pages

Tuesday, May 29, 2018

Tunjukkan pada Rakyat Kerajaan PH juga Pertahankan Melayu Islam



APABILA HINDRAF CARI PASAL, INI ENAM PENGAJARAN BUAT ORANG MELAYU 

Hari ini orang Melayu sudah berpecah belah. Perpecahan itu telah menyebabkan kita diasak bertubi-tubi dari pelbagai sudut sehingga satu persatu hak kita hilang.

Pengajaran hari ini buat orang Melayu :

1. Orang Melayu Islam hari ini sudah hilang taring. Wakil rakyat Melayu terutamanya juga sudah cair identiti dan tidak lagi lantang mempertahankan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera yang sudah termaktub didalam perlembangaan. Alasan mudah untuk berlepas diri, semua pekara ini tidak perlu dirisaukan kerana perlembagaan telah melindunginya. Siapa yang risau terlebih, akan dilabel sebagai golongan "paranoid.

2. Orang Cina cukup lantang mempertahankan hak mereka. Contoh isu bahasa dan isu sekolah. Walaupun bercanggah dengan semangat kebangsaan dan perpaduan, demi survival bangsa mereka, mereka tetap perjuangkan selama berpuluh tahun sehingga hari ini mereka berjaya mendesak kerajaan dan pembangkang untuk mengiktiraf UEC.

3. Hari ini, orang Hindraf pula mengambil kesempatan diatas perpecahan orang Melayu untuk mengaut hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera. Diminta pula tanah Felda untuk diberikan kepada mereka dan UiTM dibuka kepada semua kaum.

4. Jurang ekonomi antara orang Melayu & Bumiputra berbanding kaum-kaum lain amatlah luas dan tidak seimbang. Sebab itu, orang Melayu kena bangun pertahankan hak mereka yang sudah termaktub di dalam perlembagaan. Itupun. ada lagi wakil rakyat Melayu membisu ketika orang lain sengaja mencabar perlembangaan.

5. Sejarah Kontrak Sosial sedang digelapkan. Ramai generasi baru sudah tidak faham apakah itu perjanjian kontrak sosial yang pernah dipersejui bersama untuk mengjaga keharmonian antara kaum. Salah satu pekara yang telah dipersetujui adalah hak-hak istimewa orang Melayu. Tetapi hari ini, ramai yang sedang mempertikai hak istimewa ini. Masih ada lagi ke wakil rakyat yang berani menyebut tentang konrak sosial ini ?

6. "Malaysian Malaysia" itu adalah jarum halus untuk menghapuskan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera. Bunyinya sedap didengar, tetapi ia adalah satu pengkhianatan kepada kontrak sosial. 

Banyak lagi hakikat yang orang Melayu belum sedar. Cukuplah enam pengajaran ini dulu untuk membuka mata kita. Kita tidak menjadi rasis kerana kita sedang mempertahankan hak kita yang sedang dirobek oleh orang lain. 

Jika anda adalah orang Melayu Islam yang insaf dan mahu berjuangan mengangkat kembali martabat Melayu, bantu kami untuk isi petition ini  : https://chn.ge/2xiR7eV (Sudah lebih 81,974 orang mengisinya)

- GPS

13 comments:

  1. Bagi ja tanah peneroka yg tk sokong ph

    ReplyDelete
  2. Sepatutnya kempen ni bergiat aktif zaman najib, media massa arus perdana perlu digunakan, sayang tiada kedengaran kempen sebegini semasa najib memerintah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara ini, keberanian luar biasa puak bukan Melayu, hanya timbul pada pemerintahan PH sahaja dan tidak berlaku zaman Najib dulu.

      Oleh itu menjadi tanggungjawab kerajaan PH untuk melulus atau tidak permohonan bukan Melayu ini, perlu juga diingat majoriti MP dalam PH adalah bukan Melayu.

      Aku jangka MP dari UMNO dan PAS hanya berkecuali saja sebab mereka tiada mandat untuk mentadbir negara.

      Delete
    2. 7.04 macam ni la,

      Apabila najib diberi mandat dan kepercayaan oleh orang melayu, apa yg telah beliau lakukan?

      Tidak berlaku di zaman najib? tentang segala penyelewengan dan salah guna kuasa dilakukan selama dilakukan oleh umno najib?

      Tak perlu pandang jauh, uitm yg dibina oleh pemimpin terdahulu telah dirosak kan oleh umno najib, disetiap pembinaan kampus satelit uitm di setiap negeri, maka berlaku ketirisan dan penyelewengan iaitu;

      1.kontrak diberi ekslusif kepada kroni2 umno najib.
      2. nilai kontrak diberikan lebih besar dari anggaran projek (taktik semulajadi umno)
      3. PFI digunakan tidak lebih hanya memberi kelebihan, melindungi kroni2 umno najib.

      Apabila perjanjian dan kontrak pembinaan di salahgunakan maka berlaku ketirisan.

      Persoalannya,

      Siapa yg mendapat faedah dan laba ini? Rakyat atau kroni,pemerintah zaman najib?

      Delete
  3. Org Melayu sekarang majoriti berfahaman liberal, jika pertahankan hak dikatakan perkauman?

    ReplyDelete

  4. Perkara Ini boleh berlaku kerana PH bukan Melayu yang seramai 66 orang ( di Parlimen ) menganggap PH Melayu seramai 58 orang adalah lemah..... memang pun kalau di buat undian, Bukan Melayu akan menang. Apa nak buat nasi sudah jadi bubur.

    ReplyDelete
  5. Rafizi.anwar .azmin msna ??? Tiga orang ni cakap degardegar tapi dengan paria ...kecut mcam tikus...klau camni la anuar akan ditolak melayu cara total sebab cakap mcam bagus depan cina india mcam tikus .samalah mcam rafizi...pondan

    ReplyDelete
  6. rafizi dah jadi galah jolok buah supaya gugur sebelum masak..
    kata bidalan melayu dulukala "10 jong masuk..anjing masih bercawat ekor juga"..

    ReplyDelete
  7. Anwar kan liberal. Dia tak nak hilang sokongan utk jd PM sbb macai dap duk keliling. Cakap lbh pasai melayu akan hilang undi cina.

    ReplyDelete
  8. Tiada masalah jika uitm dibuka untuk kaum india dan cina, sepertimana tanah felda yg memang telah lama dibuka untuk bukan bumiputra.

    Tetapi dengan syarat mesti mengikut jumlah kuota yg telah ditetapkan.

    Begitu jugalah nak harap orang melayu menghapuskan mentaliti subsidi yg sekian lama ditanam....

    Maka kaum cina dan india bersatu padu tampil menghapuskan ketirisan dan penyelewengan.

    Manakala 30% orang melayu undi parti kepala bapak kepada penyamun semalaysia manakala 30% lagi undi parti PAS yg bersubahat, bersekongkol penerima imbuhan dan habuan dari
    najib si pencuri.

    Orang melayu ada agama islam, dididik ditegah dilarang melakukan kemungkaran, betul atau tidak?

    Fikir2 kan lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bumi milik الله sama2lah kita mengurusnya. Bukakah kita khalifah dimuka bumi.

      Delete
    2. Bumi milik الله sama2lah kita mengurusnya. Bukakah kita khalifah dimuka bumi.

      Delete
  9. Maksud PH ialah Pelan2 Hilang. Terbukti sekarang. Malaysia memilih, melayu terkalih. Ekeke

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Total Pageviews