SILA KLIK

pages

Thursday, April 26, 2018

Kepada Penjawat Awam: "TIDAK MUNGKIN SAMA SEKALI UNDI ANDA DIKETAHUI" - Mantan Pengerusi SPR



"TIDAK MUNGKIN SAMA SEKALI UNDI ANDA DIKETAHUI"
.
"Mahkamah sekalipun tidak akan tahu siapa undi siapa."
.
Pengalaman Tan Sri Rashid selama 29 Tahun bertugas di SPR, tidak pernah walaupun sekali terdedah maklumat undi.
.
Dulu ada nombor siri, tetapi telah dibuang setelah dibantah.
.
Ugutan kepada penjawat awam hanyalah helah untuk menakut-nakutkan pengundi.

9 comments:

  1. Gue tak peduli...siapa tau gue undi siapa. Itu siapa gue mau pilih itu gue punya pasal.

    ReplyDelete
  2. Masaalah nya kalau Pakatan menang Dap nak kurangkan begitu banyak kakitangan awam kerana kata nya membazir dan tak cekap sedangkan najib pulak sentiasa menambahkan bilangan nya.Skim gaji pula dibawah najib tak pernah mati dan sentiasa menaik sampai pencen.Lagi menarik gred sentiasa berkembang.

    The latest diwujudkan grade DG56 selepas DG54.Kalau benarlah spt yang diperkatakan orang tentang hasrat Dap itu sangat lah berbeza diantara Pakatan dan BN dari segi polisi terhadap kakitangan awam,macam langit dengan bumi.Itu yang bekas pengerusi SPR macam dengki tu sebab dia pencen sebelum najib jadi PM.Gred dia kecik pencen pun sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni jenis melayu yg senang di dedakkan dgn duit..mati nnti jgn lupa masukkan duit sekali dlm kubur..pegi tanya kenapa org akan ckp kakitangan gomen mmg terkenal mengular?kenapa? Tak efisien produktiviti kurang tp gaji nak naik bonus nak byk..tipikal...bukan semua tp in general..

      Lu tgk kebajikan guru SAR kat penang..bantuan utk org islam..mcm2..makin bertambah ja under DAP..

      Delete
  3. Hbs tu yang tuduh spr n bn mcm2 sebelum ni tu camana? Maksud mnya spr telus la kan uruskan kerja mereka tp kawan2 tan sri yg buruk2 kan spr..pening la kata2 ahli politik ni..

    ReplyDelete
  4. Walaupun aku xsokong dap. Tapi aku sokong kakitangan awam dikecilkan sedikit. Skrg ni dah bloated sgt.

    Tak percaya?

    Tengoklah sndr kadar melepak di kedai mamak/padang golf/cuti/MC dll di kalangan kakitangan awam terutamanya dalam sektor2 tidak kritikal. Jangan cuba nafikan. Semua orang tahu pasal benda ni.

    Yang sektor2 kritikal tu tambah pun takpe.

    ReplyDelete
  5. Pokoknya regime kleptokrasi wajib Kita tolak andaikata Kita memilihnya bermakna Kita bersetuju dengan perbuatan rasuah,Salah Guna kuasa dan mentekedarah Wang Rakyat dan Negara.......!!

    ReplyDelete
  6. Ala hai.. org dah pencen ni. Ni politik cari makan.. boleh menang ka?

    ReplyDelete
  7. Bersama PR DAP dapat tsunami Cina, Pulau Pinang dan Selangor
    Bersama PH DAP mungkin akan dapat tambahan Perak

    ReplyDelete

Sila Klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com