innity

pages

Wednesday, August 16, 2017

Amanat Hj Hadi: DOSA BESAR yang belum dimohon maaf


Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.


12 comments:

  1. Baca amanat di atas..boleh agak sape yg sesat. Tp demi kuasa dan duit skrg semua okey..

    ReplyDelete
  2. dengar nya sampai hari ini kesan amanat hadi masih berlaku di pendalaman pantai timur.

    berat hadi ni.

    selepas kafirkan umno, kini kafirkan dap dan amanah.

    amanah up sikit, di cop munafik terus.

    bermakna hadi bukan saja tknk minta maaf amanat terhadap umno, malah meneruskannya terhadap amanah pulak.

    kalau hadi berbaik dgn umno sekarang sebagai tanda kesal dgn amanat dulu, adakah hadi masih ada masa akan dtg utk menerima amanah pula dan kesal dgn kata2 munafik haraki, pilkuda, tolol, barua, kuda tunggangan dll?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei..kafirkan umno, amanah, bersatu tak boleh la terima.

      Tapi kafirkan DAP, MCA, MIC GERAKAN memang patutlah. Sebab depa tu kafir.

      Delete
    2. Aku nak tanya kau sejak bila DAP, MCA, MIC atau GERAKAN kafir???

      Yang Islam atau kafir tu orang bukan parti atau negara!!!

      Yang masuk syurga atau neraka tu orang bukan parti atau negara!!!

      Adakah sebab Malaysia negara Islam Malaysia masuk syurga Thailand negara kafir Thailand masuk neraka???

      Bukankah di selatan Thai ada orang Islam???

      Bukankah di dalam DAP atau GERAKAN ada orang Islam???

      Otak kau letak di mana???

      Delete
  3. Berhati hati MAIK, kalau tak brani jgn tuduh sebarangan terhadap hj hadi.

    Kalau kena pukulan dari hj hadi dan adiknya najib...

    Tak pasal2 dapat rubber stamp dan cop mohor "MUNAFIK" "KAFIR HARBI" atau "HARAM JADAH"

    MAIK nak pilih mana?

    ReplyDelete
  4. mungkin hadi rasa tak perlu minta maaf sebab dia rasa da ada tiket express ke syurga.

    ReplyDelete
  5. Kalau macam tu ini secara tak langsung menunjukkan PAS diketuai oleh orang yang sesat.

    Kalau tak kenapa Majlis Agama Kelantan sampai nak keluarkam surat?

    ReplyDelete
  6. Ideologi wahabi khawarij.

    ReplyDelete
  7. Dia tidak takut dengan hari pembalasan dari Allah, tak heranlah dia selalu jatuh sakit.

    ReplyDelete
  8. Kurang oksigen kat otak boleh membawa polisi yang bercelaru. Biasa lah tu perpecahan dikalangan umat Islam bukan dari kerana orang2 biasa. Tapi kerana oleh orang2 yg mengelarkan mereka ulama, ustaz, ustazah dan lobai2.Fikirkanlah

    ReplyDelete
  9. dia tak ingat kut fatwa yg dia sendiri keluarkan. mungkin masa tu tgh baik punye layan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com