pages

Friday, July 13, 2018

"GEMPUR" MASZLEE:NGO bakal gerakkan himpunan bantah UEC besar-besaran


Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia (Mappim) bersedia untuk mengerakkan himpunan rakyat secara besar-besaran di Kementerian Pendidikan sebagai tindakan bantahan terhadap pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).

Ketua Eksekutifnya, Mohd Zai Mustafa berkata, tindakan tersebut turut disertai Gabungan 300 NGO Islam Gerakan Pembela Ummah (Ummah) yang akan terus bersama mendesak dalam perkara tersebut.

Beliau turut mendakwa, kenyataan Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik yang akan mengiktiraf UEC bersifat angkuh serta seolah-olah terikat dengan telunjuk pihak-pihak tertentu dalam Pakatan Harapan.

“Kenyataan tegar beliau mempertahankan UEC dilihat sebagai menjawab bantahan dan desakan pelbagai pihak NGO agar pengiktirafan UEC tidak dilakukan.
“Pihak kami juga sedang bersedia bersama-sama pasukan peguam untuk mengambil tidakan bagi mengkaji serta menghalang secara undang-undang sekiranya perlaksanaan UEC diteruskan,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Semalam, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik menyatakan kerajaan akan meneruskan rancangan untuk mengiktiraf UEC selaras manifesto Pakatan Harapan pada pilihan raya umum lepas.

Beliau menegaskan, pihaknya tidak akan membuat ‘pusingan u’ atau dilihat flip-flop dalam perkara itu.

[ARTIKEL BERKAITAN:  Rancangan iktiraf UEC akan diteruskan]

Pada masa sama, beliau turut mengingatkan Menteri Pendidikan supaya semua keputusan yang akan dilaksanakan mestilah dilakukan secara berhemah dan lebih berhati-hati.
“Ia perlu mengambil kira peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan Akta yang berkaitan dengan Pendidikan, Bahasa Kebangsaan serta sensitiviti majoriti rakyat di negara ini.

”Kami mengulangi pendirian bahawa perlaksanaan UEC akan membawa kemudaratan kepada sistem pendidikan di negara ini serta akan menghancurkan perpaduan kaum yang selama ini telah dihormati,” katanya.-SH

31 comments:

  1. Dalam manifesto bn pun mengiktiraf sijil uec nii..macaii umno dh gila bila kuasa xde..kikiki..aku dh ckp bn atau ph cina yg untung..tuu belom lagii cina2 korporat besar yg nk projek kerajaan..🔒🔓🔏🔐

    ReplyDelete
    Replies
    1. ted bodoh..ko tak habis2 ulang skrip bodoh tu.. bn tak terlibat pasal ni. Yang iktiraf skrg ialah mentri gilababi ko tu ted bongok oi! Ko jgn meroyan terlajak sgt.. yang menggila skrg KERA jaan ph lahnat tu.. ko gile ke pe.. bila nk mampos asyik ckp bohong munafik!

      Delete
  2. Memang le Bn ke PH ke ikut saja kehendak cina, kami NGO Islam Melayu akan pertahankn agama kami Islam dan bangsa kami Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted manoff ni buta Perlembagaan ke apa? Tak kira parti mana yg nak iktiraf UEC,akan ditentang habis habisan. Inikan Malay..sia bukan Cina...sia. Ini bukan soal racist tapi ini soal Perlembagaan. Semua Pak Menteri telah berikrar (ketika melafazkan sumpah jawatan masing2) aka "Mempertahankan" Perlembagaan negara. Apa cerita ni? Dah malu2 alah mulalah salahkan orang..

      Delete
  3. Puncanya ialah org yg terdahulu dari kita..dlm keadaan sekarang nk betulkan balik mmg susah..siapa yg pandai2 beri taraf penduduk tetap kepada warga cina tahun 50an dulu..kalau nk contohi indon mmg dh terlambat.. Indon mmg keras dgn org cina hingga mereka xde tempat disana..hasil menabung sedikit demi sedikit mereka berjaya kuasi ekonomi indon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ted bodoh..ko meroyan lagi. zmn UMNO jd kerajaan 60 tahun xde pulak jd masalah. UMNO ckp iktiraf sistem kebangsaan, ph buat gile macam ni. kalo ko nk menyalak sila pegi menyalak pd Madey kutty kenapa jd pi em k-4 dulu tak halau cine. kenape die kasi kaya robert kuok, vincent tan dan beribu cine..

      Delete
  4. CG,

    kami sekeluarga yang telah berbelanja hampir 10K untuk balik ke malaysia untuk mengundi Malaysia Baru sangat2 kecewa dengan anda yang pertikaikan perlantikkan yang dibuat mahathir.

    CG,

    selama ini ag ke cj ke menteri agama ke menteri undang2 ke semua beragamaa islam. namun lihat betapa teruknya melayu dan islam bawah umno.

    saya tak kesah perlantikkan dibuat mahathir sebab saya mahu negara kita selamat.

    CG

    anda keluarkan ayat alquran ini, nas ini itu pandangan ustaz ini itu langsung tak cobtribute to building our nation.

    percayalah....Allah akan kabulkan doa rakyat semua untuk mendapat negara yang bukan lagi kleptokrat dengan mengikut kehendak agama kita.

    anda letak harussini, dr abdul rhman atu shukri hassan jadi menteri agama saya tak setuju.....

    anda letak muslim macam raus atau apandi ali lagi saya tak setuju.

    jika agamawan betul2 concern pasal kehendak Allah, kita perlu bersusah payah kena bayar hutang 1 trillion, tanah2 dijual, penyamunan berleluasa...

    Allah maha mengetahui mendengar rintihan kita semuanya. sebab itu kita berjaya dapat malaysia baru.

    janganlah lagi Dap jadi isu, lgbt digembar gembur, pluralisma liberalisma untuk pecah belah rakyat malaysia.

    maaf CG kerana saya tak minat lokman adam, ustaz2 yang self proclaim lebih muslim dari yang lain dan mereka2 sewaktu dengannya. jika anda terus guna argument mereka2 ini...all the best to you. you have lost a big family of 400 voters.....

    Allahuakbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. u mcm some sort of insane..mental disorder ke ape macai?

      ko jgn pakai nama Allah dan Rasul boleh tak? Ko ni sewel ape ke jadah? Kalau Muslim beriman dia tak cakap bodoh mcmni.

      Org kafir baik? suci? sape ckp? sape bagi jaminan? hey munafik.. kalo macam tu ko pun bangkai jugak lah.. Allah suruh tegakkan hukum Islam, tegakkan pemimpin dr kalangan org Islam. sejahat2 org Islam dia masih beriman, tidak curang dgn manusia tp dia tak curang dengan Allah.

      Kafir sape kasi jaminan dia suci? Kalau Islam yang Syumul pun ada org Islam yang masih buat salah.. kafir takde panduan lengkap macam Islam mana mungkin lebih baik?

      ko gile meroyan ape dah kecewa lihat ph korup, gile dengan politik benci umno. skrg sendiri gali kubur bunuh bangsa dan agama sendiri.. cara bodoh mudah ialah salahkan umno.. ko self proclaim hebat mcm wali.. madey tu kepala perompak kenapa ko sokong dan undi ph. gone end penuh skandal rasuah..kes berjalan dan jelas di mahkamah..

      ko sbrnya HIPORKIT + BODOH + TAKSUB + JAHIL = MACAI PH. jgn salahkan sesiapa n please don't ever use the holy name Al-Mighty Allah n His Prophet utk jadi perisai justifikasi membela kekufuran ko makhluk 7.55. mental disorder. pegi belajar Agama dari sumber jangan jadi idiot bebel tak tentu pasal lepas tu buat ijitihad sesat sendiri!!

      Delete
  5. krna berhati hati ade dalang akan buat kecoh yang diupah oleh kunco kunco atok yg terdesak mahu sokongan melayu..hati2 dengan provokasi Mazlee dlm isu bahasa dan pelajatan..Mujahat provokasi Agama dan ajaran sesat serta Zam mamak yg provokasi Sek Tahfiz ditutup..

    awasi kunco kunco ini sedang memasang jerat agar melayu memberontak dan mencetuskan ketegangan... nnti atok kau pun akan haramkan UMNO/PAS...

    berhujah dengan fakta dan bukti bukti yg ada... bukan seperti hujah mereka penuh sentimen persepsi fitnah jijik..

    kerajaan yg diasaskan sentimen fitnah jijik tak kekal lama..

    wayang PH akan berada dikemuncak dalam masa 2 tahun dari sekarang atau lebih awal lagi.. peralihan kuasa yg dijanjikan atok mereka dng DSAI....

