pages

Sunday, August 20, 2017

Tun M: Saya Dah 92 Th, Selagi sy ada, Sy janji MALAYSIA KEMBALI GEMILANG jika Pakatan ganti BN

KEPALA BATAS: Tun Dr Mahathir Mohamad berjanji akan mengembalikan kegemilangan Malaysia jika Pakatan Harapan (PH) diberi mandat untuk menggantikan Barisan Nasional (BN) menerajui Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Bekas perdana menteri berkata, sekiranya kerajaan di bawah kepimpinan PH ditubuhkan kelak menggantikan BN, kerajaan baharu akan ditadbir dengan “berwibawa” sepertimana pentadbirannya selama 22 tahun sehingga 2003.
“Saya janji, selagi saya ada, sekarang ini saya sudah 92 tahun. Apabila kita tubuh kerajaan baharu, kita akan kembalikan keadaan sebelum kerajaan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.
“Kami akan dirikan kerajaan berwibawa dan akan kembalikan negara ini sebagai negara yang dihormati di seluruh dunia,” kata beliau yang juga pengerusi PH dalam ceramah Jelajah Semarak Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat, di Kepala Batas, malam tadi.
Dua hari lalu di Permatang Pauh, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengimbau kembali gelaran yang pernah diberikan kepada Dr Mahathir iaitu sebagai maha firaun, maha zalim.
Gelaran itu diberikan kepada Dr Mahathir kerana mengkritik cara pentadbirannya yang dikatakan bercorak diktator.
Dr Mahathir yang mengkritik lantang kepimpinan Najib telah keluar dari Umno tahun lalu.
Beliau yang juga pengerusi PPBM memberitahu, beliau bukannya diktator kerana beliau sendiri secara sukarela meletakkan jawatan sebagai perdana menteri pada 2003.
Dr Mahathir berkata, sekiranya diberikan umur panjang untuk melihat negara ditabdir PH, beliau sendiri sanggup menyumbangkan keringat bagi membawa negara ke arah lebih baik.
“Saya dah 92, hendak bercakap pun tidak larat, hendak berdiri lama pun tidak boleh. Tetapi kalau hendak suruh buat kerja, masih boleh buat kerja. Insya-Allah,” katanya.
Dr Mahathir bagaimanapun tidak menjelaskan definisi khusus kerja yang dimaksudkan itu. - FMT

18 comments:

  1. Adakah rakyat memahami perjuangan orang tua berumur 92 tahun ini?

    Tidak terfikirkah kita apa yg dia lakukan semata mata sayangnya dia terhadap negara ini?

    Bukankah rakyat dihidangkan dengan kesengsaraan dan penganaiyaan?

    Dua kali orang tua berumur 92 tahun mohon najib hadir dalam forum N2U.

    Apa balasan umno?

    Mengupah budak2 yg tidak tau hujung pangkal masalah negara, supaya bikin kacau dan lakukan provokasi terhadap majlis yg telah diatur baik.

    Ya Allah, selamatkan lah negaraku!

    ReplyDelete
  2. Diktator?

    Dengan diktator tu pun nama negara wangi je..pegi oversea...aku bangga tunjuk pasport Malaysia. Aku bangga menjawab I'm From Malaysia jika org luar tanya...

    Sekarang ni...kononnya pemerintahan kerajaan yang transparent...kononnya yang mentadbir secara terbuka...mengapa begitu busuk nama negara di luar sana? Amat memalukan!

    ReplyDelete
  3. AKU AKUI TUN MEMANG DIKTATOR MASA MEMERINTAH,TAPI NEGARA ELOK DAN MAJU JE MASA TU.YANG MEMERINTAH SEKARANG NI PULA,MEMANG BUKAN DIKTATOR,TAPI BERKELAKUAN MCM MAHARAJA, BUAT NEGARA NI MCM NEGARA DIA YANG PUNYA.

    ReplyDelete
  4. Yang tidak bersyukur dengan apa yang telah disumbangkan Tun M adalah mereka yang makan dedak...Tun M pernah berkata binatang saja yang makan dedak..

