pages

Saturday, July 14, 2018

Apandi Ali dilantik MT Umno, Annuar Musa Setiausaha Agung, Ku Nan Bendahari


Bekas peguam negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali dilantik Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ke majlis tertinggi parti Melayu itu.

Beliau dilantik bersama-sama 11 individu lain, termasuk bekas menteri luar negeri, Datuk Seri Anifah Aman.

Zahid berkata pelantikan Apandi langkah pertama menuju pembaharuan parti pasca kekalahan teruk Umno dan Barisan Nasional pada pilihan raya 9 Mei lalu.

“Saya komited untuk merekayasa dan memperjuangkan kepentingan negara bersama dengan jajaran pimpinan baharu berlandaskan Perlembagaan Malaysia dan Piagam Umno seperti terkandung dalam Perlembagaan Umno,” jelasnya dalam kenyataan hari ini.

Sementara itu, Zahid mengumumkan Tan Sri Annuar Musa, yang tewas dalam perntandingan merebut jawatan timbalan presiden parti pada pemilihan 30 Jun lepas, dilantik sebagai setiausaha agung.

Bekas menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor juga diberi peranan penting sebagai bendahari parti.

Di peringkat negeri pula, bekas menteri besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dipilih untuk memimpin Umno Perlis menggantikan Datuk Seri Shahidan Kassim; bekas menteri kewangan II, Datuk Seri Johari Abdul Ghani dipilih untuk memimpin Wilayah Persekutuan menggantikan Tengku Adnan; dan bekas menteri luar bandar, Datuk Seri Ismail Sabri dipilih untuk memimpin Umno Selangor menggantikan Tan Sri Noh Omar.

Datuk Ahmad Jazlan Yaakub dipilih untuk memimpin Kelantan, menggantikan Datuk Seri Mustapa Mohamed.

9 comments:

  1. Xde sapa peduli pun..eloklah apandir nii mampos lagii baikk..ada pun bkn bawa keuntungan pun..🤗🤗

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berok ted manoff ni nak menyebok buat apa? Kau jilatlah puas2 ponqo' Maha/Lim/Ms/Aib...

      Delete
    2. Aku mntk doa ko mampos dulu ted lahnat. Aku rase ko bkn lg org Islam. Ko mampos dlm keadaan siksaan yg pnjng.. Biar ko kenal Tuhan,kenal manusia baik dan kenal syaitan!

      Delete
  2. Khairulryezal osmanJuly 14, 2018 at 7:03 PM

    https://www.amenoworld.org/2018/07/ini-bukti-sejak-2015-prasarana-akui-kos.html


    Ini Bukti Sejak 2015 Prasarana Akui Kos Bina LRT3 Bukanlah Sekadar RM9B Sahaja.

    ReplyDelete
  3. amenoworld dah ulas apa apa pun akhirnya tetap kos 9 billion... fakta dan bokti tetap 9 billion tak payah la macai tomatokunyit nak spinn.. merecik lagi kunyit masam lahhh..



    puiiii...!!

    ReplyDelete
  4. Tolak sampah ambik sampah. Dari guna lambang bn pergi guna lambang umno. Tak lama lagi lingkup.

    ReplyDelete
  5. umno dah buat pilihan yg pentimg agen umno tajaan atok tua bangka dan berambos pergi... ingat agen ni dibayar bukan percuma .. masyukk baik lagi dibayar atok haramjadah ni...

    maka UMNO sudah bersih dari agen agen atok yang sedang lemas sesak menahan kepedihan bila telo atok diclamping top dog DAPigs..

    Atok sedang merangka strategi utk pemilihan Parti PKR sekarang ini.. agen agen atok sedang berkempen untuk Assmin di Sg Kandis nanti... kempen Assmin utk menyekat kemaraan DSAI Nurul Azizah Rafizi sudah mula digerakkan.. semuanya menuju kehendak atok tua bangka dan kroni kroni nya...

    Sebab itu atok tua bangka ini tunggu dan lihat perkembangan UMNO (haramkan atau tidak) dan sekarang parti PKR pula jadi sasaran atok. Atok perlu mada untuk bertindak setelah pelilihan Parti UMNO dan.PKR dijalankan..

    Kita tahu Parti Bersatu afalah minority yg pegang kuasa utama dlam PH.. mereka terdesak cemas perkembangan dlm UMNO tidak menepati citarasa atok tua bangka ini...

    Hati hati jerat provokasi Atok dan kunco sedang berjalan .. jamgan timbulkan ketegangan.. berhujah dengan fakta dan bukti bukan berhujah seperti mereka sentimen fitnah haramjadah jadi makanan atok haramjadah...

    jumpa di Sg Kandis...

    ReplyDelete
  6. Makin malap umno nmpaknya, org yg bermasalah msih lg kekal, anuar musa mesti disingkirkan dr umno, kbnykan rakyat mmg tak percaya lg pd beliau, kalau nk kmbali mbdapat sokokobgn perubahan yg sgt besar perlu dilakukan di semua perungkat setelah semua sistem dalan umni dirosakkan oleh mahadey suatu masa duly

    ReplyDelete
    Replies
    1. madey ketua perompak.. skandal berderet orang bodoh masih percaya..ko tgk menang kali ke2 jadi pm.. madey sampah umno.. ph kutip buat sayur makan dengan sup tulang babi.. amacam?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com