innity

pages

Sunday, July 30, 2017

[SERANG PERIBADI] Zahid: Nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty



Sejarah tercatat bahawa yg jadi guru besar pertama Government English School (kemudiannya bertukar menjadi Kolej Sultan Abdul Hamid) pada tahun 1908 ialah Master Mohamad bin Iskandar. Bukan Master Iskandar. 


  Naib presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengungkit sejarah Tun Dr Mahathir Mohamad yang berketurunan India dan mendakwa bekas perdana menteri itu mempergunakan orang Melayu selama 22 tahun pentadbirannya.

Zahid, yang juga menteri dalam negeri, menunjukkan salinan kad pengenalan (IC) Mahathir, yang memaparkan namanya sebagai "Mahathir a/l Iskandar Kutty".

Sambil memegang telefon dan menunjukkannya kepada hadirin, Zahid berkata, "Ini IC biru dia dulu. Nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty. Nombor IC biru dia […] Ini yang dihantar oleh ketua pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)."

Bagaimanapun, dalam membuat kenyataan itu, Zahid mendakwa tidak membuat serangan peribadi dan menegaskan secara "kebetulan" beliau adalah menteri dalam negeri ketika menerima maklumat itu. - Malaysiakini

11 comments:

  1. Biarlah. Zahid dah gelabah sangat tu. Dalam penjara nanti insyaallah dia akan cakap sensorang. Dia hina tun pasal dendam lama dia simpan masa dia jadi ketua pemuda dulu. Masa tengah ada kuasa ni balaslah balik sebelum destinasi terakhir dia di sungai buloh. Kita sabar jelah sikit lagi ..insyaallah

    ReplyDelete
  2. CELAKA LAH ORG YANG MENGHINA
    DASAR HARAMJADAH!!!
    APAKAH KAMU BEGITU MULIA?

    ReplyDelete
  3. Zahid adalah anak pendatang jawa.Kalu ikut perlembagaan dia belum layak jadi rakyat Malaysia.
    MACC patut siasat asset2 dia di Indonesia yg dia rembat dari Malaysia dgn mengguna kedudukan nya dlm parti org melayu semenjak jilat Anwar Ibrahim.Berapa bnyk dah jowo ni samun dari Tanah Melayu.
    Bapa Mahathir bnyk berjasa kpd mainstream education dan ramai bekas2 murid nya menyumbang kpd pembangunan negara.Bapak awak sorang imam menghasilkan sorang perasuah dan penyamun.

    ReplyDelete
  4. Kami tetap sokong Tun M dan Pakatan Harapan !!!

    ReplyDelete
  5. Umpama melakukan tumbukan bawah rusuk.

    Tidak pernah sebelum ini Tun dihina sebegini...ayuh umno terus lakukan kerja terkutuk penghinaan ini, selagi masih berkuasa teruskan kerja bodoh ni, menyebabkan rakyat bertambah marah, ini sahajakah yg umno mampu lakukan?...semata mata Tun ada darah keturunan india?

    Apa istimewanya darah melayu? Bugis? dan jawa di sisi Allah s.w.t?

    Bagaimana pula dengan rompakan dan penyamunan yg dilakukan oleh pemimpin2 umno? Bagaimana pula dengan penganaiyaan dan kezaliman oleh pemimpin2 umno terhadap rakyat negara ini?

    Sedangkan pelacur beri anjing minum dijamin masuk syurga, setakat penghinaan sebegini terhadap Tun hanya akan mengumpulkan menyemarakkan lagi kebencian kami terhadap umno.

    Kami rakyat ingin mengingatkan pemimpin2 umno dan mereka2 yg bersubahat, tiba harinya umno tumbang, kamu semua akan diseret ke mahkamah.

    Bergembiralah kamu semua hari ini, selagi masih boleh menyumbat dedak haram rakyat tidak izinkan!

    Ini janji kami.

    ReplyDelete
  6. Dulu dia kata dia dah jumpa sendiri tok Arab yang bagi derma RM2.6.
    Sekarang dia kata dia ada salinan kad pengenalan Tun yang konon nama sebenarnya Mahathir anak lelaki Iskandar kutty.
    Lepas ini apa pula!

    ReplyDelete
  7. zahid ni lupa, dulu perkara ni pernah dibangkitkan oleh arwah TGNA semasa mahathir jadi PM dan orang umno melenting,marah bukan main sampai maki hamun TGNA.tapi sekarang dah terbalik plak, UMNO sendiri plak buat perkara yang sama cuma kali ni xde siapa yang melenting..zahid ni pun lupa juga yg si 'kutty' tu la yang banyak berjasa kat malaysia samapi diorang (umno) sanggup junjung selama 22 tahun.masa si 'kutty' tu nak bersara awal,siap xnak bagi, suruh tarik balik.alih2 jadi isu plak keturunan 'kutty'.kenapa?kutty ni bukan islam ke?hari tu beriya - iya nak bantu tamil muslim sampai nak pertimbangkan beri status bumiputera,tapi hakikatnya darah keturunan dan bangsa jadi mainan dan hinaan umno je.

    ReplyDelete
  8. Perlu disedari bahawa, ayah Tun Dr. Mahathir bukanlah India 100%, kerana nenek Tun Dr. Mahathir di sebelah bapa adalah seorang Melayu dari Johor, datuknya dari sebelah bapa yang merupakan seorang India, manakala di sebelah ibu pula, keturunan Tun Dr. Mahathir bersusur galur dengan golongan bangsawan di Kedah, Wan Tempawan binti Wan Hanapi, ibu Tun Dr. Mahathir merupakan keturunan yang bersusur galur daripada Wan Su, yang digelar Panglima Kulut Bukit Lada, Dato' Wan Mohamad Saman, Perdana Menteri Kedah di era pemerintahan Sultan Ahmad Tajuddin dan Sultan Abdul Hamid juga mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Tun Dr. Mahathir.

    Sewajarnya Zahid Hamidi menyemak dengan teliti susur galur keturunan Tun Dr. Mahathir, kerana tuduhan melulu yang keterlaluan sedemikian hanya memalukan diri Zahid Hamidi sendiri juga.

    Walau apa pun, Tun Dr. Mahathir seorang yang berjiwa besar, walaupun beliau berketurunan bangsawan, tetapi beliau tidak pernah mendabik dada dan mempergunakan keturunan bangsawan beliau itu untuk meraih sokongan.

    Walaupun Zahid Hamidi menuduh Tun Dr. Mahathir menipu orang Melayu, tetapi Zahid patut sedar bahawa Tun Dr. Mahathir adalah antara pengasas UMNO terutama di Kedah, kerana wujudnya UMNO di Kedah berakar umbi dari SABERKAS, sebuah pertubuhan Melayu yang kemudiannya menggembling tenaga dengan persatuan-persatuan Melayu yang lain di seluruh Tanah Melayu untuk membentuk UMNO.

    Tun Dr. Mahathir adalah antara pengasas SABERKAS, perjuangan Tun Dr. Mahathir dalam membela orang Melayu, bukan sekadar di dalam UMNO sahaja, malahan sebelum UMNO wujud, Tun Dr. Mahathir telah berjuang melalui SABERKAS bersama Tunku Abdul Rahman.

    Zahid Hamidi tidak tahu perjuangan Tun Dr. Mahathir, seorang tokoh Melayu yang berjuang sejak sebelum merdeka, bukannya macam Zahid yang tidak pernah berjuang seperti perjuangan Tun Dr. Mahathir.

    Semasa Zahid baru lahir pada tahun 1953, Tun Dr. Mahathir telah menjadi ahli UMNO selama lebih kurang 7 tahun, Tun Dr. Mahathir telah mula berjuang sejak zaman Jepun, zaman Siam, dan zaman Inggeris, terutama di Kedah, Zahid ada perjuangan macam itu ka? Karya-karya berunsurkan perjuangan kemerdekaan Tanah Melayu telah dinukilkan oleh Tun Dr. Mahathir dan dipaparkan di dalam akhbar-akhbar Melayu pada masa itu.

    Ahli-ahli UMNO patut malu kerana ada pemimpin macam Zahid ini, kerana dia tak tahu sejarah perjuangan UMNO, tidak tahu mengenang budi Tun Dr. Mahathir yang merupakan antara salah seorang pengasas UMNO, sekurang-kurangnya di Kedah sejak sebelum merdeka lagi.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Mohamad Faiz Hamzal Ismail
    Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
    Bahagian Jerlun
    Kedah Darul Aman

    ReplyDelete
  9. Zahid ni selamba je memfitnah Dan menghina Tun..semoga mulut kau akan herot, lidah kau kelu hingga air liur kau pun meleleh keluar takboleh nak telan...Ini adalah sumpahan dari nenek..jaga2..melainkan kau minta ampun dgn Tun M.

    ReplyDelete
  10. Zahid ni bangang. Cubalah check betul ke tak phd dia ni. Cakap dia memang macam tak layak. Kau cubalah tengok dia berucap bahasa org putih. Betul2 buat malu kita semua. Cakap melayu pun suka pakai ayat suka hati nenek jawe dia. Nak cakap lebih takut lak ni. Takut dia antar org pukul lak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com