innity

pages

Sunday, September 24, 2017

15 gambar [MENGGERUNKAN] Sambutan Hebat Rakyat Sarawak Terhadap Tun M Petanda BN kecundang?




Dr M yakin S'wak mampu bantu HARAPAN ke Putrajaya

Walaupun digelar sebagai 'deposit tetap' BN, Tun Dr Mahathir Mohamad yakin pakatan Pakatan Harapan (HARAPAN) mampu mencatat kemenangan yang baik di Sarawak pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, seterusnya menumbangkan kerajaan BN.
Pengerusi HARAPAN itu berkata demikian ketika ditanya pemberita tentang jumlah kerusi parlimen yang disasarkan mereka di Sarawak pada PRU akan datang.
"Kami belum kira (jumlah kerusi), tetapi berharap akan menang dengan jumlah kerusi (yang signifikan)," katanya pada sidang media selepas tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching, hari ini.
Ketika ditanya adakah ia akan mencecah 20 kerusi, beliau berkata;
"Saya tiada angka...Cukup untuk membentuk kerajaan (persekutuan)."
Seperti di Semenanjung, pembangkang mendapat sokongan yang signifikan di kawasan bandar di sana.
Pada PRU ke-13, Pakatan Rakyat memenangi 6 kerusi parlimen di negeri itu (5 DAP, 1 PKR), kebanyakannya kawasan bandar seperti Bandar Kuching, Sibu dan Miri.














30 comments:

  1. Alhamdullilah ya allah syukur amin

    ReplyDelete
  2. Salam. Akhirnya terbuka jalan kearah kejayaan. Amin. Gelombang dari Sarawak n Sabah akan meruntun jiwa KLEPTROKASI.

    ReplyDelete
  3. Betul ker ramai.... ?... selain dari wajah2 yg sememangnya menyokong DAP dari dulu.... cuba tinjau secara zoom pada gambar yang ada bintij2 hujan pada cermin bangunan.... anda boleh nilai.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tinjaulah macam mana pun.
      Yang datang tu dengan kehendak hati sendiri,
      Tiada bayaran.
      Tiada paksaan.
      Cukup dengan kerelaan hati sendiri.

      Bukan macam yang hero wannabe seorang lagi tu.
      Habis dikerahnya budak-budak kolej, universiti, para penjawat awam.
      Terpaksa batal kuliah, kelas dan office tinggal skeleton crew.
      Semata-mata nak memenuhi kuota keramaian di event dia.
      Yang kutu-kutu umno, mat rempit, makcik felda semuanya dipunggah berbas-bas.
      Siap dengan elaun, nasi bungkus dan sebagainya.

      You just can't fool everyone all the time.

      Delete
    2. ramai or tak li rop janji kami tak nak subahat dgn pemimpin KLEPTROKASI!!! haram dan berdosa

      Delete
    3. KERA2-jaan BN/Borosmah Najib...??

      S E L I S I H ..........!!

      Now listen to this....

      I've said not once nor I've said twice.
      Those morons never listen to my advice
      Mirror.. mirror... on the wall.
      Who is the greatest among all?
      (Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
      Or who among them will have a great fall?
      It's Humpty Jibby with no balls...!!

      Delete
  4. Ni yg org kata Tun x signifikan?

    ReplyDelete
  5. Tanpa dikerah, tanpa dipaksa, tanpa disogok, tanpa diberi gula2,...rpuluhan ribu rakyat dari berbilang kaum datang berhimpun menghadhiri majlis Parti Pakatan HARAPAN untuk mendengar ceramah pemimpin2 HARAPAN, terutama dari Tokoh Negarawan paling gemilang, Tun Dr. Mahathir Mohamaed. Angin perubahan begitu kencang di Sarawak....HIDUP PAKATAN HARAPAN, HIDUP MALAYSIA....!!

    ReplyDelete
  6. Muka dan mata sepet saja yg ramai datang... alahai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Ini kali lah. InsyaAllah!

      Delete
  7. Alhamdulillah. Ini kali lah. InsyaAllah!

    ReplyDelete
  8. Bungkua umno bingkus...semua menteri dlm kerajaan lihatla. Bila rakyat dah marah..tak caya lagi yang rakyat tnga susah

    ReplyDelete
  9. Di akhir2 ini, angin perubahan serta tsunami politik semakin bergolak. Tapi cybertrooper BN Kejora dgn pelbagai nama2 samaran masih melontar makian di sana sini konon Negarawan Terbilang ini hanyalah bagai seorang Singa Tua yg tak ada gigi dan gerun.

