innity

pages

Thursday, June 7, 2018

Mufti Perlis: Sedang Atur DIALOG TERBUKA Siti Kassim dan Ustaz Salman


Mufti Perlis memaklumkan bahawa satu dialog di antara Ustaz Salman Ali dan Cik Siti Kassim sedang diatur.

"Ramai yang gelisah dengan cara dan apa yang dilakukan oleh seorang yang dikenali dalam media sebagai Cik Siti Kassim." 

"Sikap beliau membimbingkan banyak pihak." tulis beliau. 

Beliau menyatakan bahawa pendekatan dialog yang matang dan ilmiah itu sedang diatur oleh Pihak Mufti Perlis dengan kerjasama One Centre Malaysia, Perlis dan Badan Peguam Perlis.

"Atas asas pendekatan yang matang dan ilmiah, pihak saya dengan kerjasama One Centre Malaysia, Perlis dan Badan Peguam Perlis sedang mengatur satu dialog terbuka berkaitan Islam di Malaysia antara Ustaz Salman Ali dan Cik Siti Kassim." 

"Tarikh dan tempat akan dimaklumkan nanti." 

"Tolong doakan agar dialog terbuka ini berjaya dilaksanakan nanti."

4 comments:

  1. Memang Elok la buat, Takut Nanti Ada Yg terus terpengaruh dgn siti kasim ni. Terang kan apa Yg Dia buat ni Salah. Sayang, berani berterus Terang, belajar tinggi, Tapi bila Buka je Mulut mcm org takde otak.. Elok kawin je la.

    ReplyDelete
  2. puak pluralist liberalist memang suka guna kan dialouge untk menegakkan pluralist. strategi mereka mengadakan dialouge kemudian para pluralis dan liberalis akan mengulas seluas luasnya dlm media cetak bahawa caea mereka seluas dng islam disamping memperlekehkan orang/wakil islam tsb.

    strategi mereka dikira berjaya menjemput wakil islam ke sesi dilouge tsb dan mengulas secara berat sebelah.


    cita cita mereka adalah meremehkan sunnah hukum hakam dan nas nas dlm alquran dan hadis nabi.

    berjaga dan waspada mereka tak akan tunduk pada pegangan liberal plural mereka.



    ReplyDelete
  3. Saya harap dialog itu akan diadakan secara majlis tertutup sbb tujuan kita bukan untuk tambah mengelirukan pendengar, jauh sekali untuk mengaibkan sesiapa, atau utk memberi ruang kpd perbicaraan maya oleh para netizen.

    Tujuan dakwah harus diadakan dalam suasana harmoni, penuh ukhuwah. Orang yang bersifat defensif sanggup keluarkan kata-kata yang mereka sendiri tidak maksudkan apabila berasa diri diserang tetapi mereka akan tenang dan dapat menerima teguran jika diberi secara berhemah.

    ReplyDelete

  4. Bagus lah, Kalau2 boleh pengaruhi Siti Kasim untuk memakai tudung pun cukup le


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com