innity

pages

Thursday, April 20, 2017

[KUOTA] KJ yang HINA bukan Perlembagaan Persekutuan


1. KJ kata sistem kuota di bawah Perkara 153 adalah satu penghinaan kpd orang Melayu.

2. Saya tak rasa ianya satu penghinaan kerana tak mungkin sesuatu yg hina di maktubkan dalam perlembagaan.

3. Takkan lah kuota ini hina kerana ia adalah termaktub sbg kuasa Yang Di Pertuan Agong utk memeliharanya.


4. Perkara 153 berkaitan Hak Istimewa Melayu adalah sebagai balasan kpd org Melayu memberikan taraf warganegara kepada bangsa pendatang.

5. Jika balasan ini satu penghinaan, pastilah hina juga taraf warganegara yg pernah kita berikan kepada 1.7 juta org pendatang asing tanpa izin di Malaya dulu.

6. Sebenarnya yg hina bukanlah kuota Melayu itu.

7. Yg hina itu adalah kamu sendiri yg menjadi kerajaan.

8. Undang2 dah ada tapi kamu yg gagal kuasakan undang2 itu atas dasar kompromi politik di depan kaum2 lain demi mengharapkan undi mrk utk kamu terus berkuasa.

9. Kamu nak tunjuk kepada bangsa pendatang seolah2 kamu acah2 liberal dan kamu tak pernah peduli kpd bangsa kamu yg terpinggir dari gelanggang persaingan semata2 krn tak mampu bersaing dlm padang tak sama rata.

10. Takpalah, biarkan Melayu begitu kerana bagi kamu BRIM cukup utk mendiamkan kami

Biarkan lah

5 comments:

  1. Anak Bukit JelutongApril 21, 2017 at 8:45 AM

    "Duit pek tikam pek."

    ReplyDelete
  2. suruh dia bertanding kat KL la..jgn brtanding kat Rembau..menang pun atas undi melayu sj

    ReplyDelete
  3. Bangkit melayu
    Bangkit kerana di tindas umno bn najibrosmah
    Bangkit kerana ditipu 1mdb
    Bangkit kerana najibrosmah guna duit kerajaan rakyat
    Bangkit tangksp najibrosmah
    Bangkit penjarakan najibrosmah
    Bangkit guling najibrosmah umno bn

    ReplyDelete
  4. bila budak budak jadi menteri hancur negara..

    ReplyDelete
  5. Beranak pun kat kuwait. Mana nak tau. Maafkanlah budak hingusan ni. Patutnya dah belajar kat oxford taulah sikit sebanyak. Rupanya sama je dengan rakyat yg belajar kat kampung. JUAL BORAK !!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com