    ReplyDelete
  5. Orang yang menggelarkan Dr Mahathir Diktator dan Maha Firaun ialah pemimpin Parti Pas yang kini diketuai oleh ULAMA SUUK.

    Pemimpin2 Parti PAS ini hanya tau melabel Dr Mahathir jahat. Tetapi apakah sumbangan mereka kepada Negara, pemimpin PAS ini terutama Hj Hadi Awang tak ubah macam ayam jantan kokok berderai2 tetapi ekor bergelumang TAHI.

    KINI PENYAKIT ITU TELAH NENULAR KEPADA NAJIB. NAMA SAJA JANTAN TETAPI MASIH DUDUK DIBAWAH KELENGKANG ISTERI. NAJIB DAYUS, BALASAN ALLAH TETAP DATANG KEATAS NAJIB DAN ISTERINYA YANG TELAH MEROSAKKAN AMANAH RAKYAT. NAJIB DAN HAJI HADI LEBIH SYAITAN DARI FIRAUN.

    AYOH RAKYAT MALAYSIA JANGAN BIARKAN ANAK CUCU KITA MRNCELA KITA KERANA MEMILIH UMNO DAN BN LAGI. KITA BUKAN TIDAK PERNAH MEMBERI UMNO DAN BN PELUANG UNTUK MENJADI KERAJAAN YANG MEMERINTAH MALAYSIA. TETAPI SELAMA 60 TAHUN MEREKA MEREKA HANYA MAU MENGKAYAKAN DIRI SENDIRI.

    KINI TIBA MASA KITA UBAH MEREKA DARIPADA TINGGAL DI RUMAH BANGLO KITA PI DAHKAN MEREKA KE ISTANA SUNGAI BULOH.

    ReplyDelete
  6. Sayang negara?? Puihhh.. ayat2 penjilat bangang macai mahakutty.. macam semu aorang baru mendarat ke Malaysia sebelum Kutty datang???

    Mahathir Laknatullah!

    ReplyDelete
    Replies


    1. Sebelum engkau melaknati orang lain 9.28, ketahuilah bahawa engkau lebih laknat dan hina daripada TM.

      Delete
  7. Maknanya sekiranya PH menang PRU14:-

    1. ISA akan diwujudkan semula?
    2. Tiada lagi kebebasan bersuara?
    3. Kelibat Daim, Vincent, Francis dan Ananda akan muncul semula?
    4. BR1M akan dihapuskan?
    5. GST akan dihapuskan?
    6. Lebih ramai pelajar akan mendapat biasiswa pendidikan?
    7. Twitter dan FB disekat?
    8. Perjanjian ipp berat sebelah?
    9. Proton masih dikawal kerajaan dan akan terus catat rugi?
    10. Mas masih dikawal kerajaan dan terus catat rugi?
    11. Wujud balik company2 mcm perwaja?
    12. Bail out company kroni?

    Kami nak tahu semua ni dan banyak lagi supaya mudah buat keputusan.

    - Facebook Emma Harith
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1457981737623871&id=100002361753770

    Atok dah janji kalau PH perintah kita akan dapat pentadbiran macam zaman dia. Hoooray.
    1)Pondok-pondok tol baru bakal tercacak pada Pan Borneo dan lebuh-lebuhraya yg dibina tanpa tol skg.Era perjanjian berat sebelah bakal kembali.
    2)IPP baru untuk kroni-kroni.
    3)Proton bakal dibeli balik dan kerajaan akan tanggung subsidi berbillion setahun.
    4)Br1m dihapuskan.
    5)ERCL ditamatkan dan jambatan bengkok sebagai ganti.
    6)Sistem bagi kontrak tanpa tender bakal dihidupkan kembali.
    7)SST ganti GST.
    8)Cukai petrol diwujudkan kembali.
    9)ISA akan kembali.
    10)Internet bakal dikawal.

    Ingat ni JANJI dia.

    Facebook Salmah Kadir

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalau diri sendiri dah bodoh, janganlah anggap orang lain pun bodoh, hai 9.35.

      Delete
    2. 9.35

      Sekiranya PH menang, maka impian rakyat adalah;
      1.kekalkan sistem undang sedia ada dan melakukan penambahbaikan, jika ISA perlu dihapus atau dikekalkan perlu diadakan kaji selidik.

      2.kebebasan suara amat penting dlm sistem demokrasi, malahan Tun memperkenalkan internet tanpa sebarang sekatan pada zaman nya.ingatlah zaman tun internet tiada sekatan.

      3.proses urusniaga akan dilakukan secara terbuka, seperti mana p.pinang dan selangor lakukan TANPA menjejaskan kepentingan orang melayu/bumiputra, bahagian mereka tetap dipelihara, kontrak diberi secara adil jujur bersih cekap dan amanah, tiada lagi cara najib lakukan cash is king, tiada lagi kontrak kepada menteri, ketua bahagian umno dan kroni2 mereka inilah punca umno busuk hari ini.

      4.Brim akan di teruskan dan tambah baik, bukan memberi secara membabi buta sepertimana najib lakukan, inilah sebahagian punca ketirisan kewangan negara.

      5.GST wajib dihapuskan! Salah tadbir kerajaan najib, tidak berhemah, tidak bersih cekap amanah, mencuri dan menyamun inilah puncanya bukan isu GST.

      6.Sebahagian janji pakatan adalah mengagihkan dan memberi bantuan biasiswa saksama mengikut kaum di malaysia.

      7.Jika zaman tun internet adalah bebas tidak seperti najib lakukan kenapa fb dan twitter disekat? Satu contoh, blog rakyat marhaen dan outsyedthebox di sekat? Terdapat beratus website lagi disekat oleh pentadbiran najib, kenapa?

      8.untuk makluman IPP yg disebut ada yg sudah dijual kepada negara china dan ada yg dipanjangkan tempoh konsesi oleh pentadbiran najib, kenapa?

      9.Proton adalah kebanggaan rakyat malaysia pernah melalui zaman kegemilangan, membawa terlalu banyak manfaat kepada rakyat dan negara ini, Apabila pak lah memerintah perniagaan proton jatuh rugi, najib pula berkuasa, sepertimana felda dan 1mdb berhutang, hampir bankrap muflis begitu jugalah yg terjadi terhadap proton. Ini fakta! urusniaga proton mempunyai audit dan dilaporkan terhadap rakyat, tidak seperti 1mdb urusniaga disembunyikan dan bukan bercakap kosong.

      10.MAS seperi juga dengan proton

      11.Tujuan perwaja diwujudkan adalah untuk melahirkan industri besi tempatan, melahirkan anak2 tempatan supaya mahir dan terlatih seterusnya memberi anak tempatan peluang perniagaan, pengalaman dan berdikari,seperti yg telah diketahui, kaum cina dan india menguasai industri ini terutamanya scrap metal, inilah tujuan Tun, memberi peluang kepada kaum bumiputra.

      Perwaja rugi perniagaan dan bukan rugi disamun seperti 1mdb, bukti terdapat berbillion wang rakyat dlm akaun peribadi najib dan disahkan oleh DOJ amarika kafir harbi.

      12.tidak jelas maksud bail out kroni, jika ianya berkaitan kroni Tun (jika ada) maka ianya amat digalakkan kerana;

      a.Urusan syarikat kroni Tun adalah telus, bersih dan cekap, laporan perniaggan disahkan, diaudit dan dilaporkan kepada umum, tidak disembunyikan.
      b.memberi peluang pekerjaan kepada berjuta rakyat malaysia.
      c.membayar dan menghasilkan cukai beratus ratus juta SETIAP TAHUN untuk rakyat dan negara ini.
      d.menghasilkan Aset kepada negara,milik rakyat seperti PLUS, IPP dan lain2 apabila tempoh kontrak tamat.
      e.Berjuta ringgit sumbangan ZAKAT diberikan kepada rakyat dan negara ini.
      f.khidmat bakti, sumbangan, tanggungjawab kemasyarakatan (CSR) terhadap rakyat negara ini.
      g.Oleh itu, adalah amat dialu alukan, digalakkan jika masih ada kroni Tun kerana;
      h.mereka TIDAK mencuri, menyamun, menzalimi, menganaiya dan melakukan pembohongan bersiri terhadap rakyat dan negara malaysia seperti mana najib ummo lakukan hari ini.

      Ya Allah selamatkanlah negaraku!

      Delete
    3. 1.Pan borneo belum mula, yg buat hanyalah jalan "sokongan" antara kampung ke kampung sambung ke pan borneo, inilah jualan murah mulut kumbahan pencacai najib.

      2.terdapat IPP telah dijual ke negara china dan ada konsesi IPP ini disambung, dipanjangkan kontrak oleh najib, kenapa?

      3.Proton beri manafaat dan keuntungan kepada rakyat dan negara, kerugian berlaku zaman paklah dan najib, kerajaan beri subsidi, Proton pula bayar balik BERGANDA (subsidi diberikan) SETIAP TAHUN dalam bentuk CUKAI. Punca proton rugi sebab paklah suka tidur waktu bekerja dan beri tugas mentadbir kepada KJ manakala najib pula suka mencuri menyamun dan berbohong.

      4.BRIM dikekal dan ditambah baik jika pakatan memerintah.

      5.Ecrl boleh dikurangkan bajet dari 50 billion ke 30 billion, kajian syarikat tempatan boleh mengesahkan. Jambatan bengkok akan dibina dengan syarat mendapat persetujuan semua pihak sebagai contoh, jika sultan johor tidak benarkan, maka tidak boleh dilaksanakan.

      6.sistem beri kontrak tanpa tender hanya dilakukan oleh pentadbiran najib, zaman tun pula ianya diberikan kerana tiada kepakaran tempatan, contoh mudah IPP, tiada anak tempatan malahan TNB tahu cara mengatasi kegawatan bekalan kuasa elektrik ketika itu, maka datang pihak bebas memberi bantuan teknikal. Hari ini rakyat tempatan boleh melakukan hanya selepas Tun menggalak anak tempatan berdikari dan malann sekali manusia bernama najib dan kroni, hanya tahu merompak dan nenyamun harta milik negara. Satu lagi kelebihan najib adalah berbohong.

      7.SST memang sudah wujud zaman tun dan tidak pernah nenyusahkan rakyat.

      8.cukai petrol wujud atau tidak, adakah ianya nenyusahkan rakyat?

      9.ISA kembali atau tidak, barisan pembangkang sudahpun memaaf dan melupakan zaman lampau, sila tanya mereka. Persoalan kepada najib, kenapa khairudin dan matthias chang di penjara dan dibebaskan? Tanpa sebarang pertuduhan?

      10.Zaman Tun internet tidak pernah dikawal berbanding najib yg menutup terus tanpa dibenarkan membuat rayuan.

      INGAT, jika najib terus berkuasa selepas PRU, Negara Malaysia bakal berpecah runtuh menjadi negeri2 kecil yg tiada persekutuan.

      Contoh mudah adalah;

      Jika ayahnya membina negara ini, anaknya sudahpun membangkrapkan negara dengan hutang 1 TRILLION.

      Ya Allah selamatkanlah negaraku!

      Delete
  8. "Tun M pernah berkata binatang saja yang makan dedak"
    Jadi yg sokong bn/najib manusia kan, jadi tak boleh lah dikata makan dedak pula kan3, kik3

    ReplyDelete
  9. Ingat pun dah 92 tahun,tapi bila di tanya kenapa jawapannya macam budak2.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Yang jawapan macam budak-budak bangang ni kamu lerr.

      Delete
  10. tun kerja guna otak. najib kerja guna kote...

    ReplyDelete
  11. Anon Ngok 7.39. Bersyukur pd Tuhan bukan pada Kutty Penyamun Pembohong tu. Ada paham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan juga berterima kasih kepada lanun dan penyamun bugis serta badak berendam, kan?

      Delete
  12. r u from malaysia?
    is najib ya prime minister?
    is he a muslim?
    so behave like muslim lah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com