innity

pages

Monday, April 24, 2017

[KAFIR GANGGU, HINA KITA DULU LAH] Lain kali jangan ganggu Islam, kan dah dilembukan


CUACA‘ memang agak panas sedikit sekarang ini. Pedang bukan nak simbah minyak supaya api menyala lagi lebih besar, tapi lumrahnyalah apabila ada pihak yang tidak dapat menerima hakikat bahawa majoriti rakyat Malaysia beragama Islam dan Islam juga agama Persekutuan.
Manakala, agama orang kafir lain boleh diamalkan. Orang beragama Hindu boleh mengamalkan agama mereka. Orang Buddha, Kristian juga boleh mengamalkan agama mereka. Perkataan-perkataan atau fasal-fasal berkaitan Islam dan agama lain itu boleh dirujuk dalam Perlembagaan Negara.
Pedang pun dah banyak kali peringatkan kepada penganut agama lain, jangan ganggu Islam. Bagi bangsa Melayu di Tanah Melayu ini yang kini bernama Malaysia, perkataan Allah hak eksklusif orang Islam. Begitu juga dengan nama. Bila namanya berbunyi Melayu, automatik dia Islam. Di Malaysia, Melayu adalah Islam.
Pun juga jangan mengganggu urusan umat Islam. Sama ada kami menerima atau tidak undang-undang sivil atau melaksanakan undang- undang Islam, itu adalah hak kami. Urusan yang tiada kaitan dengan orang kafir.
Tapi, apabila ada yang cuba masuk campur tangan dalam urusan Islam (sememangnya orang kafir tidak pernah bersetuju dengan Islam), maka lazimnya akan ada tindak balas daripada umat Islam, sama ada dengan perbuatan, kata-kata atau tulisan. Kasar atau lembut adalah pendirian masing-masing.
Pedang juga kadang kala kasar, tetapi tidak terfikir pula untuk menulis puisi ‘lembu’ seperti nukilan Mufti Perlis, Dr Asri Zainal Abidin atau Dr Maza. Kalau Pedang yang tulis, tak tahulah apa akan jadi. Tetapi, itulah salah satu tindak balas langsung jika orang kafir menganggu atau menghina Islam. Akan ada pihak yang mempertahankannya, hatta dengan nyawa mereka sekalipun. Itu baru puisi…..
Pedang pun nak kata seperti Dr Maza juga. “Apakah boleh mereka campur tangan urusan agama orang lain dan kemudian ingin memberitahu kita jangan campur tangan urusan agama mereka?”.
Ada rakan yang bertanya Pedang dalam isu ‘lembu’ ini. Pedang jawab, lembu adalah antara haiwan ciptaan Allah Tuhan Semesta Alam. Tak boleh kita menghina lembu sebab lembu adalah ciptaan Allah. Umat Islam boleh makan daging lembu yang disembelih mengikut aturannya.
Rakan Pedang kata, bukan itu yang dimaksudkannya. Yang dimaksudkannya ialah isu ‘lembu’ yang ‘ditembak’ oleh Dr Maza. Pedang jawab memang patut pun sekali sekala macam tu dan lihat reaksi mereka mengelupur hingga mengikut laporan sekarang ini lebih 40 laporan polis telah dibuat terhadap Dr Maza.
Lembu itu bukan saja haiwan suci penganut Hindu, malah memertuhankannya. Tapi, hairan juga apabila ada penganut Hindu sendiri mengadakan pesta tradisi membunuh ‘tuhan’ mereka. Pesta itu dilakukan di Nepal. Beribu-ribu ‘tuhan’ lembu dibunuh dengan cara ditetak, bukan sembelih.
Macam Dr Maza percaya di Malaysia, rata-rata orang berpendidikan tinggi dan tak mungkin ada manusia yang akan menyembah haiwan seperti lembu. Pedang pun percaya juga.
Yalah! Ada doktor, ada peguam, ada akauntan atau guru, pensyarah dan berjawatan tinggi lain. Mereka berpendidikan tinggi, tak kan tak mampu membezakan kemuliaan manusia melebihi haiwan seperti kucing, anjing, lembu, gajah, harimau, monyet atau haiwan-haiwan lain, hingga hendak merendahkan martabat diri sendiri. Tapi… entahlah.. Pedang pun hairan…
Sebenarnya, bukan sekali orang kafir campur tangan dalam urusan-urusan Islam. Yang menjadikan umat Islam marah sangat apabila penganut Buddha, Hindu dan Kristian, ‘menyalak-nyalak’ apabila kita hendak meninggikan martabat Mahkamah Syariah dan undang-undang Islam menerusi pindaan Akta 355, sedangkan hukuman itu tidak langsung membabitkan mereka.
Yang orang Hindu pula menentang sangat umat Islam membawa masuk pendakwah terkenal dalam bidang perbezaan agama – Dr Zakir Naik – kenapa? Ada yang persoal bahawa Malaysia pun banyak ulama. Ya! Betul. Tapi masing-masing ada kebolehan sendiri. Pedang lihat tiada ustaz-ustaz atau ulama di Malaysia yang berkebolehan seperti Dr Zakir.
Dr Zakir Naik bukan pengganas. Beliau sentiasa mengajak kepada keharmonian dan keamanan. Hujah-hujah yang dikemukakannya dengan memberi perbandingan antara agama Islam dan Hindu adalah berdasarkan al-Quran dan kitab-kitab agama Hindu. Bila penjelasan al-Quran lebih hebat daripada kitab-kitab agama lain, penganut mereka menggunakan akal fikiran, lantas rela hati mengucap dua kalimah syahadah.
Salah? Dan tidak salah pun jika Dr Zakir yang kini memiliki taraf pemastautin tetap Malaysia, untuk berdakwah mengajak orang kafir memeluk Islam. Peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan membenarkan orang Islam menyebarkan ajaran Islam kepada kafir, dan orang kafir dibenarkan menyebarkan agama atau kepercayaan mereka kepada orang atau pengikut agama lain, tidak kepada orang Islam.
Pedang sentiasa mengajak umat Islam supaya dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti, tak kiralah orang UMNO, PAS atau parti lain – asalkan Islam – jangan lagi memangkah calon kafir, termasuk daripada DAP, MIC, MCA, Gerakan dan parti yang menentang RUU355.
Ya! Tidak semua orang kafir di Malaysia yang campur tangan dalam urusan agama Islam. Tapi, demikianlah lumrah jika seekor kerbau membawa lumpur, maka semuanya akan terpalit.
Kata Pedang: Kalau orang kafir menang pilihan raya suatu hari nanti mereka akan mendesak melarang umat Islam sembelih lembu pada Hari Raya Korban, sebagaimana pengharaman yang dilakukan di India.

-ismaweb

6 comments:



  1. Mereka mungkin bertindak tanpa ilmu. Al quran belum sampai kepada mereka.

    Binatang Ternak (Al-'An`ām):92 - Dan ini (Al Quran) adalah kitab yang telah Kami turunkan yang diberkahi; membenarkan kitab-kitab yang (diturunkan) sebelumnya dan agar kamu memberi peringatan kepada (penduduk) Ummul Qura (Mekah) DAN orang-orang yang di luar lingkungannya. Orang-orang yang beriman kepada adanya kehidupan akhirat tentu beriman kepadanya (Al Quran) dan mereka selalu memelihara sembahyangnya.

    Kita di seru berpesan2 dengan sabar dan kebenaran.. kerana ramai diluar sana kaum yang belum mengetahui ajaran islam yang sebenar. Ada baiknya kita berlomba2 berbuat kebaikan dari berlomba2 mencari kelemahan orang lain.

    Jamuan (Al-Mā'idah):48 - Dan Kami telah turunkan kepadamu Al Quran dengan membawa kebenaran, membenarkan apa yang sebelumnya, yaitu kitab-kitab (yang diturunkan sebelumnya) dan batu ujian terhadap kitab-kitab yang lain itu; maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu. Untuk tiap-tiap umat diantara kamu, Kami berikan aturan dan jalan yang terang. Sekiranya Allah menghendaki, niscaya kamu dijadikan-Nya satu umat (saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberian-Nya kepadamu, MAKA BERLOMBA-LOMBALAH BERBUAT KEBAJIKAN. Hanya kepada Allah-lah kembali kamu semuanya, lalu diberitahukan-Nya kepadamu apa yang telah kamu perselisihkan itu,

    Allah lebih mengetahui siapa yang kafir. Kita yang lahir Islam pun belum pasti syurga atau neraka. Ramai di barat yang dilahir dalam keluarga penganut kristian  mencari2 kebenaran dengan mengkaji agama2 lain. Mereka kaum yang suka mengkaji. Kita pula jangan anggap diri sudah cukup islam kerana lahir dalam keluarga islam.

    Wanita (An-Nisā'):150 - Sesungguhnya orang-orang yang kafir kepada Allah dan rasul-rasul-Nya, dan bermaksud memperbedakan antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasul-Nya, dengan mengatakan: "Kami beriman kepada yang sebahagian dan kami kafir terhadap sebahagian (yang lain)", serta bermaksud (dengan perkataan itu) mengambil jalan (tengah) di antara yang demikian (iman atau kafir),

    Bersangka baik pada semua.. ajaran islam sebenar belum sampai kepada mereka...mungkin kita juga. Maka ramai keliru dan tak dapat lihat keindahan islam.

    ReplyDelete
  2. Setuju dgn anon 1023

    ReplyDelete
  3. Mungkin pedang boleh menghuraikan bagaimanakah umat islam malaysia boleh bersatu hati?

    Mungkin pedang boleh memberi cadangan dan kaedah bagaimana umat islam malaysia yg mempunyai berbeza pandangan jalan penyelesaian?

    Adakah pedang mempunyai cara dan kaedah seperti PAS, jika tidak ikut cara "kami" maka haram untuk umat islam malaysia masuk syurga? Seperti khawarij?

    Mungkin boleh tunjukkan cahaya di hujung terowong?

    Lagi sekali nak peringatkan,

    Sila tunjukkan jalan penyelesaian kamu, dan kami rakYat negara ini boleh boleh berfikir MANA BAIK DAN BURUK, dan bukan seperti "lembu2" dalam parti PAS.

    tak kan hanya tau membakar perasaan dan pemikiran umat islam malaysia?

    Dimana pemikiran sederhana yg dianjurkan oleh Rasullullah SAW?

    ReplyDelete
  4. Mungkin juga mereka2 yg "cerdik" skit dlm ilmu agama islam seperti pedang yg mrnulis ni masih berharap masih ada umat islam di negara ni boleh di LEMBU kan kot?

    ReplyDelete
  5. Hairan juga lah dengan pedang neh...hj hadi terima habuan dari bijan 4k melalui nasharudin, takder pun dengar komen beliau, bunyi pun takder.

    Dlm kes hj hadi neh...., jelas dan terang hj hadi sudah di LEMBU kan oleh bijan 4k.

    Atau,

    Pedang? Wal halal untuk ku, wal haram untuk mu?

    Atau,

    Ko pun sama gak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com