    Melayu dan NGO islam umno pas kena waspada dengan perangkap yg dipasang oleh kunco atok tun bangka ini.. Sg Kandis pemula pada satu gerakan yg lebih besar lagi... Sdr Lokman Adam afaah calon pilihan Sg Kandis .. kita perlukan seramai mungkin pejuang spt Lokman Adam skg ini..

    #bangkitlawanfitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah akibat buruk yg mnmpa org melayu bila berlaku kerosakan dalam melahirkan pemimpin yg berwibawa,krjaan umnk bn mmg msti dijatuhkan dan digantikan, tp malangnya dap dan org cina mngambil mngambil pluang mnguasai politik dan melaksakan agenda mereka dgn dibantu sikitol yg patuh pd dap, pas dan umno masih lg tak boleh diharap untuk mmbela nasib org melayu, kerosakan kepimpinan berlaku bukan sahaja dalam umno ttp semua parti melayu yg lain, nasib org melayu akan terus malang ditanah yg nenek moyang melayu

      Delete
    2. aku pun tak paham kegilaan macai melayoo Isle ph...diorg yg aturkan pilih semua ni..now ape jd???. mase diorng menggila nak jatuhkan umno / najib. macam hilang akal ke bangang ke kena pukau ke.. tk pikir yg dapig tu lah musuh dn mcm mne nk tubuhkan negara yg stabil. tibe2 menyembah mahafiraun, kapir harbi dapig.. dgn xde blueprint model pemerintahan bkl dilaksana mreka pegi sembang mcm penganut AYAH PIN menyembah teko besar dan minum air kaki org itu.. brainless, idiotic, possessed by demon mahataik & dapig laknatullah!???

      skrg diorg mcm bru bngun dr possessed, lps tu meracau2 lg slhkn umno/najib..terutama si ted sial laknat tu!!

      #tumbangkanph

      Delete
  6. Ketua pengarah imigresen kejar pendatang..kahkahkahh..bru nk buat kerja..selama nii dok main teloq saja sampaii pendatang bermaharajalela..pendatang bangla pun dh jadii bapa ayam gara2 zahid hamidi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah, harap ianya berterusan, byk lg kerja yg patut ph buat dan baiki bukan asyik nk salahkan kerjaan lama, cukup2 lah berpolitik masanya untuk melaksakan apa yg dijanji

      Delete
    2. Juboq nepall..**cukup2lah berpolitik masanya utk kerja**..siapa yg berpolitik 28jam kalau tk puak2 yg klh pru lalu..🔊🔉🖕🖕

      Delete
    3. ted, ko kuat jilat juboq nepall smpai licin sebab tu ko semakin bebal dan bodoh...kikiki

      Delete
    4. ted macai mahababi ni kite angggap die kurang waras. cer tgk ayat2 posting die tak ketahuan hala = gile. sbrnye die mcm kecewa dan menyesal dgn ph. gelagat macam pondan tua.. pot pet2 membebel meracau salahkan itu ini.. yang menjahanm negara ialah ph dan mahakutty laknatullah!

      sama2 ko terima azab Allah lah ted terkutuk!

      Delete
    5. ted manoff laknatullah!
      semoga Allah tunjuk pmblsn pd ko..siksa ko kt dunia lg. ko makhluk laknatullah!

      Delete
  7. Ranap negara bawah pemerintahan kutty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted kau bodoh kr, yg jd krjaan skrg ph, ph yg patut bekerja dan melaksanakan jnji, pmbngkang mmg kerja diorang berpolitik.yg dh jd krjaan untuk apa lg berpolitik

      Delete
    2. ted tu bkn shj bodoh tp BAHLOL plus haram jadah laknatullah. cer tgk ayat die posting.. macam org gile. meracau salahkan sape? ko pegi terajang madey la ted. die yg jahanamkan negara ni! tolong buka mata ted.ke ko nk penendang sulung utk celik mata??

      Delete

  8. "Janganlah mentang-mentang ada dalam manifesto, terus kena laksanakan, Turunkan harga minyak dulu "- Rasi Yatim

    KUALA LUMPUR, 29 Syawal 1439H, Jumaat – Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata, kerajaan sepatutnya membentangkan terlebih dahulu segala maklumat berkaitan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sebelum membuat sebarang keputusan.

    Beliau berkata, walaupun UEC terkandung dalam manifesto Pakatan Harapan (PH), namun ia tidak bermakna rakyat harus menerima bulat-bulat keputusan kerajaan.

    “Menteri tak wajarlah kata mentang-mentang UEC dah jadi manifesto parti maka rakyat jelata ikut sahaja. Eloklah bentangkan dulu intisari UEC.



    “NGO mentadbir isi kandungannya atau kerajaan? Bagaimana pula kemungkinan bercanggah dengan Akta Pelajaran. Ini harga minyak belum turun, UEC pula dulu,” katanya dalam laman Twitter miliknya, hari ini.

    Beliau berkata, kerajaan perlu memberi tumpuan menyelesaikan perkara lebih penting seperti penurunan harga minyak sebelum membincangkan isu UEC.

    Terdahulu, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik menegaskan kementerian akan tetap meneruskan usaha meluluskan UEC meskipun ia mendapat tentangan banyak pihak.

    ReplyDelete

  9. Mahathir Kepala Perompak

    ReplyDelete

  10. Gone end rasuah

    ReplyDelete

  11. ph pakatan dajal

    ReplyDelete

  12. kit sial racist

    ReplyDelete
  13. SHAMEFUL Ringgit TAK LAKU.. RUPIAH negara jiran lebih laku!

    Bile melayoo bahlol undi ph. lepastu SOMBONg dengan nikmat Allah, mempermainkan Agama ikut logik akal, suara kuffar, lgbt, liberalist..tanam benci pada DSN dan UMNO. Allah turunkan bala, sekarang pakat2 rasa la.. eknomi akan menjunam sangat teruk pada suku pertama tahun 2019. negara bakal muflis. ini fact yang bakal terjadi.. jangan seronok mencaci najib/umno.. kita mewah dan selama zaman itu tak wujud provokasi jahat begini. Allah Maha Adil.

    -----------------------


    Daripada Terkuat Sebelum PRU14, Ringgit Kini Ke-4 Paling Lemah Di Asia
    Print Details Published on Thursday, 12 July 2018 15:46

    Prestasi ekonomi negara pasca Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidakbegitu memberansangkan apabil pelabur asing mlakukan jualan pukal didalam pasaran ekuiti negara.

    Akhbar kewangan Nikkei Asian Riview dipetik Utusan Online melaporkan, pelabur asing masih belum mempercayai kemampuan kerajaan baru mewujudkan laluan pertumbuhan yang berdaya saing selepas pemansuhan cukai barangan dan pekhidmatan (GST).

    Ujarnya, nilai ringgit berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) mengukuh pada awal pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad diatas kepercayaan Perdana Menteri itu mampu memajukan ekonomi Malaysia sepertimana pernah dilakukannya pada 1980-an.

    “Tetapi mata wang itu semakin lemah hingga melebihi RM4 berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) hingga akhir Jun, ketika wujud kebimbangan mengenai kemampuan kewangan negara.

    “Kenyataan bahawa hutang kerajaan jauh lebih tinggi daripada sebelumnya dipercayai lebih daripada RM1 trilion menyebabkan keadaan semakin buruk,” jelas laporan tersebut.

    Setahun sebelum PRU14, Bloomberg menilaikan ringgit sebagai mata wang paling kukuh di Asia - dua kali lebih kukuh berbanding nilai yuan, China.

    Hujah Bloomberg, pelabur asing berminat untuk melabur ke Malaysia lantas merancakkan pembelian mata wang ringgit dan nilai kemasukan didalam pasaran saham antara April dan Mei adalah yang tertinggi berbanding tempoh sama pada 2013.

    Walaubagaimanapun kini, ringgit muncul sebagai mata wang keempat berprestasi terburuk di Asia selepas baht, yuan dan rupee, lapor Utusan Online.

    Ketua Ekonomi dan Ketua Penyelidikan Ambank, Dr. Anthony Dass menjelaskan penyusutan ringgit disebabkan oleh pengukuhan nilai dolar disamping menerima tekanan antarabangsa termasuk ketidaktentuan ekonomi global.

    Tambahnya, ringgit boleh dipulihkan sekiranya ekonomi domestik menunjukkan pertumbuhan positif, termasuk kestabilan nilai inflasi, pulangan positif dan kadar dasar semalaman (OPR) Bank Negara Malaysia (BNM) kekal 3.25 peratus sepanjang tahun.

    Firma penyelidikan MIDF Research dalam pada itu selari dengan pandangan Nikkei yang beranggapan kelembapan ekonomi negara berpunca daripada pemansuhan GST, sekaligus melemahkan nilai ringgit.

    Tambahnya, pertukaran kerajaan dan perubahan dasar pasca PRU14 dengan memansuhkan projek mega seperti projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR) dan Laluan Tiga MRT (MRT3) turut memainkan peranan.

    - mD

    ReplyDelete

  14. if anything worse happen.. ph tumbang.. mazlee wajib ditangkap dipenjarakan. krj dia mencetuskan ketegangan kaum, melanggar perlembagaan, menghina YDP Agong, Raja2 Melayu, Agama Islam dan artikel 153 Perlembagaan.

    mazlee wajib dipenjarakan seumur hidup.. next tangkap madey dan gone end hukum gantung kerana kesalahan serius mencetuskan huru hara, menguruskan negara hingga bakal muflis, penyelewengan dana, konspirasi menjatuhkan DSN, menghina YDP Agong, menghina Agama Islam dan pencabulan hak Perjanjian Sabah Sarawak!

    ReplyDelete
  15. Menteri agama salah tafsir, seleweng maksud hifzuddin
    Ketika Fathu Makkah, Rasulullah menghancurkan semua berhala di sekeliling Kaabah dan tidak menggantikannya di tempat lain




    RZ 13/07/2018

    https://www.ismaweb.net/2018/07/13/menteri-agama-salah-tafsir-seleweng-maksud-hifzuddin/

    ReplyDelete
  16. Menteri agama salah tafsir, seleweng maksud hifzuddin
    Ketika Fathu Makkah, Rasulullah menghancurkan semua berhala di sekeliling Kaabah dan tidak menggantikannya di tempat lain




    RZ 13/07/2018

    https://www.ismaweb.net/2018/07/13/menteri-agama-salah-tafsir-seleweng-maksud-hifzuddin/

    tapi kita di Malaysia tak suruh hancurkan pun rumah ibadat bukan Islam. Islam pun tak perintahkan buat bergitu sebaliknya menghormati hak mereka.. cuma simbolik kepada Fathul Makkah, Rasulullah Solallahu Alaihi wasallam mahu tunjukkan bahawa Baginda tidak mahu unsur Syirik wujud di Makkah, serta tidak meraikan kekufuran mereka selepas mereka memerangi begitu dahsyat ke atas umat Islam dalam bersiri pembunuhan dan penindasan perperangan!

    Kita di Malaysia tiba2 gatal otak, nak menunjukkan lebih hebat dari Baginda Nabi dalam 'meraikan' orang kafir? Beri itu dan ini.. tak cukup2 lagikah apa yang mereka dapat sekarang?

    Inilah golongam khawarij. Bermesra dengan kafir tapi samseng ganas dan zalim pada org Islam.

    Menteri Mujahat tu.. & ted laknat !

    ReplyDelete
  17. Malay and Islam are going to be eliminated in Malaysia regardless.. UEC... doesnt needed in Malaysia... It has been years the existing education system that we have being practised in Malaysia... Mahathir and other big shorts ...leaders and expatriots are borned through the system before UEC came in to the attention..
    By excepting UEC proves the weakness and disgrace the Malaysia's educational system as a whole...
    There's only 3000 students are being graduated from the UEC yearly compared to 60000 students are graduated from the universities and colleges through out the country...
    So... What the use of excepting UEC. . Its looked menace to me... Its a disaster. Its going to be a tragedy to Malaysia....

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews