innity

pages

Friday, May 19, 2017

[SOMBONGNYA] Mahathir ibarat 'singa tua tak ada gigi', kata PAS



Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menyifatkan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai 'singa tua tak ada gigi' disebabkan keghairahan tokoh itu yang baru sahaja menjadi pemimpin pembangkang kerap mengkritik PAS.

Ini kerana, kata Idris, PAS konsisten menjadi pembangkang sejak lama dahulu dalam menentang Umno-BN.

"Tiba-tiba Dr Mahathir nak ajar kita jadi pembangkang. Dia baru sehari dua jadi pembangkang.

"Saya kadang-kadang saya malas nak serang Dr Mahathir kerana dia tak ada kuasa dah. Tak guna kita lawan kalau tak ada kuasa.

"Dr Mahathir ibarat singa tua tak ada gigi. Kita nak marah dia pun tak guna," katanya.

Beliau berkata demikian dalam cermah isu semasa di Tumpat, Kelantan pada 18 Mei lalu.

16 comments:

  1. sebab singa tualah pas panas punggung..hehehehe

    ReplyDelete
  2. Biar tua asal mental dan fizikal sihat drpd muda sikit tapi sakit sokmo.

    ReplyDelete
  3. Biar tua tak bergigi tapi bisa selamatkan malaysia
    Yang muda bergigi makan rasuah kuat

    ReplyDelete
  4. Pas adalah pembangkang yg hebatttt....Tun M xtau apa2.....Pas bole menang tanpa sapa2pun.....tak begitu wahai mat deris?????hehehe

    ReplyDelete
  5. Drp muka mat deris menunjukkan geram sungguh dia pada Tun M....syabas Mat deris......nnti menang tawan putrajaya u bole jd PM sbb otak u pandai dunia dan akhirat....mesti msia maju bawah mat deris

    ReplyDelete
  6. Jangan takbur Ustaz..silap..En. Idris

    ReplyDelete
  7. AKU BUKAN ORANG PAS TAPI AKU SETUJU SANGAT KATA IDRIS NI.. TUN MASIH BERNOSTALGIA DIA GAGAH, DIA MASIH HEBAT MACAM DULU2 MASA JD PM...ITU DULU

    ReplyDelete
  8. Classic example org yg bodoh sombong..dah berpuluh tahun jd ppembangkang tp sekali pon tak dpt kalahkan pemerintah..bila org nak ajar mcm mana nak kalahkan umno korup, dia ckp dia lg lama dah jd pembangkang..riak sunggoh..org mcm ni kalau dpt kuasa mmg bahaya..akhlak islam kat mana? Kata parti islam.

    ReplyDelete
  9. Sedap mulut je cakap Tun M ibarat singa tua tak ada gigi...

    Woi Idris ... kalau kau terserempak dengan Singa agaknya kau periksa dulu gigi dia atau kau cabut lari?...

    ReplyDelete
  10. bukit gantang tak ramai pun penyokong pas.. so next pru sila berambus. cari kws lain..

    ReplyDelete
  11. Aku tak nampak dia ni sombong, dia balas balik apa yg Tun M dah kritik PAS.

    Setakat singa tua takda gigi tak lah mengaibkan sangat. Jgnlah over agt taksub kat Tun M. Dia ada jasanya masa dlm kerajaan dan garang masa berkuasa tu lah maksud idris ni.

    ReplyDelete

  12. Yo la si Deris woi Mahathir tu macam singa tua yang tak ada gigi....kamu tu pulak macam apa ye??..macam babi tua yang dah nyamyok dan tak boleh dibuat kira!!...

    Itulah tabiat orang2 dari parti sesat ini....24jam kerjanya hanyalah dok mengumpat dan menjatuh maruah orang lain.

    Sadar dirilah kamu tu wahai orang2 PAS semua orang2 yang cerdek dan pandai sudah kenal dengan perangai hudoh puak2 sesat ni....orang2 PAS ni bukan saja perangai yang hodoh tetapi muka2 puak2 ni kebanyakannya hodoh2 belaka.

    ReplyDelete
  13. Pirrah mabuk Ustaz Idris Ahmad hoi! Kamu jadi Ahli Parlimen Bukit Gantang untuk satu penggal ini sajalah, selepas ini kamu setakat boleh berceramah kat beberapa ekor yang masih nak dengar di warung tepi jalan ke Trong macam dulu.

    ReplyDelete
  14. Lutut x air tue banberemok isa

    ReplyDelete
  15. Tua-tua Tun M masih dapat melihat dan mem bezakan yang mana benar dan yang mana salah........!!!! Jasa beliau terlalu banyak kepada Negara ber banding jasa kamu Mat Deris

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com