innity

pages

Thursday, May 31, 2018

Mufti Perlis: Yang PELIK lagi MELAMPAU ialah Yang BUAT HUTANG, bukan Rakyat Nak Tolong Bayar Hutang





Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini turut mengulas mengenai penubuhan Tabung Harapan Malaysia yang baharu saja ditubuhkan oleh Kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Beliau menyatakan "Tidaklah pelik jika ada yang cuba tolong pihak Kerajaan bayar hutang. Ia satu usaha yang bersifat sukarela. Siapa mahu boleh berikan, siapa tidak mahu boleh biarkan." 

"Namun, yang pelik lagi melampau ialah pihak yang membuat hutang yang ditanggung oleh sekelian rakyat secara paksa tanpa rela. 

Lebih kejam lagi apabila pihak yang mengambil hutang itu bermewahan, sementara rakyat yang menanggung hutang hidup dalam bebanan."

Dr. Azri turut memberi komen yang pedas yang dipercayai ditujukan kepada PAS walaupun beliau tidak menyebut secara nyata siapakah kelompok yang berpuas hati dengan penyalahgunaan harta awam. 

Sebelum ini, PAS dikatakan berpuas hati dengan penjelasan Arul Kanda mengenai langkah rasionalisasi 1MDB. 

"Apa yang ganjil lagi ajaib apabila ada kelompok yang pernah menyatakan mereka berpuashati dengan isu penyalahgunaan harta awam tersebut." katanya.



KERAJAAN BUKAN MINTA DERMA, TAPI SEDIAKAN PLATFORM ATAS PERMINTAAN RAKYAT YANG INGIN MENDERMA BANTU KERAJAAN - Revolusi Anak Muda Malaysia [ R.A.M.M ]

Sekali lagi lebai tunjuk bodoh. Tak tau beza!
Pas mintak derma. Dalam ceramahnya, pengerusi umum MINTA derma. Kerajaan tak mintak derma. Tak pernah keluar dari mulut kerajaan PH untuk minta derma.
Tetapi ada cadangan dari rakyat yang mahu menderma. Menyedari sikap rakyat yang patriotik dan sedar duit terlalu banyak dirompak oleh MO1, kerajaan pun sediakan saluran untuk menderma agar kutipan derma itu tidak salahguna.

Itu bezanya, wahai lebai.

Kalau lebai atau rakyat tak mahu derma pun, tiada masalah, bukannya kena kapirkan atau ditahan di bawah mana2 akta.
Tujuan lebai sebenar nak tunjukkan kepada walaun kononya mereka punyai fikiran yang hebat dan berpandangan jauh. Tetapi sayang, lebai haprak tetap lebai yang bodoh dan bangang. Setiap apa yang keluar dari mulut mereka pasti akan disumpah seranah oleh rakyat.
P/s: Cuma nak tanya tantawi ni, bayaran tengok pay per view dulu siapa yang bayar? Ke derma dari cina DAP yang kapir tu? Kah kah kah kah!


6 comments:

  1. Lantak la.. Ada aku kesah.. dah pernah hidup susah.. baik duduk kampong, berbudi pada tanah, bela lembu kambing ayam Dan itik... Tak pernah putus makan... Ada lebih sedekah buat arwah..

    ReplyDelete
  2. Pilih jln senang. Kata bijak sangat. Pooorrahhh.

    ReplyDelete
  3. Hati2 berkata. Yang dituduh pun belum tentu bersalah lagi. Jgn kita buat andaian. Kalau tak tau, dok diam2 je. Jgn hanya berpandukan berita live kat TV je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai harami, hidup lagi ko....

      Delete
  4. Nak bagi, bagi la. Tak nak Sudah. Tak Harap pun. Tapi kan. Sejak tengku Adnan cakap peruntukkan diberhentikan la, ade Yg meroyan la. Asik nak mengamuk je. Tah2 jenis tak puase ni. Malu la dgn anak Aku. Baru darjah 2 dah belajar puase penuh. Takpe la. Pegi la balik kg. Kalau Dengar nasihat aku Hari tu Dah Selamat. Tak pening Cari duit. Raya Dah Dekat ni. Selamat balik kg ye. Dan tolong Jgn hasut org kampung. Dia org tak bodoh sekarang, silap 2 Ko makan selipar jepun.

    ReplyDelete
  5. Get free limitless Musically - - followers and Fans.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com