pages

Tuesday, June 5, 2018

[ANWAR PENUH CURIGA] Anwar Akui GUSAR tak dapat jadi PM, Akui ada Tak Setuju Pelantikan Oleh Tun M


Ketua Umum Pakatan Harapan (Harapan), Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui gusar dan risau sama ada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan mempermainkannya sekali lagi.

Dalam sesi Terus Terang bersama Invoke Malaysia, beliau berkata, “Kadang-kadang timbul perasaan adakah Mahathir nak ‘main’ aku sekali lagi ada juga saya dengar, tapi  saya kata keadaan dah berubah.


Selain itu, beliau juga menyifatkan ada hikmah beliau tidak dilantik sebagai Perdana Menteri ketika peralihan kuasa sedang berjalan.

Menurutnya, sekiranya Tun Dr Mahathir berjaya dalam program peralihan kuasa ia akan menguntungkan beliau juga kerana tugas melakukan peralihan kerajaan sangat berat untuk dipikul.

“Kalau Tun Mahathir berhasil dalam program peralihan ini ia menguntungkan saya juga kerana adalah menjadi kepentingan saya untuk melihat kerajaan ini dikendalikan dengan baik, ia membawa perubahan penting kepada saya.

“Saya ada sebut kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan juga kawan-kawan rapat, bahawa  ada hikmahnya juga saya bukan perdana menteri sekarang kerana perdana menteri dalam era ini tugasnya sangat mencabar sebab terpaksa bertempur atau menghadapi kekuatan lama, rasuah besar dan perlu membetulkan seluruh sistem,” katanya.

Beliau berkata, seluruh sistem negara perlu dibaiki bermula daripada pegawai kerajaan, badan kehakiman, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan semua sistem lain perlu diubah.

“Nak tukar dan pilih orang, itu tugas Tun Dr Mahathir. Tapi kadang-kadang ada satu, dua nama yang kita tidak setuju.. tunggulah, tak mengapa bagilah laluan kepada beliau,” ujarnya. - Sinar Harian



21 comments:

  1. Kenapalah cepat sangat banduan ni dilepaskan.Naik serabut betul dibuatnya.Ya Allah jauhilah negara ku ini diperentah oleh PELIWAT ni.

    ReplyDelete
  2. Dia lupa tanpa sentuhan Tun angan-angan PH nak ke puPutraja hanyalah angan-angan

    ReplyDelete
  3. Kalau Tun jadi PM pun aku dh naik menyampah, ni kan pulak makhluk sekor ni, berganda-ganda kemeluatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis kau nak jibby? Tak pong ustaz Hadi? Erghh..

      Delete
  4. Anuar ni dia ada satu penyakit iaitu penyakit panic disoder...tengoklah dia ni macam cacing kepanasan...kesana kemari tak tentu hala macam orang sewel.Cakap besar konon semua orang kenal dia seluroh dunia,semuanya mengundang dia selepas keluar penjara.Eh...tak malu ke nak pergi jumpa orang2 yang dia sebut tu??.....kalau ahli politik biasanya masuk penjara kerana kesalahan politik tetapi Nuar bangang ni masuk penjara kerana MELIWAT!!...ada ka bakal PM didunia ni macan Anuar ni??...konon nak gi jumpa Al Ghor...weh kawan tu dah lama doh jadi penganggur....hang nak pi jumpa buat apa dengan dia??....Anuar ni nampak semakin terok semenjak mendapat nasihat dari Rafizi bapok tu.

    ReplyDelete
  5. Belum apa-apa dah berangan jadi PM...! Jangan perasan dan syok sendirilah....

    ReplyDelete
  6. Kepala butuh lu lah Anwar.Kau kata kau lagi hebat daripada Mahathir.Hujah kau memang hujah seorang pondan.Macam ni ke cara berfikir orang yang nak jadi PM kami???Kau nak Mahathir perbaiki rumah buruk sehingga menjadi banglo,supaya senang kau masuk jadi boss.Anwar memang pembawa sial kepada negara.Diktator a.k.a Dick-tator in waiting.Next PM of Malaysia is a SuperHorny animal.

    ReplyDelete
  7. HIDUP ANWAR...MAMPUIH MAHATHIR

    ReplyDelete
  8. elok anwar ambil cepat jawatan PM sebab rakyat dah keliru sekarang siapa Top Dog dalam PH.

    Siapa jadi anjing Top Dog srkarang ikut logik masakan 12 kerusi nak tunjuk lagak pada kerusi majority DAP.

    Top Dog ni peranan sangat tersrmbunyi maka disuruh la anjing baru yg agak uzur untuk mrnyalak dan skrew orang Mrlayu dan Islam.

    Persoalan kini dalam PH sapa Top Dog sebenatnya


    #TopDog@DogDog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai harami, teruskan komen ko, kerana setiap tulisan ko adalah pencetus kepada tumbang melingkup tenggelamnya kapal umno bn.

      Delete
  9. Kepada pemilik blog, berhati-hatilah dalam memaparkan berita sama ada yang dipetik daripada sumber lain atau menulisnya sendiri. Kepada "para pengulas" pula, ulaslah dengan iman dan sikap yang rasional. Jangan sampai saudara-saudari terpaksa menjawabnya di hadapa Allah SWT di Padang Mahsyar. Harap maaf kerana terpaksa memberi nasihat begini. Assalamualaikum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keeja macai harami camtu la....insyaAllah nyawa dan hayat dia tak lama lagi dah.

      Delete
  10. Dulu dia x jd pm sbb dia cuba backstabbed org tua tu. Jd pemangku pm sebulan trus huru hara negara. Dia x sebut plak psl tu.. skrg upstaged bini. Mmg x berubah la dia ni. Msh narcissistic... kronik dia ni. Mslh psikologi

    ReplyDelete
  11. dibulan yang mulia ni kalau asyek mencarut saja apa paedahnya
    bongkak ngan mencarut
    kesian manusia jenih ni
    puasa adat saja bukan ibadat
    kalau paham apa tujuan berpuasa tak de mencarut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang beriman tidak akan menggunakan bahasa yang kurang enak kepada bekas banduan,apatah lagi seorang peliwat.

      Delete
  12. Apa pun anwar sudah mendapat pengampunan penuh tanpa syarat.maksudnya macam tiada bekas ...itu rezeki dia siapa yang dia dapat jumpa spt terus ke istana dari penjara..bersangka baik kan lebih baik..

    ReplyDelete
  13. Wan azizah lansong x nmpk brkeliber sbg timbln prdn mnteri..

    ReplyDelete
  14. Agong sekadarkan memberi pengampunan....itu adalah tugas baginda sebagai seorang raja.Tetapi sebagai bekas banduan yang meliwat ,Anuar tetap seorang peliwat yang tegar...kalau tidak masakan sudah dua kali beliau dipenjarakan dengan kes yang sama...tak kanlah kedua2nya konspirasi??....agak2la weh!!...walau apa pun alasannya bagi saya Anuar adalah tetap rseorang PELIWAT TEGAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melaga lagakan pemimpin PH adalah keje macai sekarang ni.

      Macai harami ni walaupun penerima imbuhan haram hasil pemberian najib si pencuri, meracau racau semenjak umno najib tumbang.....cai sekor ni amat sedar hasil tulisannya mencacai mempercepatkan umno najib mengukur kubur untuk ditalkinkan.

      Maaf macai, permohonan taubat tidak diterima, ko boleh merangkak diatas bara api diakhirat.

      Delete
    2. Ko pun sama

      Delete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com