pages

Saturday, June 30, 2018

Majoriti HARGA Barang Tak Turun2, PH Jangan Hanya Meng'DOGGIE' Isu 1MDB


Ok lah. Enough to all this bullshit!

1. Bukan bermaksud saya sokong najib. Namun saya tak boleh halang jika ada si bodoh yg slps membaca tulisan saya ni utk berfikiran sedemikian. 

2. Saya tak sokong najib dan saya juga tidak sokong perbuatan memperbodoh2kan rakyat yg telah memilih kerajaan Malaysia Baru.

3. Rakyat telah memilih yang baru kerana percaya yg baru mungkin lebih baik dari yang lama. Janganlah di khianati kepercayaan tersebut. 

4. Sbg seorg Peguam, memang semua barang rampasan pihak berkuasa seperti arak, rokok, mercun, dadah dsb akan di lupuskan SELEPAS SELESAI PROSES PENDAKWAAN DAN KEPUTUSAN DI MAHKAMAH.

5. Jika barang kes itu bernilai, Pendakwaraya hanya boleh melupuskan barang tsbt dengan cara melelong atau secara tender DENGAN PERINTAH MAHKAMAH, bukan dengan perintah Menteri Kewangan.

6. Jika ada mana2 pihak ke 3 yang memiliki barang tersebut, beliau boleh menuntut semula barang berkenaan SELEPAS SELESAI KES MAHKAMAH.

7. Selepas selesai proses pelupusan ini, barulah hasilnya boleh di masukkan ke akaun kerajaan.

8. Jadi saya berharap agar penasihat undang2 LGE agar membuat kerja menasihat bos anda secara intensif agar bos anda tidak lagi membuat kenyataan bodoh, semberono dan mengelirukan rakyat dan menyalahi prinsip undang2.

9. Kerajaan PH sepatutnya bersyukur ada kes 1MDB ini dan mrk berjaya memanipulasi dan menggunakan kes ini sebaiknya utk membangkitkan kemarahan rakyat terhadap najib dan BN.

10. Jika strategi kamu utk terus "mendoggie" kes 1MDB ini sebagai teknik "diversion" bagi menenggelamkan rungutan rakyat tentang harga barang keperluan yg tidak turun2 harganya, maka strategi kamu itu telah berjaya.

Dakwalah najib dgn pendakwa yg kamu pilih. 

Pilihlah Hakim yg kamu percaya akan tetap mensabitkan Najib

Penjarakanlah najib di sel yang paling teruk di Malaysia

Buatlah semuanya saya tak peduli.

Asalkan ianya mengikut proses undang2

BERHENTILAH MEMPERBODOHKAN RAKYAT YANG TELAH MEMILIH KAMU SEBAGAI KERAJAAN

Oleh:
BUZZE AZAM

8 comments:

  1. Do u mean to say that we shud return power back to najib and the thieves????

    Please give time to these ph guys to repair such extensive damage done to the nation.

    Yes...we have those 100 day target. but as the damage was wrongly assessed, ph guys have to navigate around....please be realistic.

    CG...its good to continue provide check n balance but if u go too drastic, all negatives will be spinned. It defeats the purpose of having a change. .....

    Think and reflect.....

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan jd mcm umno, tak boleh tegur,
      ini peringatan sbb mcm dah lupa ttg kos sara hidup dan harga barang
      at least, tunjukkan langkah2, walau belum ada menteri kpdnkk, kabinet masih boleh merangka strategi dan di keluarka melalu PM

      Delete
    2. jgn lambat2, kos sara hidup isu utama sblm pru14, jgn sampai rakya tgk hanya mempergunakan isu 1MDB
      sbb hari2 itu je yg kerajaan PH hidangkan pd rakyat
      gi pasr hari ni, barang masih mahal, ni belum laksana SST, kena SST 7peratus terduduk semua

      Delete
    3. Bukan begitu maksud Peguam Buzze Azam yg CG siarkan ini.

      Kenyataan LGE tu premature.

      Barang2 yg dirampas tu perlu dibicarakan di mahkamah dulu. Perlu dibuktikan mmg dibeli dengan wang 1mdb. Perlu diselesaikan melalui mahkamah dulu.

      Malangnya LGE buat statement seolah-olah MoF pulak yg ada kuasa atau berhak untuk menentukan apa yang akan dibuat kepada barang2 tersebut.

      Kenyataan LGE sebagai seorang menteri boleh ditafsir sebagai kenyataan mewakili kerajaan hari ini. Barisan peguambela Najib boleh menggunakan kenyataan LGE dalam mahkamah nanti untuk mewujudkan persepsi bahawa pertuduhan terhadap Najib berniat jahat (ada malice) sedangkan para penyiasat sama ada drp PDRM atau SPRM bersusah-payah bekerja 24/7 berbulan-bulan untuk mencari bukti dan membina kes yang kukuh terhadap Najib.

      Tindakan LGE membuat statement premature dan di luar bidang kuasa beliau boleh menjejaskan kes yang sedang dibina.

      LGE ni... kalau yer pun nak pastikan anda sentiasa keluar paper, keluar TV, agak agak laa perkara yang nak disebut tu. Biarlah ada substance sikit!

      Delete
    4. Alasan nak betulkan damage la bagai padahal dah xblh tunai janji la tu..ph pun dama menipu..bullshit la ph..

      Delete
  2. INGAT SEMUA SST MASIH BELUM DILAKSANAKAN, SKRG KITA DLM KEADAAN TIADA GST, PASTI INFLASI TERUK LEPAS NI KALAU KADAR SST TINGGI

    ReplyDelete
  3. rakyat sbnarnya nk yg bersalah dihukum,janji tu sbnarnya bonus untuk rakyat,bila agaknya bonus tu nak bagi,kesan gst tak habis lagi ni,

    ReplyDelete
  4. Un adepte de l'islam est appelé un musulman.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com