pages

Thursday, July 12, 2018

[AG, CJ BUKAN ISLAM] Memang BN Kalah, Najib Kalah TAPI Melayu, Islam TURUT Bersama-sama KALAH?



7 June yg lalu saya postkan harapan mereka, ramai yg kepanasan, ada yg caci maki, boleh baca kembali posting itu, tak kurang juga yg menyindir dan seumpamanya, saya mengucapkan جزاكم الله kepada yg mempertahankan dan menegakkan kebenaran itu di kalangan para sahabat yg menyakini masa depan hidup dengan Islam,

Sebulan berlalu, semalam Allah menunjukkan kebenaran terhadap apa yg di tulis itu. Bersaksilah kepada Allah.. bahawa tiada tuhan melainkan Dia!!.. kebenaran itu datang dari tuhanmu.. itulah kehendak mereka.. mereka mula dapat satu persatu yg di hajatkan mereka. Bagi sahaja apa yg mereka tuntut itu!!!... bagaimana dgn undi kalian??? tangan itu pasti di tanya di hadapan Allah nanti!!!..tiada mulut yg mampu menjawab!!!!



Ku sangka Panas Hingga Ke Petang, Rupanya Hujan Ditengah Hari

1). Pada tahun 2007, dalam kes permohonan Lina Joy (Azlina Jailani) untuk menukar agama asal dari islam ke kristian, tiga hakim yang terlibat dalam proses kehakiman kes tersebut.
Dua hakim (orang islam) tidak bersetuju untuk membenarkan Lina Joy murtad, manakala seorang hakim iaitu Richard Malanjum mengundi untuk membenarkan Lina Joy keluar islam.
Kemenangan kes ini menjadikan amalan murtad di negara ini ditutup dari sudut sistem dan perundangan.
2). Tahun 2015, kes rayuan penggunaan kalimah Allah utk merujuk kepada Jesus oleh akhbar The Herald telah ditolak oleh keputusan majoriti hakim (4 berbalas 3)
Salah seorang daripada tiga orang hakim yang mengundi untuk membenarkan kalimah Allah merujuk kepada Jesus adalah Richard Malanjum.
Ini adalah satu langkah bagaimana sistem kehakiman boleh menutup ruang untuk berlaku mudarat besar kepada agama.
http://m.utusan.com.my/…/the-herald-tidak-dibenarkan-guna-k…
3). Pada awal tahun 2018, Mahkamah Persekutuan memutuskan penukaran agama tiga anak guru tadika, M Indira Gandhi hampir 10 tahun lalu kepada Islam adalah terbatal dan tidak sah di sisi undang-undang.
Antara hakim yang undi membatalkan penukaran agama tersebut adalah Richard Malanjum.

Pada Julai 2017 dan 2016, DAP telah nyatakan hajat mereka





31 comments:

  1. huru hara negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini betul betul mahathir dilema..bukan cobaan lg.

      Delete
  2. Bn dan najib mmg kami nak jatuhkan, tapi yg pergi lantik semua bukan Islam ni kenapa?, yg pergi iktiraf LGBT tu kenapa, yg pergi iktiraf syiah, ajaran sesat tu kenapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kau bodoh..ada otak tak guna akal fikiran berdasarkan hawa nafsu..ada mata malas baca..ada telinga dengor fitnah percaya bulat2..ini jadinya..bertanggunjawablah di depan Allah..n

      Delete
    2. Itulah ko bongok..bahlol. Jatuhkan org baik angkat setan bertopeng wali.. Najib dah cakap..MELAYU ISLAM JADI BANGSAT TANPA UMNO!! dakyah trick kafir laknatullah simple math pun puak korang jilat kena bodoh gitu je.. Konon puas hati padan muka Najib umno.. Tp apakah disisi Allah itu benar atau Allah suka?!

      memang lepas ni lagi kena kencing banyak lagi lah..semua dah tergadai

      Delete
  3. Bawa bertenang semua..cg tutup komen kerr..lantik melayu rasuah kuat..tun tahu apa yg dia buat..bila kes libatkn islam pasti ada timbangtara dari tun..umno dan pas gebang saja lebih tapi xleh harap apa pun..kita dah bagi umno peluang namun mereka sia2kan..rasuah dan penyelewengan berluasa..beri peluang pada richard laksanakn tanggungjawab lagipun tk tertulis pun bangsa apa patut jadi hakim..takyah kita ikot rentak pembangkang kerna mereka baru belajar jadi pembangkang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai berok ted..ko sembah Allah ke sembah tontaik?

      Delete
  4. First time i tak setuju dgn komen CG dalam beberapa arikel viz melayu dan muslim/agama

    Saya melayu dan muslim. Saya langsung tak rasa apa kesulitan

    1. Masa umno bawah najib....melayu secara sedar dibangsatkan...malu

    2. Masa isu penyamunn najib viz 1MDB agamaan mufti dsbnya diam bisu buta tuli pekak badak.....muslim malu

    3. AG Apandi Ali melayu muslim tak beramanah....langsung tak dapat dibanggakan

    4. Raus tak malu setuju khidmat dilanjutkan luar peraturan perlembagaan..memalukan bangsaku

    5. Najib pemimpin yang tak ada wibawa dan khianati bangsa...nak bangga???


    Sekarang Tommy Thomas bukan melayu bukan islam...tengok kita dah dapat charge najib dalam mahkamah....melayu bangga....salah tetap salah

    Sekarang richard malanjun bukan melayu bukan islam....sekurang2nya sabah dan sarawak rasa berbalui setting up federation of malaysia

    Dr Asri telah membuka mata kita apa itu lgbt dan cara kita bertindak secara agama dan demokrasi....bukalah minda dan berlapang dada...syabas MAZA

    Its high time melayu macam nazim johan di nyahkan dari ppim. Lokman adam yg suka hasut di humban ke sungei klang.

    Kutuk kah mahathir kutuklah guan eng kutuklah ph .... realitinya malaysia akan berjalan di atas landasan yg diredhai Allah swt.....

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni dia puak celaka akbar khan mamak zam puak sesat liberak.punye minded bile hujah.. hujah fitnah tuduh org samun..org yg dituduh belum masuk bicara tapi dh jatuh hukum..dlm Islam.dh kira berdosa dah..kedua guna hujah samun utk halalkan dosa dan dakyah jahat lain.. Ini apa ni membodohkan org Melayu dan menipu berdusta dengan Allah dan Rasul!?!

      Delete
    2. 11.23

      Saya bukan mamak. Saya melayu muslim sejati.

      Yang sedih anda melayu muslim yang tiada kualiti....melayu muslim hanya pada kulit.

      Delete
  5. Blogger KD ngata CG kecelaruan minda.. klu baca betul betul yg celaru dan nnpk serba tak kena ialah blogger KD dan macai tomato yg komen...

    bila ego lebih tinggi dari reality kebenaran bloger KD mengelupur kepanasan...


    kah kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tgk kronik dah blogger kd..mcm kena isim. Inilah jadinya bila main fitnah keterlakuan, mengainaya orang tak bersalah..Allah angkst doa orang terainaya, kelak musuh2nya jadi rosak binasa..ini janji Allah. Kd tu ekstrim fanatik MANIAC anti najib umno sampai skrg dia dh melanggar Aqidah..nauzubillah

      Hrp CG kembali ke pangkal jln..jgn gadai Awidah krn benci Najib/ umno. Please asingkan dua bab itu dgn bab matlamat sebagai Muslim Mukmin.. Jika dia mencuri yak bermakna halal kita ainaya dia dan bersekongkol dengan perusak Islam! Ingat tu Islam tak menghalalkan cara yang haram!!

      Delete
  6. Sbb memang nak jatuhkan bn Dan nasijlah hangpa semua terpaksa tanggung kerosakan yg lebih hebat drp itu.Takkan bodoh sangat, pemimpin melayu adalah "barua DAP" .Sebelum pru 14 lg org dh ckp tapi Tak percaya. Skrg Cuba tengok isu UEC,isu bahasa melayu, isu peguam negara Dan ketua Hakim negara yg berbangsa kafir, isu LGBT, semuanya berlaku di zanan PH. Katakanlah najib bersalah isu 1mdb Dan 2.6 billion ,(sebenarnya belum dibuktikan bersalah)apa sangat kesan kpd bangsa Dan agama? Tiada yg hidup merempat akibat gst Dan Tak Ada Sapa yg miskin akibat gst, 2.6 billion atsupun 1mdb. To 2 bln pH memerintah melayu terutamanya meayu pH dh jd sebangsat BANGSATNYA. Tokwan kutty pun takut dgn Lim guan eng. Biar najib jatuh p dptdkesan yg lebih buruk drp itu. Skrg dh termalu to ego masih tinggi. Minyak dh turun ke? Ekeke. Bodah sungguh macai PH..

    ReplyDelete
  7. Melayu tidak kalah. Yang kalah melayu muslim yang dah dibangsatkan dengan wang ringgit, kuasa, jawatan.....

    Melayu yang tak pernah dibangsatkan berasa kemenangan. Isu DAP perkudakan TDM adalah gimmick nak rosakkan new malaysia.

    Mengapa melayu muslim umno ditolak sarawak dan sekarang sabah?

    Mengapa Bersatu is welcomed by melayu muslims di sarawak. Sekarang PBB rasa serbasalah kerana ada suara2 yang mahu Bersatu bawah TDM masuk ke sarawak...

    Melayu muslim....sedarlah....live in reality, accept facts and uphold truths.

    Stop superficiality and throw away hypocrisy.....

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis mamak akhbar khan! Liberalist

      Delete
    2. 11.29

      U silap. I bukan mamak tapi lebih melayu dan muslim dari kamu.

      Berealiti berfakta dan berkebenaran
      Wahai muslim 11.29

      Delete
  8. Menyedihkan senario kejayasn golongan ekstrim anti-najib razak memerintah tak sampai 100 hari beranak..begitu jahat sekali hak Melayu dan Islam dicabar tanpa henti diketuai Mahathir!

    Mana mungkin logik diterima dalam sebuah negara yang MAJORITINYA umat Islam, umat asal yang bukannya pendatang, tetapi tampuk kuasa dan UNDANG UNDANG diserahkan untuk dicaturkan dikuasai oleh kafir penentang Islam. Sedangkan di Palestin, di Rohingya, di Syria, di Xinjiang Ughuir China mereka bergadai DARAH untuk pertahankan hak Agama dan bangsa.. TETAPI amat JIJIK sekali Melayu di Malaysia pula sangat jelik pergi melutut menyerahkan tanpa dipaksa memberikan tampuk kuasa undang undang ini SEMUDAH MUDAHNYA.. apakah kelompok bangsa ini bermaruah atau gen dna mereka telah tercemar dengan harbi hingga mereka jadi bodoh sebegini??

    Semua ini akan menggandakan BAHANG untuk menjemput berlakunya KRISIS buruk dalam negara. Tidak ada kaitan lagi soal Najib Razak Imdb SRC derma Arab..all those bullshit wayang dari rejim ph.. Apakah kita terlalu bodoh jijik tak bermaruah setahap ini wahai saudaraku sekalian??

    Di manakah hati nurani kita mengiakan segala pencabulan hak ini?? Apa kena mengena program menjatuhkan DS Najib dipakejkan sekali menjarah mencabuli hak hak yang dipertahankan sebelum ini oleh kerajaan umno??

    Jangan sehingga kita menjadi 'Rakhine' kedua dibumi Melayu.. Dan mahathir wajib bertangungjawab atas kerosskan ini..dia pm dia yang menghalalkan lantikan lantikan inj. Islam kah mahathir skrg ini?!

    ReplyDelete
  9. Kenapa??? Soalan bodoh. Sebab parti pemerintahan a ialah PH.

    ReplyDelete
  10. Aku memang nak najib jatuh utk malaysia dan harapan baru.. disandarkan pula kepada ketokohan tun mahathir yg memang tidak diragui untuk menerajui malaysia sekali lagi..

    Namun, AG dan Ketua Hakim Negara pun bukan islam.. Apakah yg cuba dirancang oleh tun mahathir sebenarnya..???

    Semakin lama semakin tak faham..!!!

    Aku boleh terima utk kita bkongsi kuasa bsama kaum2 lain..! Tetapi aku tak boleh terima sekiranya ISLAM, MELAYU dan NEGARA TERABAI..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb ko niat nak jatuhkan Najib dgn fitnah lah ini balasan Allah tunjuk..mass jatuhkan pak lah xjadi pun haru biru mcm ni sbb Najib beradab tak langgar akhlak dan tatacara. Tp skg Najib difitnah sgt dhsyt. Allah dan janji siapa khianat Allah murka takkan selamat dunia akhirat! Ini just a beginning..

      Jgn menyesal jika huru hara berlaku, eknomi hancur, kita merempat, akhirnya pkt berhijrah jadi pendatang haram di Jakarta dan Bandung.. Dulu sombong sgt hina Bangla dan Indon!!

      Delete
    2. Kau lah yg buat fitnah..!

      Niat kenapa aku nak jatuhkan najib ada kau tahu..?




      Delete
    3. Kau awal2 dah mengaku jatuhkan Najib, sedangkam Najib belum dibicara, ko dah kata dia bukan2? Sbb ko jahil dan ikut suara dajal..makan fitnah. Jwb la dgn Azza wajalla..

      Delete
    4. Kau bnyk makan tahik mahathir sebab tu kau bodoh.

      Delete
    5. Hahaha..

      Kelakar lah korang 12.35, 3.08

      Emosi terlebih2..

      Delete
  11. sudah terbukti kah Najib bersalah wahai macai tomato kunyit...

    sudah terbuktikan barang rampasan 1billion dari 1 mdb...

    UMNO dan BN tak maksum sampai 60 tahun ada kelemahan dan kekurangan tapi melayu islam dijaga

    sekaeang belum 100 hari suma dilacurkan bahasa.. lgbt.. gay.. ajaran sesat.. next minggu depan syiah (tunggu announcement dari Mintri Agama ajer) kejutan lebih besar menanti..

    masih salah kan orang lain lagi..?



    ReplyDelete
  12. 1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
    Menjahanam Manipesto..


    (www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

    #DoNotBuyFromCinaMalaysia
    #MadeyNotMyPm

    ReplyDelete
  13. Tunjukkan bukti najib bersalah. Sementara itu kami tunjukkan bukti macai PH dan PH bersalah terhadap bangsa melayu Dan agama Islam.Ketua Hakim negara Dan peguam negara adalah kafir harbi sdgkan Kita sebuah negara Islam.Guan Eng(tokong macai PH) menggunakan bahasa mandarin' dlm urusan rasmi kerajaan, zam suruh tutup sklh tahfiz, itu belum lagi maduk janji2 Padetan Harapan yg belum ditunaikan.

    ReplyDelete
  14. Menjatuhkan bn dan najib adalah satu kewajipan,tiada sebarang kesilapan dan kesalahan kerana ternyata negara ini diambang kehancuran, sila buka Mata lihat sekeliling, bangsa melayu muslim yg byk mengaibkan agama Allah ini.

    Kita semua mesti berubah dan menjadi rakyat yg peka,jika ada kesilapan atau apa yg mengancam agama Islam kita mesti tentang melalui saluran demokrasi.

    ReplyDelete
  15. Melantik peguam negara dan ketua Hakim negara kafir pulak adalah satu kebenaran. Ekeke. Woi mangkok, dgr sini. Kita Tak peduli najib jatuh ka, terlentang ka. Dia punya pasai. Tp kl kejatuhan dia membuka ruang kpd kebangkitan kafir harbi yg berjaya mencucuk hidung kutty, dan melayu bodoh pembangkang hingga tergadainya maruah Islam dan melayu, maka lebih baiklah dibawah pemerintahan najib. Melayu mana yg merenpat akibat gst? Rakyat Malaysia mana yg jd miskin akibat najib curi duit rakyat(Tak ada bukti hingga skrg kes 1mdb).
    Skrg ni Kita hairan , pertimbangan apa yg dibuat oleh kutty hingga rela melantik kafir harbi jd peguam negara dan ketua Hakim negara. Mestikaah??? Wajibkah??? Tak Ada keupayaan untuk menolakkah??? Aku tahu macai pH akn tanya, Salah kah?? Betdosakah??? Kl mcm tu aku tanya balik najib dh terbukti bersalah kah?Aku Tak kisah rakyat jatuhkan dia sblm terbukti bersalah.Itu persepsi namanya. Tp skrg kutty ada kuasa utk tidak memilih kafir harbi sbg peguam negara dan ketua Hakim negara. Soalan aku kenapa perlu bersetuju kl kuasa ada di tgn kutty. Kl mcm tu marilah Kita bagi tekanan banyak2 Kat kutty agar bateri jantung dia semakin lemah Dan akhirnya .......

    ReplyDelete
  16. Skrg ni betul negara diambang kehancuran. Ekonomi jatuh, bahasa melayu dirogol, peguam negara dan ketua Hakim negara kafir, sekolah tahfiz disuruh tutup oleh penyokong pH, Dan mcm2 lg. Silap la soKong PH.Ekeke

    ReplyDelete
  17. perasan tak ko orang tiap kali macai tomato kunyit berhujah apa saja buruk macai tomato akan menuduh kesalahan dan kelemahan kerajaan dulu.. salahkan kerajaan dan melayu UMNO...

    yang menyebabkan Melayu terkilan di mana Melayu melayu dlm kerajaan PH sekarang... sepatutnya kerajaan PH yg melantik Melayu PKR,Bersatu atau Amanah sebagai AG.. brgitu juga Ketua Hakim Negara perlu melantik Melayu PKR,Bersatu atau PAN dlm Agensi Kerajaan sekurang kurangnya Melayu yg diluar PH dan atas pagar tidak terkilan dengan situasi sekarang..

    Apa yg Melayu PH buat untuk kepentingan islam bangsa bahasa dan lain lain lagi..?

    Dimana suara melayu dlm.kerajaan PH kini...?

    atau lebih mudah lagi kesimpulan yg boleh dibuat kerajaan PH dari kaum Melayu PKR PAN dan Bersatu sudah diclamping telo oleh DAP... seperti telo atok kena clamping top dog..


    kah kah kah kah.. bahana melayu PH diclamping telo mereka..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews