pages

Wednesday, July 11, 2018

(JANGAN TERUS DIPERGUNAKAN DAP) Ucapan hari lahir daripada 'musuh' politik Tun Mahathir



SHAH ALAM -  Meskipun 'bermusuh' dan berbeza ideologi politik, beberapa pemimpin Umno tetap menzahirkan ucapan hari lahir kepada Perdana Menteri tertua di dunia, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Antaranya, Pemantau Kerajaan Malaysia Baharu, Datuk Lokman Noor Adam yang turut sama menitipkan ucapan selamat buat Pengerusi Bersatu itu dengan mendoakan agar beliau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Beliau juga mendoakan Dr Mahathir ‘dibuka pintu hatinya’ untuk selamatkan orang Melayu dan Islam.

"Saya juga berharap beliau berhenti dari terus dipergunakan DAP dan kalau boleh gerakkan untuk satukan semua ahli Parlimen Melayu untuk duduk di bawah satu bumbung.

"Walaupun bila beliau perintah dan semua orang Melayu bersama beliau, mungkin saya lagi teruk dilanyak Dr Mahathir tapi saya reda.

Asalkan ia boleh selamatkan orang Melayu dan juga Islam," katanya ketika ditemui semasa menghadiri Wacana Sinar Harian kali ke-64 di Auditorium Karangkraf, di sini, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: #TunM93 kini trending]

Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir turut menzahirkan ucapan hari lahir buat perdana menteri.

"Selamat hari jadi, semoga beliau terus diberikan kesihatan berada dalam lindungan ALLAH, semoga beliau dapat melaksanakan tanggungjawab beliau sebagai perdana menteri dengan adil dan juga dapat mengelakkan daripada perkara yang tidak baik kepada negara.

"Dan yang paling penting sebagai perdana menteri, beliau dapat laksanakan tugasnya dengan baik," katanya.

Selain mereka, Ketua Pemuda Umno Malaysia, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki turut mendoakan agar Dr Mahathir menjadi pemimpin yang boleh merealisasikan Malaysia Baharu seperti diimpikan rakyat.

"Bermakna kerajaan menyuburkan nilai-nilai demokrasi, bukan berteraskan kepada nilai benci dan dendam. Apa yang penting, kita bina Malaysia baru yang subur nilai demokrasinya.

"Ia juga bermakna kerajaan tidak menekan mana-mana pihak yang mempunyai pandangan berbeza dengan mereka," katanya ketika ditemui selepas wacana berkenaan.

Exco Wanita Umno Malaysia, Datin Mastura Mohd Yazid turut mengucapkan selamat kepada Dr Mahathir namun nadanya sedikit berbeza berbanding yang lain.

Dalam ucapannya, Mastura berharap supaya kerajaan sekarang mendengar segala rintihan rakyat dan memohon supaya institusi Melayu dan Islam dipelihara sebaiknya.

"Selamat Hari Lahir kepada Tun Dr Mahathir. Saya merayu supaya kerajaan yang ada sekarang mendengar segala rintihan rakyat dan Umno juga bersama rakyat memohon supaya institusi Melayu dan Islam itu dipelihara, dijaga sehingga akhir zaman," ujarnya.

Sementara itu, Dr Mahathir Mohamad menzahirkan penghargaan kepada seluruh rakyat yang menyampaikan ucapan selamat hari lahir kepada beliau, hari ini.

“Saya ucap berbanyak terima kasih kerana begitu ramai daripada orang ramai yang telah sampaikan ucapan selamat hari lahir berkenaan dengan kelahiran saya 93 tahun dahulu, pada 10 Julai.

“Saya harap mereka yang telah hantar mesej hari jadi ini dapat membantu saya dalam usaha saya menjalankan tugas. 

Saya ucap terima kasih sekali lagi,” katanya menerusi rakaman video yang dipaparkan di laman rasmi Twitter beliau.

32 comments:

  1. Umno jaga org melayu kerr..umno rasuah dn penyelewengan xpe sebab dia melayu..yg untung jadii cina bn syg ph pun sayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh..melayu rasuah madey yg ajar.. ko kenal tak umno sebelum tahun 1987?? umno lingkup sebab mahadey perosak, ajar org umno rasuah semasa pemilihan, nak kekal kuasa main kroni, jaga ketua2 bahagian supaya sembah dia dengan kasi projek kais kelas F sampai kelas A.. ted bodoh. ko dengan lgbt sadis KBS tu same je ngok!

      Delete

    2. Siapa agaknya yang mengajar anon 7.57 menjadi begitu bebal, berhati hitam pekat penuh dengan maki-hamun dan kata-kata nista?
      Semoga mendapat hidayah agar menjadi insan yang lebih sopan dan berbudi bahasa.

      Delete
    3. Dah lah korang semua ni.. bosan berpolitik kepartian..!

      Demi islam, melayu dan negara kita bersatu hati..! Cukup..! Dan kemudian tegur menegur sesama kita yg mana salah..! Yg mana betul kita pertahankan..!

      Mcm lgbt contoh nye kita tentang..!

      Sekolah tahfiz kita bsatu hati pertahankan..!

      Baru melayu, islam dan negara itu akan terbina dgn lebih baik..!

      Ini bodoh kan org bongok kan org.. sampai mati pun tak habis citernya..!

      Delete
    4. 7.57 lagi satu fitnah dari macai harami selepas umno najib tumbang, macai, semuanya akan dikira di mahkamah akhirat.

      Agak2 ko la macai, jika Tun ajar umno rasuah 22 tahun dulu malaysia dah bangkrap sebab hutang negara dah tentu mencapai 1 trillion.

      Delete
    5. Fitnah tahap tertinggi ni..kalau tun ada kes rasuah ketika dlm kerajaan malah ketika pemilihan umno, dah tentu jibby guna kes tersebut utk jatuhkan beliau..sedangkan kes forex lg lama pon boleh dia ungkit tp tak berjaya nak jatuhkan tun..inikan pula kalau ada kes rasuh..haruslah diaorg gunakannya..

      Sapa yg bongok? Aku rasa kau kot..setakap maen ckp ja aku pon bole ckp nenek kau dulu ada skandel dgn jibby..bole percaya???

      Delete
    6. kalau dah cerdik kenapa yg salah mahathir buat pada zamannya umno sekarang nak ikut? kan tolol namanya. dah banyak mana tahan simpanan melayu ditukar status dan dibagi kat cina?

      Delete
    7. lol kan dah kena
      baghal sekor ni
      short memory

      Delete
  2. Apakah selama ini umno jaga melayu dan agama islam atau bangsatkan melayu dan abuse islam untuk terus berkuasa????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko refer ayat tu pade sape presiden terkutuk umno paling lame bermaharajelela selama 22 tahun!! di celake tu dah rosakkan sebelah umno dan sebelah musuh umno..dua2 dia makan keliling.. yang senang lenang ialah Mokzani Mirzan, Marina lgbt dan 3 eekor anak angkatnya..paling win ialah vincent tan pelok xmo lepas atok besday.. kuok brothers sudah kaya tak larat bilang duit.. madey tak kesah..

      so ph haprak skrg jage melayu ke?? kurang2 Najib dan Pak Lah jaga Melayu sbb tu Melayu senang lenang mcm sayed sadis.. main seks bebas pakai kondom katanya.. lepas tu doa pulak kt lgbt.. bongok tahap jam,ban.. itu bela melayu ke bela setan ??

      macai ph mmg paling bodoh dalam dunia..sorry to say..

      Delete
    2. anon 7.58..ko jangan takabur sombong bro..
      selama 60 tahun umno wujud.. mak bapak ko tu bangsa ape? Melayu kan?FELDA wujud sampai sekarang walaupun adalah sekali sekala bunyi skandal.. tapi skandal yang dicanang itu apakah sampai tergadai habis tanah Melayu?? Buruk buruk UMNO perlembagaannya tetap menjadi teras perjuangan! suka atau tak ko tak boleh ubah sejarah! UMNO tetap terbaik setakat sekarang!

      So mak bapak ko merempat tak? Ko sekarang keje ape macai 7.58am?Ko melayu ke cine ke india ke singh bhai macam polis yang serbu glamer umah Najib malam2 tu ke?

      Kalau ko Melayu.. setakat UMNO tumbang hari tu apekah hak keistimewaan ko yang telah UMNO cabuli? tulung citer dengan ikhlas??
      Bab tanah.. tanah mak bapak ko kena gadai dek UMNO ke?
      Atau AMdey yang cemburu dengan Rezab Melayu sebab dia MAMAK KUTTY??

      Sultan dan Raja Raja Melayu hidup berzaman tanpa dihina semasa zaman UMNO (kecuali zaman madey). Islam dijaga, LGBT tak berbunyi pun jauh sekali boleh menusuk masuk dalam pentadbiran kerajaan.

      Masjid surau imam bila siak, Amil Amil zakat J-Qaf Tahfiz ustaz ustazah semua DIJAGA DIBELA DISAYANGI oleh UMNO! mereka walaupun pembangkang tegar (PAS) adakah UMNO kesah? atau berdendam?(kecuali Madey)

      Tanah waqaf dijaga, hak-hak Melayu tulisan Jawi Bahasa Melayu UMNO jadi benteng walaupun MCA GERAKAN MIC bersekutu dalam BN.. inilah bezanya sistem UMNO BN dengan Pakatan Haprak!


      Bro..lain kali pakai AKAL.. jangan jadi BODOH.. atau AMOK tak tentu pasal.. Sekarang ko tak payah berhalusinasi pasal UMNO lagi.. UMNO dah tak menjadi kerajaan dan UMNO sangat lemah sekarang..(kunun2 la kan bagi sedap hati macai)

      Yang kelam kabut sekarang timbul isu lgbt, isu nak hapus YDP Agong, sistem monarki, nak hapus Bahasa Melayu, nak hapus Tahfiz nak iktiraf UEC, nak hak Melayu digadai sama rata.. WOI bro.. ko pekak ke tuli ke bodoh..ini zaman siapa PERINTAH???


      inilah level macai PH.. sampai mampos BODOH dan TAKABUR! asyik hafal skrip sama!

      Delete
  3. Ucapan 'selamat' pada si bedebah kutty perompak penzalim pembunuh ini??? Biat betul saudara2 sekalian?

    weii orang UMNO apa bodoh sangat ni melutut cakap baik dengan FIRAUN MAMAK? Sampai bila nak apologetik, habis parti kamu dihancurkan MAMAK LAKNATULLAH ini.. pemimpin kamu dihina dijatuhkan difitnah.. boleh kamu ucap selamat pada si celaka Mahathir Laknatullah ini?? woow hebat mahapiraun punya sihir!!

    Tak hingin aku nak ucap 'selamat' pada mahakitol laknatullah ni. Kalau bab menjahanam menjatuhkan sesama Islam dia cekap bijak takpayah dinasihati.. berbelit otaknya boleh pikir sampai ke Swiss menipu rakyat pasal Najib dan 1mdb.

    Skrg Melayu2 pakat ucap 'selamat' pada si bedebah ni? Seolah olah berdoa pada Tuhan supaya 'firaun moden' dipanjangkan umur untuk menambah ZALIM dan BALA MUSIBAH buat kita Melayu dan Islam??

    celakalah kau Mahathir Mohamed Kutty LAKNATULLAH

    Jika Allah panjangkan umur kau..maka semoga umur kau dalam musibah dan laknat Allah Taala!

    Jika Allah pendekkan umur kau.. bersyukurlah satu makhluk celaka penipu munafik dan perompak mahabelit ini telah mampos!

    Aminn ya Rabb!

    ReplyDelete
    Replies


    1. Semoga doa kamu ini beralik kepada kamu.

      Delete
    2. Nabi tak pernah ajar untuk doa yg buruk terhadap org islam yg laen..malah bila kata orang munafik..laknatullah semuanya akan terkena balik kpd org yg mengatakannya..


      Nampak sgt busuk hati anon kat atas ni..

      Org yg busuk hatinya boleh percaya ka ckp dia? Sudah tentu tidak!

      Delete
    3. Macai harami 8.04, ingatlah perbuatan kamu memaki hamun cacian ini sudah berlangsung lama dah, bertahun tahun lamanya, ingatlah setiap perbuatan kamu akan dibalas dengan setimpalnya.

      Tidak terfikirkah kamu penulisan begini hanya merugikan, ya memang betul, habuan haram kamu terima hanya nikmat sementara dunia, tetapi keturunan kamu yg menerima haram turut sama mengambilnya, bagaimana pula?

      Delete
    4. Bro..org atasan umno pon ucap selama kat dia..kau sorg ja panaih pungkoq dah kenapaaaa?

      Nampak sgt sayang jibbon..baca la laporan audit 1MDB dulu..fitnah ka idak..laporan tu jibbon sendiri yg suruh klasifikasikan as OSA..dah kenapa nak rahsiaaaaaaaaaaaaaa.???

      Fitnah celah juboq hg la kot..

      Delete
    5. luv TUN dulu kini dan selamanya.....hidup TUN×3
      hihihi moga2 tak ada askar dajjal yang berasap kepala sampai terkeluar tanduk.

      Delete
  4. haappy birthday atokkkk.. clamping telo atok oleh top dog dah buka ka blom..


    oleh krana macai tomato k pop dan k pub menyatakan hanya atok selamatkan mesia semoga atok dipsnjangkan umo 120 tahun lagi...


    jpm nysnyi... allah psnjsngkan umo atok 120 tshun lagi... atok srlamatkan mesia.. srlamat hari jadi atokkkk...












    atok kau....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lena clamping teloq nya org umngok la..tu pasal sorg pon tak berani tego jibon..tu pasal simpan harta kat rumah berbilion..semua percaya tu harta halal..

      Psst...zakat brg kemas n harta bertimbun bayaq ka dak tewwww?

      Delete
    2. Kah kah kah Macai dah meracau terpekik terlolong, clamping telo atok tu apa maknanya?

      Delete
  5. Sebenar melayu apabila dah dibabgsatkan tak reti nak perbetulkan maruah bangsa

    Melayu muslim bila ditidurkan oleh mufti2 dan agamawan yang telah dibisukan dibutakan dipekakkan langsung hilang pedoman

    Yang ada laungkan melayu melayu melayu tanpa tujuan

    Yang ada kutuk tdm tunduk dengan dap

    Yang ada mahu institusi raja dipertahankan namun tindak tanduk mereka langsung tak menjaga institusi ini dengan tingkah laku yang celaru

    Kadang2 saya terfikir bila melayu dan muslim ini menjadi waras dan rasional dalam tindak tanduk mereka

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  6. Rasuah dan wang berpisah tiada dengan umno

    ReplyDelete
  7. 10 Julai 2018

    Selepas Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber mengadakan pertemuan dengan Peguam Negara, Tommy Thomas, suatu kenyataan dikeluarkan kepada Reuters bahawa DS Najib tidak termasuk dalam penjawat awam yang dituduh. Baca di sini.

    Thomas & Friends tengah pening sekarang. Patutlah Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) DS Mohd Shukri Abdull berkata siasatan berhubung kes 1MDB telah 50% selesai. Baca di sini. 50% selebihnya pun dia pening nak siasat di mana.

    Kesimpulannya,

    1. Pihak polis Macau kata PDRM buat kenyataan tidak selari dengan fakta.

    2. Ketua Peguam Switzerland kata DS Najib bukan suspek di dalam siasatan kes 1MDB mereka.

    3. Bank Dunia tidak setuju hutang negara adalah RM1.0 trillion.

    Adakah anda nampak corak penerimaan institusi di seluruh dunia terhadap Malaysia? Adakah mereka tidak setuju dengan 'government of the day'?

    ------------------

    heppy besday atok clamp..satu dunia tengah ignore malaysia.. china pun tak hingin nak jumpa atok clamp..kah..kah..kah

    mulut dah laser..perangai kotor.. otak penyangak.. complete set atok clamp

    besadaayy atook... 93.. kikikii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sah anda telah ketinggalan zaman.

      Sejak 2015 lagi satu dunia dah tahu yang skandal 1mdb ni merentasi benua sebab tu DOJ menamakan skandal ini kleptocracy terbesar dalam sejarah dunia.

      Najib hanya terlibat dalam money trail (jejak wang) yang keluar dari Malaysia dan yang berlegar dalam sistem ekonomi Amerika Syarikat. (kalau tak faham, tolong buat research sikit, mr Google pasti boleh tolong anda cuma kena pandai bahasa Inggeris laa).

      Wang 1mdb yg berlegar dan keluar masuk dalam sistem kewangan Switzerland tidak melibatkan Najib sebab yang terlibat ialah wang 1mdb yang diberikan (disonglap) kepada eksekutif IPIC, Petrosaudi dan Jho Low.

      Tapi pokok pangkalnya semua duit tu asal usulnya dari Malaysia!

      Delete
    2. Menarik ni....1mdb tak melibatkan najib ropa2nya? Adakah melibatkan madey?

      Delete
  8. UMNO sebenarnya jaga melayu.kita harus berkata benar wlpn kepada musuh kita jika benar perkara itu benar
    UMNO jaga melayu kerana umno di tuhuh kan atas dasar menjaga kepentingan kaum melayu cuma dalam masa yg sama org politik umno mencuri semula hak melayu
    Ini yg merosakan umno. Umno tak berani mencuri hak bangsa lain dan tak berlaku pencurian ini sedangkan ekonomi bangsa lain lebih kuat
    Cuma ada kebaikan umno ialah agenda kaum atau bangsa lain sukar di laksanakan kerana dalam diam umno pandai memngawasinya

    Sekarang yg menjadi bahaya adalah perluang kaum lain memenuhi agenda mereka yg tersimpan lebih dari 60thn..
    Tak perlu 5tahun 5 bulan klu kita dan org melayu tak berhati hati boleh rosak banyak perkara

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.33 kenapalah pada pandangan tuan najib enggan letak jawatan apabila di minta?

      1.kerana khayal dengan kuasa yg ada
      2.kerana di ampu di kipas di jilat oleh macai2 dan kroni2nya.

      Apakah akibat dan kesannya?

      Lihat sendiri terbentang luas, perbuatan kaum munafik ini.

      Delete
  9. Orang2 umno ni tiada rasa bersalah? Menyesal ke bersubahat dengan pemimpin yg melakukan jenayah terhadap rakyat?

    Tiada mohon maaf sebaliknya happy birthday?

    ReplyDelete
  10. Lari tajuk.

    I wish to express my disappointnent and anger at IGP Fuzi for giving jho low a miss. I have followed his many actions since appointed as IGP taking over from khalid. But he has lost leadership and glaringly showed his incompetency.

    TDM... please repkace him with a new one....or we may lose your PH government in no time

    ReplyDelete

  11. Berkaitan dengan bab Mahathir di pergunakan oleh DAP aku rasa Mahathir boleh mempertahan, contoh dalam kes Zakir Naik, puak2 DAP dah senyap sebab 1. Mahathir ada Polis dan ATM
    2. Mahathir boleh mengugut DAP dengan menarik keluar MP Melayu dari PH....dan PH akan tumbang dan akan di gantikan oleh BN/PAS.

    Yang aku tak tahan adalah fe'il Mahathir yang suka bela kroni...dan banyak membazir wang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mana bela kroni tu macai? Cer citer? Dari dulu sampai la ni citer sekerat2 tak habis? Atau takder fakta?

      Delete
  12. Semoga atuk terus Jd barua DAP

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews