pages

Wednesday, July 4, 2018

CINA DAP mabuk kuasa, melingkup lagi elok


SEMALAM Ketua Pemuda DAP Wong Kah Woh mendakwa Tun Dr Mahathir tidak menghormati partinya kerana beberapa nama dalam senarai yang dikemukakan DAP tidak naik sebagai Menteri Kabinet.
Nama seperti Nga Kor Ming yang dijaja Kit Siang akan menjadi Menteri semasa PRU dahulu tidak dipertimbangkan. Begitu juga Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen hanya sekadar Timbalan Menteri.
Kabinet Tun kata Wong tidak mencerminkan perwakilan besar DAP dalam kerajaan. Hari ini di Perak lain pula.
DAP pula main kasar sehingga memaksa calon PKR untuk jawatan Speaker Dun Perak Siti Aishah Shaik Ismail tarik diri kerana memberi laluan pada sepupu Nga iaitu Ngeh Koo Ham untuk menjadi Speaker.
PAN khabarnya turut bersekongkol dengan DAP untuk memaksa PKR dan MB terima Ngeh. DAP sudah punya 5 wakil dalam Exco Perak dan kini rebut Speaker pula.
Demikianlah rebut-merebut, cantas-mencantas dalam PH kerana mabuk kuasa. Saling tak tumpah kacam yang lepas juga rupanya. - HARAKAHDAILY 3/7/2018

14 comments:

  1. nizar ni anak boneka dap perak sejak dulu lagi..
    Jadi pemimpin dalam kerajaan tak semudah jadi pembangkang dari longkang..
    Apapun di malaysia.. permulaan je yang panas bersemangat.. lepas itu sejukkk..

    ReplyDelete
  2. kah kah kah pasal keco keco rebut jawatan ni atok tak masuk daun pulak ka bagi cap munge punya orang... atau atok tak bole bersuara sbb telo atok dah kena clam...


    kah kah kah... atok oo atok.. bila la ko nak.mampos

    ReplyDelete
  3. ooo patutla tajuk pun meracau semacam ja suara dari parti syaitan rupanya....hidup lagi harakah ni ek??

    ReplyDelete
  4. Dap jangan kurang ajar sangat. Banyak perwakilan bukan semestinya banyak lantikan. Sepatutnya DAP kena lihat secara lebih luas dalam kacamata pakatan harapan. Komposisi kementerian perlu berdasarkan kepada komposisi penduduk Malaysia. Apa yang tun dah buat adalah terbaik dan munasabah.
    Seharusnya dapat dan PKR kena lihat dari agihan kawasan DUN dan parlimen lagi. DAP dan PKR diperuntukkan dikawasan A menakala ppbm diletak dikawasan c, iaitu kawasan 95% melayu dan kursi tetap UMNO. Andai kata DAP diletak dikawasan b dan c, aku percaya DAP akan bungkus lebih awal dan sekiranya pula ppbm diletakkan dikawasan s Dan b, aku percaya calon ppbm akan dapat kemenangan lebih 95%.
    So tak perlu nak demand sangat jawatan. Sekiranya DAP buat lagi apa apa tindakan yang membela kaum cina, jangan terkejut kami melayu dalam ppbm dan amanah akan keluar dan menubuhkan satu pakatan melayu baru.
    So tolong hati hati dalam tindakan.

    ReplyDelete
  5. Haiyya. Ini macamla lu bikin....
    Kamu buat satu pulau di Antartika. Kamu bawak semua puak kamu. Nnti bolehlah puak kamu yg jadi raja, puak kamu juga jd perdana menteri dan semua org kamu jd menteri dan timbalan menteri. Barulah kamu semua puashati dan kami pun akan rasa amat senanghati.

    ReplyDelete
  6. Mana tk marah..pemimpin pojaan hati tk tercalon..
    Lee kyan yew tunggu madey nk main mahjong

    ReplyDelete
  7. Rebut merebut jawatan ni tak sihat. Toksah rebut rebut la. Rebut merebut ni menonjolkan sifat tamak.

    Nga Kor Ming tak terplih menteri, tak apa Mr.Nga. boleh jadi lain kali ada chance. Kita hendak jugak orang mulut celupar ni buat bising dalam parlimen lagi. Seperkara lagi Mr.Nga ni bukan saja celupar; dia ada sifat kurang ajar dan tak beradab. Dr.M knows best. Kalau dia tak pilih tu mesti ada sebab. Lagipun barisan kabinet baru ni nampak seimbang jugak. Jadi biar la dulu kita tengok performance menteri yang dilantik. Kalau tak perform, gerenti kena tukar. Dr.M dah sebut tu.
    Berbalik kepada Mr.Nga ni, cuba tengok cermin sikit kekurangan diri sendiri puas2. You must not be accepted by Chinese and DAP only but by all Malaysians as well. Cakap Melayu pun pelat dan kasar. Cuba belajar macam mana nak berbahasa dengan santun sikit. Prove it in the Parliament 1st.

    Jawatan bukan boleh dimintak-mintak.

    Sebahagian rang Melayu dah boleh terima LGE sebagai MOF. Keadaan akan jadi semakin selesa untuk DAP. Jangan bikin keruh kasi orang Melayu meluat. If Dr.M was not name PM, jangan harap la PH boleh tumbangkan BN.

    PAS dan UMNO ni main politik dulu dulu. Dah berlapok.
    Malaysia nak politik baru. Poltik Malaysia Baru patut jalan ke depan. Jangan gostan. Politik ugama dan politik kaum tolong simpan. Dah tak laku. Tapi Constitutional provisions jangan engkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.47

      fuyooo apa apa saja Tun jadi sumber rujukan ko... kah kah kah nak rujuk tang mana kat atok ko klu clamping telo atok oleh top dog masih tak buka lagi..


      kah kah kah kah.. doa la atok ko tu panjang umo 120 tahun lagi.. tak ada atok mesia x selamat kan gituuu..


      kah mah kah kah..

      Delete


  8. Orang Melayu perlu memboikot apa2 sahaja produk2, kedai2, supermarket2 yang diasaskan oleh Cina DAP, semampu mungkin.

    adalah lebih baik kita menggunakan produk daripada luar negara, sekurang-kurangnya mereka tidak menggangu politik dalaman.

    ReplyDelete
  9. Atok nk beesuara??kt peesekutuan boleh laa..semua menteri yg ada scandle dilantik..supaya tatak munyi..
    Kt perak atok tua mana boleh bersuara..mb pbbm 1 kweuso..suara pn tk boleh dengar..
    SATA ULANG...di PERAK PBBM HANYA MENANG 1 KERUSI JADIB...ki ki ki..

    ReplyDelete
  10. Kepada ADUN ²melayu PH , DAPigs kurang lagi keluar jer dari ph gabung dgn BN bentuk kerajaan baru.

    ReplyDelete
  11. Korang semua termasuk admin CG ni dah dapat turunkan Najib, mgkin akan penjarakan Najib, dapat jatuhkan BN.

    So korang dah capai apa yg korang nak. Dalam masa sama agen2 syaitan DAP dah dapat jawatan besar kerajaan korang. DAP pun boleh jalankan kerja meliberalkan semua cabang hidup anak2 melayu melalui saluran kementarian mereka.

    Korang ingat dgn blog dan komen2 korang yg hampeh di mata DAP tu boleh selamatkan nasib agama dan bangsa ni? Buat kerja ikut emosi tak pikir natijahnya inilah akibat yg akan ditanggung bangsa kita buat selamalamanya.

    Korang nak satu hari nanti sejarah akan catatkan negara melayu jatuh kpd liberalist cina bermula 2018 disebabkan org2 melayu menyokong pbentukan kerajaan liberal PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceteknya pemikiran, abis tu ko nak najib, umno, BN kekal walau apa yg mereka buat? kalau najib rogol anak ko pon ko tetap nak kekalkan najib,
      yang benar kata benar , yang batil kata batil

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com