pages

Saturday, June 30, 2018

(THIS IS KEPALA BANA PH) Ketua Jabatan DITUKAR kerana Hadir Beraya Rumah Bekas MB, Mat Hasan


SEREMBAN - Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan kesal apabila ketua jabatan dikenakan tindakan oleh kerajaan negeri ekoran menghadiri rumah terbuka Aidilfitri anjurannya di Kampung Tanjung Rantau pada 24 Jun lalu.

Beliau berkata, tindakan tersebut tidak wajar dilakukan oleh kerajaan Pakatan Harapan yang selama ini mendakwa mahu membawa perubahan kepada negara ini.
"Saya harap kerajaan negeri jangan cemburu. Kalau kita selalu laungkan nak bawa perubahan Malaysia baharu, buktikanla. Jangan hanya cakap sahaja tetapi kena buat dengan tindakan.

"Sebagai pemimpin mereka kena berjiwa besar untuk memenangi hati rakyat, kalau mereka (PH) berterusan macam ini, akhirnya rakyat akan tahu beza yang mana intan dan kaca,”katanya kepada Sinar Harian.

Tambahnya, kerajaan Harapan di sini jangan anggap Umno sebagai sebuah parti zaman darurat yang menjalankan kegiatan subversif, sampaikan orang hendak jumpa pun sudah dan tidak boleh.

Dalam pada itu, beliau turut melahirkan rasa kecewa kerana bendera Umno yang dipasang untuk mesyuarat pemilihan Umno telah diturunkan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) selepas mendapat arahan pihak atasan.

"Dua hari lepas, kami pasang bendera tapi kena cabut oleh PBT, katanya pihak atasan arahkan. 

7 comments:

  1. Mat hassan masa jadi mb dulu lagi bangsat. Lohong sampai hujung. Dia hina org sana sini macam dia sorang je pandai. Semua org bodoh kat dia. Dia tekan org yg tegur dia sampai org susah cari makan. Kali ni dia lak yg kena. Rasakanlah macam mana dia buat niaya org masa dia perintah dulu. Tak handal mana mat hassan ni. Asal dulu pun balaci org. Harap menanglah dalam umno. Bertambah benci org kat dia

    ReplyDelete
  2. CG, tidak dinafikan terdapat penjawat awam berpangkat tinggi masih menyokong UMNO dan BN.

    Realitinya adalah Majoriti mereka yg berpangkat rendah berjawatan rendah di pantai barat mengundi PH.

    Realitinya juga rakyat negeri kelantan dan terengganu yg cari makan di pantai barat, apabila balik ke negeri masing2 mengundi PAS.

    CG, ini negara demokrasi tiada siapa boleh menafikan hak memilih mengundi
    masing2, tetapi pemikiran pengundi pantai barat lebih terbuka minda mereka dan tidak jumud seperti di pantai timur.

    ReplyDelete
  3. Cg, ingat tk kemenangan mat hassan pada pru lalu melalui penipuan ! Mat hassan perlu diajar, dia guna pegawai spr utk halang calon bersatu! !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nampak ke? Bawa la ke polis. Bole pru sekali lg. Arau ko ni budak mesej je tp diri sendiri pun takda bukti.

      Delete
    2. 11.34 ..kau ni bangang ...mat hassan memang dari dulu pembohong ..kau je bahlol sangat percaya kat dia

      Delete
  4. penjawat awam tu pun dh mmg ada dlm list. umno totoq tu.. kes jarum dlm lipatan.

    ReplyDelete
  5. sekarang lagi bertambah ramai penjawat awam sebagai pembangkang. kalau dulu pembangkang dalam sektor kerajaan ramai di kalangan penyokong pas. sekarang pas dan bn. Kerajaan PH nak selamat..buang semua kakitangan awam melayu dan ganti dengan cina dap..
    Kerajaan PH hanya sesuai di bandar sahaja. Kawasan melayu luarbandar cawangan PH pun tarak..yang ada cawangan umno dan pas. tambahan pula di kawasan bn menang..nak tubuh jawatankuasa mpkk pun susah hingga terpaksa ambil orang umno juga. yang peliknya orang pas tak mahu pulak..parokkk boh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com