innity

pages

Sunday, July 30, 2017

[ISU KUTTY] Ingatan kepada Ali Hamsa, Irwan Serigar, Aziz Rahim, Reza Marican




Kita semua rakyat Malaysia ada salasilah keturunan kita masing-masing. Malah masing-masing berbangga dengan salasilah dan asal usul mereka.
Dari Arab, India, Indon atau Eropah menjadi kebanggaan masing-masing.
Tetapi seorang yang berjawatan Timbalan Perdana Menteri menghina dan mempertikai salasilah musuh politiknya menunjukkan betapa desperate nya mereka dalam mempertahankan kuasa dan jawatan mereka.
Kepentingan peribadi diutamakan, pencapaian negara ditongsampahkan.

24 comments:

  1. Bukan setakat terduduk..dah tersembam bila dgr ulasan ini.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. antara menteri2 yg ada skrg mmg bangsat..sbb kedudukan dan duit shj.

      Delete
    2. Antara Kutty yang membangunkan negara selama 22 tahun dengan Bugis yang rompak duit rakyat dan jawa kaki jilat, mana satu yang baik?

      Memang bangsat sial tak sedar diri!! Jasa tak banyak mana ada hajat nak hina keturunan orang. Macamla Mahathir tak pernah buat satu jasa pun.

      22 tahun Mahathir punya jasa boleh nampak jelas di serata tempat di Malaysia ni. Bukan setakat rakyat Malaysia, seluruh dunia pun tahu jasa Mahathir.

      Dahla memalukan Malaysia masa berucap di PBB. Sendiri punya bodoh tak nak kaji.

      Cilaka haram jadah!!

      Delete
  2. Antara Al-Kutty yg membina dan membela agama,bangsa & negara.
    Antara Al-Bugis yg melacurkan negara.
    Dan antara Al-Jawa yg bersubahat.
    Agak2nya yg mana menjadi pilihan rakyat. PRU14...KAMI MENANTI.

    ReplyDelete
  3. Always amused and entertained by this 'different' Zahid aka Mat Arip. Always colourful language to shoot down dungu dungu UMNO with a spice of insider's information.

    Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  4. Irwan Serigar bkn mamak kot ,Yg kita tau Serigar ni nama suku batak! Oh ya apa komen Dato' Amir Mydin pulak

    ReplyDelete
  5. Maka muncul lah pencacai balaci neraka najib

    ReplyDelete
  6. Ramai juga yang tepuk bila Zahid menyatakan demikian.

    ReplyDelete
  7. Beginilah...

    Jika ada najib berjasa kepada negara kami rakyat marhaen akan hormati, begitu juga dengan zahid dan umno.

    Bukan untuk mendewa dewakan mereka ini.

    Jika lim kit siang berjasa kepada negara pun akan kami hormati.

    Persoalannya..

    Apa jasa najib dan zahid ni?

    ReplyDelete
  8. Hari ini adalah tarikh "due date" 1mdb perlu membayar menggunakan wang rakyat kepada ipic sejumlah 2.6 billion.

    Kenapa najib perlu gunakan wang rakyat untuk bayar hutang jika 1mdb adalah perniagaan menguntungkan?

    Bukankah najib bercakap perniagaan 1mdb menguntungkan sehinggakan 1mdb boleh
    menghantar jemaah haji?

    Bukankah salah satu syarat mengerjakan ibadah haji mestilah berkemampuan?

    Adakah kita mempunyai perdana menteri bercakap bohong kepada rakyatnya?

    Adakah hutang 2.6 billion jumlah yg kecil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. abah kau la bayar

      Delete
    2. Bodoh.. IMDB tk guna duit rakyat.. guna asetnya untuk selesaikan hutang. Macai bodoh kes judi Forex madey terang2 ambil duit negara..duit rakyat.. lupus macam tu saje.. hangus.. aset apa yg ada?

      kalau nk jadi barua penyangak.. bagilah ada ilmu sikit.. ini nampak sgt bodoh!

      Delete
    3. Anon 4.20
      Tolong beritahu apa aset 1MDB yang banyak sangat tu??

      Berapa keuntungan 1MDB dulu yang boleh beli semua aset-aset yang kau cakap tu??

      Mana penyata kira2 1MDB yang sahih yang menunjukkan untung dan rugi??

      Berapa simpanan wang berbaki dan hartanah yang masih dalam simpanan 1MDB yang dikatakan diguna untuk bayar hutang berbilion tu??

      Kau yang bodoh bangang kena tipu!!

      Delete
    4. 4.20, guna aset 1mdb untuk bayar hutang? 1mdb tu plak datang dari mana? Noh foundation ker? Kah kah kah...

      cakap forex nak buat RCI bila agaknya? Tunggu hari selasa gak ker? Tunggu najib bertelur ker?

      Semua kerugian forex ada audit dan penyata akaun terang dan jelas kemana pergi wang ini.

      1mdb kenapa di OSA kan? Di rahsiakan? Mana audit report? Mana penyata kira2 disahkan oleh juruaudit? Jabatan Audit Negara sahkan ada salah laku dan penyelewengan, camna plak? Ini bisnes apa nieh?

      Delete
  9. Cepatlah pru. Zahid ni kompem kalah. Tak larat dah nak dengar cakap dia ni. Bodoh dia ni tahap phd.

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Mengamok penyembah The CASH KING of KERALA hari ni sejak DS Zahid dedahkan nama sebenar Mahathir@Mahataik a/l Iskandan Kutty. Beliau hanya mendedahkan nama sebenar dalam IC Biru Mahathir sebagai mengesahkan asal usulnya, bukan memaki hamunnya seperti yang diterima Najib Rosmah setiap hari oleh golongan Pakatan Haprak.. jadi apa masalahnya sekarang? meroyan kenapa? Madey tu tokong berhala korang ke macai?? org Pakatan hina Nabi SAW korang tak mengamok macam ni pun?

    Masa Mahathi kutuk Najib dengan macam macam gelaran, tuduhan bertalu-talu, mengheret nama anak isteri, termasuk menghina batang tubuh Rosmah, macai mereka punya seronok bertepuk tangan tidak seorang pun menegur tak baik menghina sehingga tahap itu.

    Tapi bila Keturunan nama IC Mahataik didedahkan.. bukan menghina pun.. cuma mahu ceritakan asal usul Mahataik ini siapa dan 'KEJAYAANNYA' menipu Melayu selama 30 tahun lebih memperkudakan UMNO BN, tiba-tiba mereka ini mengamuk tak tenti pasal?

    Meroyan habis macai termasuk BLOGGER BANGGANG PERAK TODAY tiba2 naik hangin pagi ini! Sebab itu Najib gelar ini BLOGGER BANGGANG.. kerja nak serang balik puak sendiri, sedangkan kerbrobokan dan kejahatan musuh didepan tidak pula diserang. Kalau tak betul tegur secara dalaman, itu yang Presiden pernah suarakan. Tapi BLOGGER BANGGANG tetap degil lepas tu rebel masuk sebelah musuh demi sesuap dedak? Perjuangan haprak namanya!

    Seolah-olah Mahathir ini seperti 'nabi' mereka, Mahathi boleh kutuk maki hina dan jatuhkan sesiapa ikut sesedap rasa Mahazalimnya tetapi lawannya di dalam UMNO tak boleh buat begitu.. KUNUN atas nama 'JASA MAHATHIR'? Jasa apa?? Mereka ini sebenar golongna Melayoo Mudah Lupa.. Mahathir tiada jasa besar apa melainkan MEMECAHBELAHKAN Melayoo dan menjahanamkan duit negara dengan kroni penyamunan projek-projek Mega..selama 22 tahun. KLCC tu boleh bagi kenyang perut orang kampung ke?

    Syabas DS Zahid kerana berani mencuit penyembah-penyembah berhala Kerala Mahataik!! Hina ulama dan tatacara Islam mereka boleh sokong, ..tp sentuh je Berhala Mahathir ini mereka naik angin.. itu jelas mereka tak betul dan taksub buta tuli dan dijajah minda oleh Mamak Kerala Laknatullah perosak bangsa ini! sekarang ia berada di sebelah musuh kafir DAP.. apa lagi alasan?

    #HidupUMNOBN

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.19 ada tengok bideo kat artikel atas sekali tak? tun meroyan ker? Senyum jer Tun, dia ada marah? Cer tengok reaksi muka dia. Citer skit kat mana pakatan menghina Nabi SAW? Bodoh atau ko tabur fitnah?

      Sepatutnya ko kena tepis dakwaan DOJ mengatakan rosmah ada simpan berlian permata bernilai 120 juta. Kenapa diam? Aktor Robrrt de niro,Di caprio dan pragawati miranda kerr dah serah pun barang2 curi milik rakyat malaysia, rosmah bila lagi?

      Apa yg tun tipu? Lihat sekeliling kamu, pembangunan yg amat pesat, ini semua hasil pemimpin bernama Tun dan sebelumnya, najib hanya tau menyamun dan buat hutang sehingga hampir mencecah 1 trillion, najib ternyata menzalimi menganaiya dan menyusahkan rakyat.

      Masih ada bloger yg boleh berfikiran waras dimana benar dimana palsu dimana hak dan batil seperti perak today tu. Mana dedak dibayar pakatan? ada slip bank? penyata bank ? Wang 1mdb dicuri ada bukti jelas, transaksi perbankan, di singapore dah jatuhkan hukuman keatas pesalah 1mdb, najib bila lagi?

      Pencacai nak suruh kami lindungi najib ketua penyamun no 1 negara? Sehinggakan tidak nampak jasa yg telah Tun lakukan?

      Dah cakap, Tun tidak maksum ada kelemahannya, tetapi Tun tidak pernah menyusahkan rakyat, inilah sebabnya Tun sentiasa menang majoriti 2/3 setiap PRU.

      Kepada DS Zahid, hakikatnya dari dua kenyataan beliau yg terbaru iaitu penutupan kedai rakyat 1malaysia dan penghinaan terhadap Tun hanya mengesahkan DS Zahid seperti telor dipenghujung tanduk.

      Luka yg sudah teramat dalam ditabur disapu pula dengan garam oleh DS Zahid.

      Hanya menaikkan kemarahan rakyat terhadap najib dan najib perlu menanggungnya.

      Dapat pula bloger haramjadah dan bangang (najib cakap) seperti bloger 4.19 ini, pendedak harami inilah pelopor kepada pelbagai penghinaan maki hamun terhadap Tun.

      4.19, Duit, dedak yg najib beri kepada pencacainya tu asal duit rakyat, rakyat tidak sekali kali izinkan dunia akhirat,berilah apa maksud apa nama sekalipun waima "perunding imej najib" atau JASA, ianya tetap haram.

      Delete
    2. Ko ni memang bodoh dari dalam perut mak ko lg kan .Bagus ko mampus jaa dari jadi haiwan berupa manusia. Dalam kumpulan haiwan xda manusia tapi dlm kumpulan manusia ko la jadi haiwan .Kasian dengan mak bapak ko ...

      Delete
    3. Dah habis cerita ker..cerita lagi lah..kasi dunia tahu bahawa kita ingin mengulang sejarah berulang, tewas sebelum bejuang. Masyarakat lain berjuang bukan macam kita tau

      Delete
  11. apa ada pada nama bro.. kalau nama elok perangai buruk, haprak juga..

    ReplyDelete
  12. Sokong zahidhamidi digantung dedah peribadi tun m

    ReplyDelete
  13. Sokong dedah pengundi hantu dan luar Kawasan jamalbajumerah Dan najibrazak

    ReplyDelete
  14. Lepasni gantung keruak
    Gantung zakarzi
    Gantung deramangolan
    Gantung jazalan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com