pages

Tuesday, July 3, 2018

Calon Melayu Speaker DUN Perak mengalah, serah pada DAP setelah ditekan


CALON MELAYU YDP SPEAKER DEWAN NEGERI PERAK MENGALAH SELEPAS DITEKAN SUPAYA BERI LALUAN KEPADA CALON DAP! HMM.. NAMPAK TAK WAHAI MELAYU??
---
Dengan lafaz bismillah...

Saya dengan ini menarik diri dari pencalonan sebagai Tuan Yang Dipertua Dewan Negeri Perak pagi ini. Saya menerima amanah parti untuk menjadi calon pada hari akhir sebelum pencalonan ditutup iaitu ada 26/6/2018 jam 4 petang.

Ini kerana DAP turut menghantar nama dan menamakan Dato Ngeh Koo Ham sebagai calon mewakili DAP. Pelbagai hujah diberikan kepada DAP untuk memberikan laluan kepada keadilan memandangkan exco kerajaan negeri telah dimiliki oleh DAP sebanyak 5 posisi. Pelbagai hujah dinyatakan, dibawa untuk kewarasan pemimpin DAP tapi malangnya mereka berkeras sehingga malam semalam.

Sehinggalah saya DIMINTA menarik diri dari pencalonan ini maka dengan berat hati saya penuhi. Bukan kerana saya takut dan tunduk kepada DAP tetapi kerana saya tidak mahu mensia-siakan kerajaan rakyat yang terbentuk ini dan janganlah hanya kerana sikap tamak haloba kita dalam kedudukan, kuasa dan nama rakyat menjadi mangsa.

○Terlalu panjang kronologi yang nak saya tuliskan bagaimana Presiden parti telah mengeluarkan surat memaklumkan kepada semua Pengerusi parti di Perak untuk memberikan ruang buat keadilan namun yang angkuh tetap angkuh.

○Bagaimana saya menerima tekanan dari DS Nizar yang menyuruh saya menarik diri dari pencalonan dan menyatakan sokongn kepada Dato Ngeh.

○Bagaimana rombongan DAP yg diketuai Nga Kor Minh mendesak dan memberi tekanan kepada DSAI di hospital agar DSAI bersetuju DAP diberi tempat ini dan memaksa saya menarik diri.

○Dan kemuncaknya malam ini di kediaman MB, pertemuan MB bersama adun dihadiri oleh Dato Ngeh tanpa diundang.biar apa sahaja hujah yang diberikan, dap tetap mahukan posisi ini diberikan kepada mereka dengan alasan saya terlalu muda untuk ke posisi ini dan menggunakan alasan bahawa saya kurang mahir berbahasa inggeris (kurang mahir bukan bermaksud tidak mahir,kelemahan kecil yang saya akui sedang saya perbaiki.) Di akhirnya amanah menyatakan sokongan dan memperolehi kedudukan sebagai timbalan speaker.

Setelah bercakap dengan YAB MB dan memikirkan tentang rakyat yang menjadi tuan dalam kerajaan ini,saya dengan berat hati bersetuju untuk menarik diri.

Saya mungkin bukan ahli politik tua yang hebat dalam politik kononnya tetapi saya pemimpin muda yang diajar untuk tidak rakus dan mementingkan diri sendiri. Saya terima ini sebagai suatu proses untuk perjalanan politik saya dan bersyukur untuk menyatakan bahawa saya telah melepasinya. Kini saya lebih kenal dengan siapa saya berkawan dan lawan.

Terima kasih kepada keluarga dan kepimpinan parti yang menyokong saya dan maaf atas keputusan yang telah saya buat.saya yakin dimasa mendatang segala yang berlaku ini akan dihitung oleh Allah swt.

SASI : Siti Aishah Shaik Ismail

22 comments:

  1. KM Pulau Pinang pun umno sanggup bagi pada Gerakan, apa sangat isu Speaker?

    Kita boleh beremosi tapi bukan pada semua tempat semua masa dan semua perkara.

    Tun sendiri menolak perlantikan beberapa pemimpin DAP (seperti yg dicadangkan dan ditekankan)
    untuk jawatan Menteri dan Timbalan Menteri.

    Buku bertemu ruas, pemimpin Melayu harus baiki diri dan bersiap siaga di PRU15.

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen si bodoh yang telah mabuk dengan dedak haram.

      Bodoh.. KM Penang Gerakan tapi Melayu kontrol DUN. Ko tu BANGSAT.. Penang sebelah pulau je Melayu sikit..sebelah Seberang Melayu ramai.. UMNO kontrol sebelah sebarang..ko tengok le banyak x tanah Melayu?? Sebelah Pulau tu sejak zaman mamak madey jadi ketua perompak negara lagi di pediahkan pada Lim Chong Eu punye geng..

      kah..kah..kah ko nak bodohkan orang dengan mencacaikan diri menyembah si tua kutuk tu..sorry bro.. rakyat akan bangkit.. jgn menyesal jika negara kucar kacir!

      Delete
    2. Macai 2.45 bertaubatlah....kubur kata mari tak semestinya Tun, ko tu blum tentu boleh hidup lama.

      Maaf macai rakyat tak boleh terima permohonan maaf ko kerana perbuatan mungkar dan munafik yg telah ko lakukan.

      Delete
  2. Melayu jd BANGSAT bwh pemerintahan PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kah?
      Salah tu,yg bangsat kamu,pemikiran kamu dan tindak kan kamu. Melayu tetap melayu....jgn emo bro!

      Delete
    2. kepada melayu umno atau melayu ph ke,emolah sampai penat..yg pastinya ni baru fasa kedua,fasa pertama ekonomi,fasa kedua?,fasa ketiga?saya pun emo jgk knp masih tak da isu soal rakyat didahulukan selepas pru,asyik soal jawatan,logo tukar,imej baru,minyak berebut,pinda tu ini,,masaalah saya ialah mana janji dulu,kurang2 tak dapat turun hanga barang,turunkan bayaran tol,takdapat tol,turunkan harga minyak,takdapat minyak,mulakan dgn gaji minimum,takdapat buat jgk,kurangkan potongan kwsp,tak dapat jgk,antar blik jer yg kerja kat sini,bg yg baru nk naik ni kerja,baru boleh ckp soal pemikiran,

      Delete
  3. Melayu yang BANGSAT selepas PRU 15 dan negara ini diperintah PH itu sebenarnya ialah Melayu yang masih berfikiran seperti UMNO totok dan masih menyokong Najib. Melayu yang menyokong PH sudah keluar dari kempompong berpolitik cara lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tido ke atau masih anak susuan..pru 15 belum lagi lah..macai2...unefucated

      Delete
  4. Kaum paling bangsat Dan tiada tamadun ialah melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari letak nama sini tengok aku ajar tamadun tu apa..

      Delete
  5. bukan emo bro.... pertama 1000 tempat matrik diberi kepada bangsa cina, kedua rm 450 000 untuk sekolah cina di johor, ketiga mengiktiraf sijil uec sekolah pendidikan cina untuk jawatan dalam kerajaan negeri dan keempat bahasa malaysia dipinggirkan. Kalau isu isu ini tidak menyentuh perasaan org melayu saya rasa kita telah menjadi malaysian malaysia syabas

    ReplyDelete
  6. Satu2 beralah dkt DAP.Penang bg Kat gerakan ketua menteri tp dikelilingi exco melayu.Ni ketua menteri cina DAP,EXCO pun gabungan cina DAP Dan pkr. Melayu oegang agama tp jd pondan Kat cina jugak.Perak vanyak melayu dh kantik speker melayu diulang dh lantik, terpaksa betalah pulak dkt cina DAP. BETAPA BANGSAT nya melayu PH. Akhir nya betullah melayu jd BANGSAT di era pemerintahan Pakatan Haranap.

    ReplyDelete
  7. giler kluangmacai mengomen kutuk geng sendiri..kah..kah..kah

    die nak tunggu anak bini die tukar jadi SYIAH atau dimutaah.. lepas tu babi dihalalkan baru die pikir sikit..
    ape bodoh samakan penang zaman gerakan yang diketuai oleh UMNO dengan PH diketuai oleh DAP.. Gerakan n MCA xde nak kacau hal2 perlembagaan.. rekod sampai skrg mereka tak melanggar macam DAP.. bodoh le ko keluangngok!

    madey tu macai dapig je.. gangster samseng dengan Najib Zahid dan UMNO je.. tp menikus dengan tuntukan kafir harbi.. sebab dia pun berselera sama macam mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih tak berubah tulisan macai harami 2 43 ni, ingatlah macai harami segala cacian, maki hamun terkutuk ko tidak dimaafkan, inikan pula habuan, upah, gaji,haram hasil pemberian najib si pencuri dan kroni2nya tu tidak dihalalkan.

      Delete
  8. kalau dah speaker bukan islam dan melayu susahlah nak bercakap tentang kepentingan melayu..kamu dah kongsi segala2nya..bolehkah diorang berkongsi untuk melayu..jangan jadi bodoh..

    ReplyDelete
  9. Melayu PH BANGSAT sebangsat BANGSAT ya.

    ReplyDelete
  10. MCA Dan GERAKAN Bila joint UMNO,dia Tak kuat dn Tak berani sangat sentuh hak org melayu.DAP Bila joint PH, dia jd semakin kuat Dan semakin kurang ajar spt dlm isu Bahasa,lsu tak puas hati kabinet baru yg dh lengkap,isu UEC isu pemilik not speaker perak dn mcm2 lg. Yg pelik nya melayu PH ni sanggup beralah Gila Dan marah pulak melayu lain yg pertikai DAP. Itulah perbezaan nya MCA Dan GERAKAN bila dgn Barisan berbanding DAP bula joint PH. BETAPA BANGSATNYA pemimpin melayu PH dan melayu PH.

    ReplyDelete
  11. ADUN ² melayu perak tok sah pikir panjang . DAP kurang ajar keluar jer join UMNO bentuk ketajaak

    ReplyDelete
  12. Malang betul kalau anon2 yg ada dlm ni berbangsa melayu.. sen jer membangsatkan org laen... sedang islam larang kita berakhlak buruk, menghina dan mengeji hatta kepaada makhluk haiwan...
    Laen kali kalau nak salahkan cina sumpah Tuhan laaa, sebab DIA yg menciptakan manusia dan menentukan agama mereka... sbb apa nak marah cina non muslim, bukan dia mintak jd non muslim tapi tuhan yg takdirkan... ingatla, ada yg non melayu tapi dia muslim dan ada ada yang melayu tapi belum tentu dia muslim... pikir bro...

    ReplyDelete
  13. Kita marah cina yg pertikai melayu Dan yg mintak mcm2,serta yg hina Agana
    Tak timbul Kita marah dia pasai dia cina. Tak lupa juga Kita marah pada melayu PH sbb melayu PH "BANGSAT"

    ReplyDelete
    Replies
    1. 543 bertaubatlah macai; jika melayu bangsat macam ko, sebab terima upah habuan haram sari najib si pencuri

      Ko juga harus ingat nak minta maaf, kami rakyat tak leh terima, maka jalan terbaik bertaubatlah dengan Allah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com