pages

Saturday, July 28, 2018

"Kerajaan sekarang ancaman luar biasa kepada umat Islam"


15 Zulkaedah 1439H, Sabtu – Umat Islam di negara ini sedang berdepan ancaman besar dan luar biasa setelah tampuk pemerintahan bertukar tangan kepada kepemimpinan baharu, yang dikuasai orang bukan Islam.

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, walaupun pada dasarnya jawatan utama negara masih diterajui pemimpin beragama Islam, beliau percaya realitinya aturan sebenar dalam sistem pemerintahan Malaysia dikawal bukan Islam.

Menyifatkan ia malapetaka kepada umat Islam, beliau berkata, rakyat khususnya orang Melayu tidak lagi boleh menunggu sehingga tempoh lima tahun akan datang untuk membawa perubahan.

Sebaliknya tegas beliau, rakyat perlu mula menghantar mesej dan isyarat dengan terus bangkit dan membuat perubahan, kerana kerajaan sekarang pastinya telah mengatur perancangan yang lebih besar untuk masa akan datang.

“Kita tak boleh bercakap mengenai isu semata-mata, kerana di sana sudah ada ‘grand design’ yang besar yang perlu kita faham.

“Di sana ada satu perubahan yang akan dilakukan, diketuai oleh Ambiga untuk mengubah struktur, Perlembagaan, perundangan negara supaya menepati dengan kehendak liberty (kebebasan), equality (persamaan) dan fraternity (persaudaraan),” katanya.



Beliau berkata demikian ketika berucap pada Himpunan Kebangkitan UMMAH, Malaysia Baharu Pasca PRU14: Islam Melayu Terancam, di padang Kelab Sultan Sulaiman di sini, hari ini.

Beliau berkata, rakyat, khususnya umat Islam perlu memahami ideologi perjuangan musuh yang mahu mengubah struktur negara dan akhirnya akan meminggirkan kedudukan Islam dan Melayu di negara ini.

“Saya ulangi bahawa kita tidak rela jika perkara ini berlaku. Dan ini keazaman Isma, di mana kita akan bersama dengan siapa sahaja sama ada PAS atau UMNO dan mana-mana NGO yang bersama bangkit menyatakan pendirian ini.

“Kehendak kita ialah kita mahu negara ini mengembalikan kedaulatan, maruah dan ketinggiannya. Kalau kita benarkan Pakatan Harapan (PH) terus memerintah, segala yang diwarisi akan terkubur dan tidak mustahil masa depan anak cucu kita menjadi seperti Melayu Singapura, dan mungkin lebih teruk seperti Rohingya atau Palestin,” katanya.

Katanya, jika umat Islam terus ‘berlembut’ dan berdiam diri, Pakatan Harapan akan terus menggubal dan membuat perubahan terhadap undang-undang sehingga rakyat tidak mampu bersuara.

“Bagi Isma, apa yang kami tuntut adalah mengembalikan semula kedaulatan bangsa Melayu di bumi Malaysia ini. Bukan semata-mata menuntut tolak UEC atau isu-isu kecil lain. Tetapi kami mahu kembalikan semula kedaulatan bangsa Melayu.

“Saya percaya bahawa himpunan hari ini adalah permulaan yang benar bertitik tolak dengan niat dan tekad yang betul serta ingin perubahan kepada negara bangsa,” katanya.

39 comments:

  1. Tolong pesan dekat dia boleh pergi mampos.dedak dh putus lagi mahu ckp banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori.. hri ni hari minggu.. Pesanan tak diambil. Cuti. Sila bersabar ye..

      Delete
    2. Ted laknatullah. Semua org yg tak sokong mahababie kutty ph ko label dedak. Semoga ko mampos cepat.tex binu hasyim

      Delete
    3. Telor mak kau tak cukup vitamin..anon 10:40 sbb tu kau tak macam orng..

      Delete
    4. Anon 9:53:Ted and friends is a uneducated artic dogs feed family for a living by eng ball polisher aka siang butt lickers.this dogs really hardcore chinese roll toilet tissue paper sweeper..this dogs will wait at back of the caretaker butt with tounge out to sweep the taik..job done baru boleh mkn nasi campur pulak..

      Delete
    5. Bapak babi ..9:53..dah tengok cermin belum.?

      Delete
    6. Ibnu being moron like u and ted are not a criminal to a malaysia law,but being a eng'balls polisher aka siang butt licker sometimes sucker will damage ur brain cell longer u licker nor sucker or polisher the butt'u will loose self control and make u ultimate super moron in the eng'ball's polisher aka siang butt lickers fan club.eing moron like u ted are not a criminal to a malaysia law,but being a eng'balls polisher aka siang butt licker sometimes sucker will damage ur brain cell longer u licker nor sucker or polisher the butt'u will loose self control and make u ultimate super moron in the eng'ball's polisher aka siang butt lickers fan club.babi..

      Delete
  2. Ph akan tumbang awal 3 tahun sblm tarikh luput. Slps prk langkawi! Ameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah yang saudara maksudkan dalam dua ayat akhir saudara iaitu "Selepas PRK Langkawi. Ameen"? Jika itu bermaksud saudara mendoala kemudaratan kepada penyandang kerusi Parlimen Langkawi, nasihat saya, berhati-hatilah dalam berkata-kata. Pamerkan ketinggian akhlak dan ajaran Islam. Malulah kita kepada Rasulullah SAW. Tidak rugi kita berkomentar dnegan bahasa yang baik kerana itu merupakan sunah Nabi Muhammad, Pesuruh Allah. Harap maaf atas peringatan ini. Saudara mahu terima atau tidak, terpulanglah. Saya cuba membantu saudara kembali ke landasan yang benar.

      Delete
    2. Mahligai seni: apala ko ni? Macai pee.eh ke ko? Kan tuntaek tu kata dia pee.em sementara mcm sparoh penggal gitu..
      Jadi kalau dia letak jawatan kena ada prk la..
      Oh ya.. dia tak mau letak jawatan pun takpΔ›, dan kalau nak jadi pee.em sampai takat mana dia hidup pun takpe..bahkan kalau pee.eh nak tukar perlembagaan yg tuntaek boleh jgk jadi pee.em walaupun dah kojol pun buat la..
      Tapi si anon 10:41pm tu tak sebut pun pasal tuntaek nak hidup ke nak mampos..dan yg ko tetiba je duk prasan mcm dia kata yg tak baik pada situa taek tu apasal?
      Ko cai pee.eh ke?

      Delete
    3. Ekleee..mahligai mahababi.. Munapiknye lakonan watak ko..

      Heyy munafik.. malulah engkau jd makhluk bertopeng laknatullah..

      Jika tulen ucapan lidah jari ko dgn Allahbdan Rasul Nya, ko tak menjadi lah macai pencacai ph/ madey kutty laknatullah.

      Siapa tk kenal bahasa keji jahat ko mase memaki mencaci mencarut pada kepimpinan krjn umno dulu semasa blogger budin sebTOLOL aktif menganjing diri dulu..

      Ewahhh2.. tibe2 skg ko berlakong mcm ostad plk.. Mane die dosa ko hina, mnjadi tentera siber rejim mahafiraun madey laknatullah, perosak Islam dan peradaban bangsa Melayu??

      Mau tembak dulu munafik sekor ni sblm tembak musuh di medan perang

      Delete
  3. anom 11:56.. Aku doakan Mamthir A/L Iskandar kutty mampos mati meninggal dunia cepat2...

    puashati

    kenapa perlu selindung..

    mahthir cilaka mampuih cepat laaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ko dulu mampos mati meninggal? Urusan Allah siapa yg boleh tangguhkan? Sesaat tak lebih, sesaat juga tidak kurang, apabila tiupan malaikat maut datang kepada ko, macai al harami.

      Delete
  4. Ibnu Hashim...memang gila babi.blogger boddo nam ibnu hashim cerita pasal seks...kaki bontot..species pukimak

    ReplyDelete
  5. ted manoff prooot..makhluk paling sial cilaka babi...iblis syaitan bersenyawa..anak pelacuer

    ReplyDelete
  6. MAZLEE HAS NO BRAIN.

    ReplyDelete
  7. Anon11:15 and anon 11:44 is a uneducated lembu with dog head talk about religous..to anon11:15and anon11:44..fuck ur stinky mouth.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finally this fella shit revealed himself la.. Kah kah kah ted mahababi..why marah2 nehh kikiki..

      Berlakon sana sini..kejap ostad laa..tokong budha la..sami hindu laa.. lowyar lah..kah kahh kahh mcm org sakit mental otak tiga suku tak cukup seinci..

      Delete
    2. 4.28, adakah dengan turut sama memaki hamun, cercaan dan kata2 lucah boleh membaiki agama islam? atau bolehkah menyebarkan meluaskan syiar islam?

      Delete
  8. Silibus, kurikulum UEC kata umat Islam solat enam kali sehari

    Sekolah persendirian Cina perlu akui sistem pendidikan mereka cacat

    BANGI, 16 Zulkaedah 1439H, Ahad – Asas kepada sijil peperiksaan bersepadu (UEC) sekolah persendirian Cina adalah sikap tidak puas hati terhadap sistem pendidikan kebangsaan, kata Ketua Eksekutif Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia (MAPPIM), Mohd Zai Mustafa.

    Beliau berkata, kontrak sosial dipersetujui pada 1955 dan pada 1957 dikeluarkan Penyata Razak iaitu satu garis panduan kepada dasar pendidikan kebangsaan yang pertama.

    Menerusi Penyata Razak itu, katanya, semua pihak bersetuju bahawa pendidikan adalah satu langkah ke arah penyatuan kaum dengan mengiktiraf bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan menjadi pengantar utama dalam sistem pendidikan Malaysia.

    “Kita semua bersetuju pada waktu itu… tetapi ada satu kelompok tertentu termasuk Dong Zong dan mereka tak bersetuju dan hendak duduk di luar daripada sistem yang telah dipersetujui…

    “Ada ekstremis yang tidak mahu duduk dalam sistem yang dipersetujui dan mereka bersedia duduk di luar. Jadi asas kepada UEC ini adalah tidak puas hati dan tidak mahu duduk dalam sistem pendidikan negara,” katanya pada Wacana Anak Bangsa – UEC (1975-2018) Pejuang atau Petualang Siri 2 anjuran Persatuan belia Islam Malaysia (Pembina) di sini.

    Mohd Zai berkata, adalah pelik apabila kumpulan minoriti meminta majoriti mengiktiraf mereka sedangkan pada awalnya mereka sendiri yang tidak puas hati dan mahu berada di luar kerangka pendidikan negara.

    Menuntut pengiktirafan terhadap UEC, katanya, adalah berlawanan dengan apa yang dilakukannya iaitu keluar daripada sistem pendidikan kebangsaan.

    ReplyDelete
  9. NAJIB DAN ROSMAH MATI SEBELUM MATI DIPENJARAKAN OLEH RAKYAT
    ANNUAR MUSA HARAP MAHATHIR MATI SEGERA(lihat penjelasan Annuar di bawah)

    LAKONAN NAJIB MENCARI SIMPATI ORANG RAMAI
    albi26 July 2018 at 17:15Saya musykil apa strategi umno sekarang ini tentang najib. Najib nampaknya masih lagi mempunyai pengaruh yg kuat dlm umno. Kat parlimen dia duduk sebelah zahid. Selepas letak jawatan presiden dia paling banyak mengeluarkan kenyataan2. Sekarang ni dia turun berkempen kat sg kandis.
    Najib mungkin dinasihati olih peguam2 dia supaya terus kelihatan dan aktif dalam arus politik kerana dia perlu mendapatkan simpati dari orang ramai untuk sedikit sebanyak membantu dlm kes2 yg akan dia hadapi.
    Tapi apa untung yg umno dapat? Skandal2 dia dan kes2 mahkamah yg akan dia hadapi akan berlarutan bertahun2. Selagi tidak selesai selagi itulah umno akan terpalit dan menanggung kesan politik yg negatif. Kenapa umno tak pinggirkan dia? Kenapa umno tak arahkan dia menutup mulut dan menghilangkan diri dari pandangan umum.
    Sejauh mana sebenarnya pengaruh zahid sebagai presiden umno. Atau najib sebenarnya masih lagi berkuasa dlm umno.

    Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa berkata suatu lagi pilihanraya kecil mungkin diadakan di Langkawi setelah Pilihanraya Kecil Sungai Kandis kerana kematian wakilnya .

    Walaupun tidak disebutkan nama Tun Dr.Mahathir tetapi anaknya Mukhriz sedar ditujukan kepada bapanya yang sudah tua yang memasuki usia 93 tahun dan merasakan ini tidak wajar diucapkan dan Naib Presiden PKR Dr Xabier mensifatkannya Annuar Musa sebagai biadap.

    Tentunya bukan Muhkriz sahaja yang merasa tidak wajar tetapi bagi orang yang waras terutama bagi orang Islam mempunyai pandangan yang sama.Jelas Annuar mendedahkan perasaan permusuhan dan kebencian yang amat mendalam kepada Tun Mahathir.

    Berita Harian Online melaporkan Annuar berkata "PRK Sungai Kandis adalah ujian Allah kepada Selangor dan tidak diketahui di mana pilihan raya seterusnya akan diadakan, dan ia mungkin di Langkawi atau tempat lain."

    Annuar tidak sedar bahawa pemimpin idolanya Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dan isterinya Rosmah Mansor telah pun mati sebelum Mahathir,telah mati sebelum mati atas hukuman majoriti rakyat negara ini.

    Ini akan dapat kita lihat jika kita menganalisis apakah tujuan Datuk Sri Najib dan Rosmah mengumpulkan wang dan kekayaan yang jumlahnya tidak sahaja menggemparkan rakyat negara ini tetapi dunia.

    Umum mengetahui dari rampasan polis dan SPRM, Najib dan Rosmah mengumpul kekayaan berbilion ringgit,barang kemas yang termahal didunia,beg tangan yang harganya mengejutkan rakyat,rumah dan kereta mewah dan sebagainya yang meletakkan mereka di syurga dunia.

    Diatas segala kekayaan dan kemewahan ini apakah yang diperlukan oleh beliau?Kuasa!Kuasa! dan kekal berkuasa!

    Beliau percaya cash is the king dan menjangka dengan kuasa ini akan dapat menjadi King yang berkuasa sehingga ke akhir hayat atas sokongan rakyat khususnya pemimpin-pemimpin UMNO dan lain-lain yang mendapat sogokan wang darinya.

    Tetapi ketentuan Allah telah mengatasi ketentuan manusia.

    Maka apabila Allah mengerakan hati manusia dan tidak lagi mengizinkan penganiayaan terhadap rakyat,tidak lagi membenarkan penyelewengan wang negara untuk kepuasan nafsu manusia, maka kuasa rakyat bangun mengatasi kuasa wang sehingga Najib sendiri tidak percaya hal ini berlaku sekalipun realiti telah tegak didepan matanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari seorang Perdana Menteri beliau menjadi rakyat biasa yang tidak lagi boleh bergerak bebas sedangkan rakyat yang miskin tanpa wang berbillion ringgit pun lebih bebas darinya,tidak diawasi oleh pandangan serong rakyat yang menganggapnya berdosa besar kepada mereka. Kuasa rakyat telah memenjarakannya.

      Tidakkah ini bererti beliau telah mati sebelum mati?Adalah lebih terseksa bila mati sebelum mati kerana beliau dapat membandingkan kehidupan bebas manusia lain dengan dirinya sekarang.

      Apalah gunanya lagi wang berbillion,barang kemas beratus juta,kereta termahal harganya , rumah indah di dalam dan luar negara dengan segala yang berharga jika tidak boleh dibelanjakan,digunakan dipakai dan bershopping diseluruh dunia untuk menunjukan kehidupan yang lebih dari orang lain,kehidupan yang setaraf dengan raja-raja Arab, apalah guna semuanya jika tidak dapat digunakan untuk memuaskan cita rasa membina syurga di dunia.

      Apakah gunanya ada pasport kalau kaki telah terikat,perjalanan terbatas dan langkah diawasi.

      Ya Najib belum dihukum oleh mahkamah atas segala tuduhan terhadapnya dan tidaklah di luar kemungkinan beliau akan terlepas tetapi setakat ini beliau telah memasuki penjara rakyat,jatuh dari istana dan tersungkur di pintu syurga dunia.Rakyat puas.

      Orang sedar mengapa Annuar Musa sebagai bekas Pengerusi Mara mahu Mahathir mati lebih awal,Mahathir tidak terhutang budi kepadanya untuk memaafkannya dan dia terhutang budi kepada Datuk Seri Najib untuk dikenang sampai kemati.

      ANNUAR MUSA: SAYA HANYA BERGURAU

      Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa mendakwa beliau cuma bergurau apabila mengatakan akan berlaku pilihan raya kecil di kerusi parlimen Langkawi.
      "Saya kata pilihan raya kecil adalah takdir illahi yang boleh berlaku di mana-mana, mungkin di Langkawi, Bera atau Ketereh," kata Anggota Parlimen Ketereh itu di lobi Parlimen.
      Kerusi parlimen Langkawi kini disandang oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, yang berusia 93 tahun.
      Mahathir juga merupakan Perdana Menteri dan pengerusi Parti Pribumi Bersatu (BERSATU).
      "Saya kata itu dengan bergurau, jadi jangan marah," kata Annuar.
      Annuar juga berkata kenyataan beliau telah disalahtafsir.
      "Tetapi, jika ada yang tersinggung, saya minta maaf, tidak ada masalah.
      "Orang ramai menyalahtafsirkan kata-kata saya, tetapi saya tidak keberatan, saya boleh memohon maaf kerana itu bukan apa yang saya maksudkan," katanya.
      Annuar berkata beliau menghormati Mahathir sebagai Perdana Menteri, seorang negarawan dan bekas bosnya.
      "Sekiranya dia melakukan sesuatu yang betul, kita mesti mengatakan ia adalah betul. Apabila dia salah, kita juga harus mengatakannya," katanya.
      Annuar, ketika berkempen dalam pilihan raya kecil Sungai Kandis, dilaporkan menggambarkan pilihan raya itu sebagai "ujian dari Allah".

      zainudin maidin at 21:23

      Delete
    2. Syaitan ni bertugas pagi2 buta.. kah kah kah.. Madey akn tersungkur hina ph akn musnah sebelum tarikh luput 3 tahun sebelum..Insya Allah..dia akan 'mati' dalam kehinaan sebelum jasadnya dimatikan Allah..

      Alhamdulillah sejak kali pertama sidang Parlimen minggu lepas, imej DS Najib melonjak naik selepas perbahasan padat memalukan kera jaan tahik penipu dan ketua penjahanam mereka... muka si bedebah raja segala raja penzalim..kepala segala kepala penipu.. Ketua kepada segala ketua penyamun.. Iaitu mahadey mohamed kutty Laknatullah..org ini takkan aman matinya nanti..Ameen x10

      Delete
    3. kikikiki.. πŸ˜πŸ˜πŸ€—πŸ€—πŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŽπŸ˜ŽπŸ˜Ž

      Delete
    4. "Laknatullah..org ini takkan aman matinya nanti."

      Macai al harami, Apabila sudah diberi nasihat, tidak diendahkan malah lebih munafik sifatnya, maka apabila tiba hari kematian kamu, ingatlah al harami, ko nak mengucap syahadah pon tak sempat, inikan pula ingin mendoakan kematian insan yg lain.

      Delete
    5. Bapak babi ..dua ekor kat atas..dah tengok cermin belum.?

      Delete
  10. Madey mahataik risau gusar dengan pengaruh dan kemunculan bertenaga DSN dlm Parlimen serta kerinduan rakyat marhean pd zaman beliau..

    Jadi mahacacai diarahkan utk main semula skrip asal program menjatuhkan Najib sekali lg.isu bodoh yg sama cuba dimainkan untik membangkitkan sentimen..

    Malangnya kli ini mereka spt macai binu hasyam masam tedbabi cuba lupa yg ph madey adalah kera jaan.bkn lg pembangang..

    so skrip bodoh tu akn mkm diri..kunuuun nk tutup cerita manipesto tipu.. Atas semangat manipesto untuk dimungkiri.. skrip memaki dn menuduh DSN DSR cuba dimainkan balik.kah kah kah.

    Ko tak suruh singh nai siasat berapa kaya dn buat apa duit billion2 madey ank beranak..

    Puuihhhhh chai

    Rkyt akn bngkit kli ni mnjatuhkqn madey n ph segera!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨.. Arghhhh lega baq hang..πŸ’¦πŸ’’

      Delete
    2. Al harami 4.50, dah kalah terimalah hakikat kekalahan akibat perbuatan kamu

      Delete
    3. Bapak babi ..dua ekor dah tengok cermin belum.?

      Delete
  11. Namanya tersohor di antarabangsa...maknanya kita telah berjaya dari segi misi Khazanah," katanya kepada media selepas merasmikan Restoran Pok Usop Ayam Kampung di Setia Alam, di sini, hari ini.

    DULU RASMI EVENT BESAR, SEKARANG RASMI KEDAI MAKAN. KESIAN NAJIB..

    ReplyDelete
  12. Bertahun lamanya, Sepanjang mengenali melalui blog CG ini, baru sekarang faham halatuju dan sokongan CG kepada siapa? Beliau adalah penyokong kuat kepada Ikatan Muslimin Malaysia (Isma).

    Sepanjang masa CG menerbitkan artikel2nya yg berkaitan dan menyokong ideologi ISMA, demi agama bangsa dan tanahair,tetapi tidaklah pula kami jangkakan bahawa segala komen diberikan dalam blog CG, berjaya merungkai,memecahkan pengaruh hegemoni kuat umno dan pas.

    Kita semua sedia maklum isma mendapat dana,habuan dari ummo tetapi disebalik tadbir mereka memberi sokongan kepada parti pas.

    Keputusan PRU seperti yg telah ditetapkan oleh Allah adalah kelantan dan terengganu jatuh ke tangan Parti Pas walaupun kita semua sedia maklum ajaran hj hadi adalah munafik mungkar sesat lagi menyeleweng dan dilaknat Allah.

    Baiklah pembaca sekalian, fikirkan seperti berikut;

    UMNO=menipu,penyamun,salahgunakuasa,korup dan menganaiya rakyat.

    PAS=sesat,menyeleweng,korup dan bersyubha menerima habuan dari umno.

    ISMA=menerima habuan,dana dari umno tetapi bersekongkol,menyokong,mengundi parti PAS.

    Ini bermakna ke tiga tiga puak ini sama sama mungkar dan munafik perbuatan mereka iaitu menindas dan menganaiya rakyat.

    Inilah hakikat dan kenyataan di dalam penemuan kami mencari KEBENARAN di blog CG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ****ajaran=amanat (lahanat) hj hadi

      Delete
  13. Eee teruknya kjaan PH ni... ancaman kpd Islam

    ReplyDelete
  14. Inilah malapetaka ciptaan umno pas

    ReplyDelete
  15. Macai kerajaan Dap-PH dah mengelupor bila tgk makin ramai melayu.dan NGO bangkit dr terlena kena tipu dgn DAP-PH.

    ReplyDelete
  16. Penama2 ted manof & ibn hasyim, yg berteks hitam adalah setan yg sama ataupun babisekangdang yg menciplak nama2 google users lain yg anti pee.eh.
    Yg asli ialah yg berteks biru.

    Awas setan2 ni yg tulis sendiri dan jawab sendiri atas beberapa nama termasuk anom.

    Celaka babi2 nih.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews