SILA KLIK

pages

Monday, July 30, 2018

(ISLAM Jadi MANGSA) India batal kerakyatan 4 juta penduduk


GUWAHATI: India membatalkan kerakyatan empat juta penduduk Assam menurut rangka senarai kewarganegaraan kontroversi yang mencetuskan kebimbangan pengusiran ramai penduduk Islam yang bertutur bahasa Benggali.
Ketua Pendaftar India, Shailesh, dalam satu sidang akhbar berkata, hanya empat juta daripada lebih 30 juta pemohon kewarganegaraan yang dikecualikan dalam pendaftaran.
"Ini adalah hari bersejarah bagi Assam dan India secara keseluruhan.
"Kami mencapai kemajuan berhubung penerbitan rangka lengkap pertama Pendaftaran Kewarganegaraan Kebangsaan (NRC).
"Mereka yang tiada dalam senarai, bagaimanapun berpeluang merayu dan memasukkan nama mereka dalam senarai akhir," katanya. - AFP

9 comments:

  1. Apa kena mengena dgn malaysia plk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masaalahnya ko bnyk mkn tahik

      Delete
    2. Ted,aku setuju cadangan kau supaya komunis disejarahkan sbagai pejuang tulen..untuk naikkan rating kerajaan is ketam bola..sblum pru15 nnt.

      Delete
    3. ted taik dah jdi taik yg kesejukab dlm kegelapan.

      Delete
    4. ted 3/4 berpisah tiada.

      Delete


  2. Masalah dg Malaysia adalah terlalu berlembut dg pendatang macam ko tu.

    ReplyDelete
  3. Ted budak basikal lajak ni ,tak paham tentang sosio sejarah indocina kat asia tenggara ..orang asal kat gugusan rumpun melayu dulu mana ada yg pakai tanda kat dahi..senua rambut mcm corbine ong daa..

    ReplyDelete
  4. cuma org melayu saje bg kewarganegaraan secara borong kpd pendatang. Tak lama lagi dengar khabarnya 200k akan jadi warga malaysia baru.

    ReplyDelete
  5. Oh ini berita adaka apa ini apa itu macam seloruh warga mic dibatalkan kerakyatan Lalo dihantar pulang Malayalam apamacam kulit Sama hati lain ada butut talak butut

    ReplyDelete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com