dari agama Islam kepada Kristian pada tahun 2007.
TSRM inilah salah seorang daripada 3 hakim yang menyokong penggunaan kalimah 'Allah' bagi merujuk kepada Jesus dalam akhbar The Herald dan bible Bahasa Melayu pada tahun 2015.
TSRM inilah juga salah seorang hakim yang menyokong Mahkamah Persekutuan memutuskan penukaran agama tiga anak guru tadika, M Indira Gandhi (Muhammad Ridhuan Abdullah) hampir 10 tahun lalu daripada Hindu kepada Islam adalah terbatal dan tidak sah di sisi undang-undang pada awal tahun 2018 ini.
Mana para penyokong yang kata cadangan menjadikan TSRM ini sebagai KHN hanyalah spekulasi jahat saya? TSRM sudah dilantik sebagai KHN yang sah. Saya buat fitnah jahatkah?
Berbanggalah kalian atas lantikan ini.
Belajarlah daripada sejarah. Hasil bacaan sejarah, tak salah menjadi seorang yang kritis dan berhati-hati, daripada memekakkan telinga dan menyokong membuta-tuli.
Pilihlah untuk kritik dan memberi cadangan yang bernas walau parti mana pun yang kita sokong. Saling membantu, bukan keras membatu.
Ini bukan status pasal parti politik, ini pasal NEGARA KITA.
(Kalau tak mengata, jangan terasa ye)
Kritik tak bermaksud benci, bantah tak bererti membangkang. Kita sama-sama bincang. Terima kasih.
Sesungguhnya, hanya orang Islam yang akan perjuangkan Islam.
Seterusnya, apa cerita Speaker Dewan Rakyat #SDR?
Rais kata ada "kuda hitam" mahu jadi Speaker Dewan Rakyat, Patut lain macam komen puak PKR

NILAI: Bekas Penasihat Sosio Budaya Kerajaan, Tan Sri Dr Rais Yatim, menyerahkan kepada kerajaan berhubung pemilihan calon Speaker Dewan Rakyat.
"Saya tidak dapat jawab mengenai isu calon kerana semuanya terserah kepada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
"Namun mungkin di sebalik beberapa pandangan yang wujud sehari dua ini, ada pula 'kuda hitam' yang lain kita pun tidak tahu," katanya selepas Syarahan Pembudayaan di Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di sini, hari ini.
Bagaimanapun, Dr Rais berkata jika ditakdirkan menjadi Speaker Dewan Rakyat yang baharu, beliau terima arahan itu dengan hati terbuka.
"Saya menurut perintah saja jika kerajaan minta saya berkhidmat di situ tetapi jika 'kuda hitam' lain yang menang saya tidak akan berkecil hati dan beri laluan kepada individu terbabit," katanya.


13 comments:

  1. Lepas ni jgn terkedzut kalau ketua polis negara pun orang kepercayaan DAP.Dan bakal ada TPM dari DAP. Dia gigit sikit ² dulu kemudian ngap sampai habis.padan muka melayu .berpe ber belah lah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong. Undi lagi PH. Padan muka melayu bodoh dlm PH...

      Delete
  2. kenapa saifuddin dan azizah cuba dok bg hint, kata bukan MP la, tu nak bagi tau bukan rais la tu,
    kalau Lim kIt Siang dilantik memang aku sangat menyesal lah undi PH, Legislatif pon puak dia mampus lah, judiciary CJ dn AG diorg dah control, abis abis, kalau TUn M dah tak ada mcm mana lah , aku tak boleh bayangkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..ko predict kalau mahataek takde? Takpayah tunggu takde, sekarang dia ade..dia yang menjahanamkan melayu dan islam

      Dia mesti tahu dengan berpolitik bersekongkol dapig jatuhkan umno inilah akibatnya..lainlah dia join pas atau serpihan lain yang bukan dapig..kalau ye benci sgt najib dn umno.. Kenapa sanggup musnahkan bangsa!??

      Delete
    2. Aku yakim KRISIS BESAR akan berlaku tak lama lagi, yang lebih dahsyat dari 13 Mei1969 kerana kali ini begitu dahsyat pencabulan hak Agama dan Bangsa berbanding hanya provokasi dan masalah ekonomi ditindas cina pendatang..
      Mahathir akan terima balasan dunia sebelum dia mati (lebuh layak disebut mampos).. Kerana dia juga perancang dan pencetus rusuhan kaum 13 Mei demi untuk diangkat sebagai ultra Melayu (pembohong). Sejarah tak boleh diubah..
      Wallahualam

      Delete

    3. Berbuih mulut pemimpin UMNO tulen memberi peringatan kepada Tun M, jangan bersekongkol dengan DAPiG biar benci dan bermusuh macam mana pun dengan DSN atau UMNO.. marah nyamuk bakar kelambu..kerana sejarah mengesahkan DAPig sangat jahat, ultra racist dan sangat ANGKUH di bumi Tanah Melayu yang sekangkang kera ini..direbut mahu dinodai dirampas oleh mereka ini..kaum.cina kafir pendatang..

      MALANGNYA melayoo haprak ph memaki hamun UMNO konon UMNO perkauman jahat dan anti cina, UMNO guna untuk.modal.politik.. Umno provokasi kaum umno nak pancing undi melayu bla2..

      Sekarang?? Umno dah 'tak wujud' lagi dalam senario pentadbiran Malaysia.. Macam mana? Seronok.puas hati? Masih bernafsu nak main cerita imdb najib rosmah..musuh sedang menjarah tanah air moyang kita dengan begitu licik..keras dan konsisten..

      Mahathir jadi apa sekarang? Mana taringnya masa menangkap Anwar dan Najib Razak??

      Delete
  3. Pandai buat pandai tanggunglah wahai macai ph..puas hati kan umno tumbang.. najib difitnah diaibkan didakwa..

    Kita? Melayu? dapat apa sekarang?
    Amarah dah diberi tapi perangai macai ph samalah seperti Yahudi Bani Israel.. bila Nabi Allah Musa A.S. bagi peringatan mereka mengejek mempermainkan seruan.. termasuklah admin blog kangkang penjilat tegar mahakutty dulu..kemain samseng loyar buruk..

    ReplyDelete
  4. Biarlah bagii dap..dia org malaysia juga..bagi kt melayu asyikkk rasuah saja..nii kesempatan terbaiik dap utk buktikn pada org melayu yg mereka bkn antimelayu seperti yg macai2 umno katakn..mereka dah kuasi ekonomi dan sebahgian besar tanah melayu kerana kesilapan org terdahulu..yg bising macai umno sebenarnya..muhyidin perlu segera haram dan hapuskn umno secept mungkin bagii mengelak perkara berbangkit kemudian hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celakalah org mcm ko? Butanya hati..talibarut laknatullah.. Ko bertuhankan sape? babi ke? Apa jaminan dapig suci takde rasuah? Kes gone end tu bukan rasuah dan songlap dahsyat ke??

      Islam Agama yang sempurna lengkap jitu pun umatnya masih ada silap..ini kan pula kafir harbi melantak arak babi riba tipu judi haram..tiba2 ko percaya spesis ini?? Ko ni babi ke manusia ted??

      Dlm jutaan umat Islam malaysia..ko komform ke semua rasuah? Trmasuk madey dn parti2 melayoo haram jadah ph jgk??

      Delete
  5. apa yg atok dan melayu dalam PH bole buat... apakah dah tak ada melayu dalam PKR..PAN .. dan Bersatu untuk menentukan hala tuju PH...

    bila telo atok dan melayu PH kena clamping oleh top dog... suma disalahkan oramg lain... puiiii

    ReplyDelete
  6. Kita berdoa semoga dijauhkan krisis perkauman kerana kesannya amat buruk dahsyat..jika tidak dibendung diatasi punca dan provokasi berterusan begini..

    Mahathir sangat tahu..tanyalah pada mereka yang pernah lalui..yang masih hidup..ini bukan dongengan..tapi sejarah negara.. Tapi kenapa dia gamak lakukan begini? Sudah pasti rakyat akan bangkit lambat laun..bahaya seperti time- bomb.

    Sedih..60 tahun sahaja semuanya semakin hancur..lemahnya jatidiri Melayu Islam hibgga sedikit sahaja dakyah, godaan fitnah janji palsu..habis dilacurkan pada mereka.. Allahu Akbar.. Lindungilah malaysia dari huru hara..amenn

    ReplyDelete
  7. ...welcome home 13 Mei

    ReplyDelete
  8. Semua cakap betdegar2... satu soalan je! Dah semua ni terjadi kenapa surau dan masjid masih tetap KOSONGG???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com