    Adakah patut seorang murid seperti Najib yg tak habis pengajian (school drop-out) hendak ikut Pak Lah yg menderhaka & ingkar kpd Tun Mahathir, seorang pemimpin yg telah diiktiraf di seluruh dunia sebagai The World Class Grand Old Statesman, terutama di kalangan negara2 Islam khususnya.....?? Pak Lah & Najib dah lah bengap & lembab, sombong pulak...!!

    Semua pemimpin2 badut UMNO yg ada sekarang pun sama tak kenang budi dan patut menerima padah bila KERA-jaan Borosmah Najib (BN) tumbang, Insya Allah.

    Selepas Sarawak, Tun Mahathir dgn semua tokoh2 Parti Pakatan HARAPAN akan bertandang ke Johor Bahru pd 28/9/17. UMNO yg lahir di Johor Bahru akan tamat riwayatnya di tempat kelahirannya, Insya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betambus balik ke tempat asal ko balik Singapork sana..... berambuss... datang sinj nak maki hamun ... bastard suman tua tenta ni....
      .... berambusssss.... tak tahan dilayan oleh kerajaan lee kwan yew celaka tu.. datang sini nak memaki hamun.... berambusss sial ko....dasar tak kenang budi.... dah jadi warga sini nak tunjuk penyangak... puiiii..!!!
      Dulu 5 pengal jadi pengerusi bahagian UMNO bila kalah jadi pengkhianat..... budi dibalas tuba pula yg diberi.... puuii..!!

      Delete


    2. Zahid Hamidi daripada mana pulak ya.
      Asal usul keturunan dia daripada mana haa?
      Boleh sampai jadi TPM tuh.
      Sah hebat dia nih.


      Delete
    3. Apakah perangai biadab memang dilatih jadi pegangan JASA atau BTN kelolaan KERA2-jaan Borosmah Najib...???

      Delete
    4. Yg paling memukau & jelas sekali ialah Tun Mahathir yg dah pun cecah 92 tahun, terus dikuniakan Illahi umur yg panjang, cerdas tidak nyanyuk, sihat gigih untuk terus memimpin & berjuang menjelajah tanpa lelah di setiap pelusuk tanah air & seantero dunia. Ini adalah satu rekod dunia yg tak pernah dilakukan oleh pemimpin hebat dunia seperti Mahatma Gandhi, Soekarno, Nelson Mandella, Lee Kuan Yew, Mao Tse Tung, Ho Chi Minh, Stalin, Hitler & Mussolini. Mereka semua awal2 lagi dah padam atau lumpuh perlu bantuan untuk berdiri & berjalan.

      Pak Lah, Hadi Awang & Najib yg jauh lebih hingusan dah nampak lebih dimamah usia & banyak hilang keupayaan. Lagipun, adakah Pak Lah, Hadi & Najib tuu ada masuk book dikategorikan pemimpin kelas dunia....??

      Delete
    5. Saudara Othaman Ahmad,

      Betul..Allah dah lanjutkan usia Tun..walaupon dia bukan manusia yg maksum dan ada melakukan kesilapan dan dosa namun jasa dan kebaikan yg dia lakukan mmg byk dan tidak boleh dilupakan..

      ingatlah Allah telah memuliakan Tun dan diberi peluang utk solat di dalam kaabah..tidak ramai pemimpin islam berpeluang sebegitu..malah ramai ulama dan umarak pon tidak berpeluang sebegitu..

      there must be something that he has done and some quality that he has for Allah to grant him such opportunity.. sesungguhnya ada lah bahagian dia di sisi Allah..

      tidak salah utk tidak menyukai beliau tp org yg terus menerus membenci dan mengkeji beliau, jawab lah nnti di al mizan..merangkak lah nnti utk mencari beliau utk memohon maaf di akhirat kelak..


      Dari Ibnu Mas’ud ra. ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: “Bukanlah orang Mukmin itu orang yang suka mencela, mengutuk, berbuat keji dan berkata kotor.” (HR Turmudzi)

      Delete
  10. byk mata sepet ajer

    ReplyDelete
    Replies
    1. jumlah pengundi yg ramai kat sarawak org Melayu ka? pikir sblm komen..

      Delete
    2. orang melayu sarawak tak ramai....sekarang banyak rakyat sarawak dah muak dengan politik perkauman dan agama mainan umno dan pas....menang umno pun kepentingan melayu yang di jaganya....Cuba fikir di Malaysia ada tiga buah wilayah...Sabah,Sarawak dan Malaya....konsep melayu jadi tuan tidak sesuai untuk Malaysia....kerana apa....kerana melayu sarawak dan sabah bukan majoriti....melayu yang ada di malaya bukan kebanyakan melayu sejati....ada bugis,banjar,jawa,.....nama suku kaum tersebut disatukan menjadi melayu.....Malaysia ada pelbagai kaum.....semua kaum berhak untuk di jaga sebagai rakyat Malaysia....tidak sesuai sesuatu kaum di panggil pendatang kerana kebanyakan rakyat Malaysia yang lahir di Malaysia...ketidak adilan dalam sesuatu perkara dan kepentingan melayu sahaja diutamakan membuat kami rakyat pribumi di sabah sarawak membuat kami begitu membenci Umno dan PAS....politik kaum dan agama tidak sesuai dijadikan modal untuk berpolitik...cuba kamu melayu fikir.....semasa zaman komunis melayu sahajakah yang menentang komunis....saya adalah salah seorang pahlawan pribumi sarawak yang pernah melawan komunis bersama kaum india,melayu,cina,bidayuh,orang ulu,orang asli,pribumi sabah bersama kaum sikh...saya adalah bekas anggota batalion ke 8 rejimen renjer.masih saya ingat kami bertempur di grik bersama mendiang kapten mohan yang terkorban di tembak....itu baru india yang terkorban....iban bidayuh pribumi sabah banyak yang cedera tetapi adakah melayu sahaja yang perlu bn jaga...kami telah mengorbankan kepentingan kaum kami semata-mata untuk keamanan Malaysia....sebab itu saya cakap...konsep melayu jadi tuan tidak sesuai diamalkan di Malaysia...semua kaum ada hak untuk di jaga....ada kawan-kawan saya orang hindu,buddha,pagan,kristian yang tidak kerajaan ambil peduli....ada yang sudah cacat,kudung kaki terkena jerangkap samar....pengorbanan mereka hanya untuk malaysia....

      Delete
  11. http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.my/2017/09/mahadey-tersepit.html?m=1

    link atas medey dah cemas gelabah.... peguam pulak bodossss sbb dah terlalu banyak penipu dan pembohong.... padan ssgt dah tu....

    mata sepet jee yg banyak.... no hal lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mata sepet ka mata bulat ka mmg org Melayu bukan ramai kat area tu..bingai!

      Delete
  12. Bukan najib dah kowtim ke sarawak. Berjuta dah bagi tapi macam tu jugak rakyat keluar sokong tun. Patutlah najib banyak merepet sekarang. Dah buang tebiat nak melingkup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan Borneo Najib hanya auta Najib...yg ada hanya batu asas, happa pun tarak....!!

      Delete
  13. Berdiri bulu roma melihat sambutan rakyat Sarawak menyambut Tun.... kehadiran sukarela mrk tanpa sebarang dedak.....Usahlah ada pihak yg menyangkal bahawa Tun adalah pengaruh utama yg dpt menundukkan umno/bn. Alhamdulillah....Syabas & Tahniah rakyat Srwk....

    ReplyDelete
  14. Salam,

    Ramai pertikaikan yang hadir di ceramah tdm di kuching malam tadi adalah mata sepet dan bukan muslim. Betul sebab kawasan di situ ramai penduduk cina. Namun ramai melayu dan muslim juga hadir....setengah ribu ada....sebab saya lihat debgan mata kepala saya sendiri. Sebilangan besar ahli PBB dari petrajaya.

    Oleh yang demikian, adalah diharapkan, PH usahakan satu lagi ceramah sekali ini kawasan petrajaya yang penduduknya ramai melayu muslim. Kalau angka yang hadir 2000 lebih orang....sah wind of change is coming to sarawak.

    Perlu diingat, di sarawak kita tak guna budak sekolah atau ipta (macam umno) untuk nampak ramai yang hadir.

    Hope you guys in PH will read this comment. Thank you.

    ReplyDelete
  15. Salam,

    Ramai pertikaikan yang hadir di ceramah tdm di kuching malam tadi adalah mata sepet dan bukan muslim. Betul sebab kawasan di situ ramai penduduk cina. Namun ramai melayu dan muslim juga hadir....setengah ribu ada....sebab saya lihat debgan mata kepala saya sendiri. Sebilangan besar ahli PBB dari petrajaya.

    Oleh yang demikian, adalah diharapkan, PH usahakan satu lagi ceramah sekali ini kawasan petrajaya yang penduduknya ramai melayu muslim. Kalau angka yang hadir 2000 lebih orang....sah wind of change is coming to sarawak.

    Perlu diingat, di sarawak kita tak guna budak sekolah atau ipta (macam umno) untuk nampak ramai yang hadir.

    Hope you guys in PH will read this comment. Thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Respect is earned not paid. Najib resorts to 'Cash is King' gimmick that hand out cash to force people to attend his public appearance.

      Delete
  16. HANYA 10 PERATUS DARI PENGUNDI SERAWAK YANG HADIR DAN SOKONG PAKATAN APA NAK GEGER2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com