innity

pages

Wednesday, April 19, 2017

Harga Minyak Naik Bulanan Orang Marah, Naik Mingguan Orang Tak Perasan

8 comments:

  1. Maka ya Allah hapus lenyapkan najibrazak umno bn

    ReplyDelete
  2. Macai celah kangkang.. Org kuat chap bunga pon dh letak jwtn dn mengaku rasuah dn kronisme kuat diamalkan madey... xkn nk alih isu kot.. Minyak turun tu ko xciter yer chai..

    Mse naik je ko fokus.. Eh ye xye ko skrh jg mcai bersekutu kapir dapig n lapiji...so kne byk mnipu mcm lapiji bru hero kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Najib ni pemimpin.yg gagal, kita mmg kena tukar dia. Tapi jgn nak tukar dia kita org melayu hancurkan apa yg melayu dah ada. Sebaliknya kita nak tambah kelebihan yg patut melayu dpt TANPA kita merosakkan kuasa melayu dan jauhi menambah kuat kuasa cina.

    Kita bukan takut pd cina tapi kita kena berhati2 dgn bangsa asing. Jangan ingat bangsa cina dan india kalau berkuasa nanti depa akan layan korang melayu dgn baik? Bila Dia orang maju tak akan mrk kongsi dengan orang melayu.

    Kita berhak dgn keistimewaan yg kita ada ni disebabkan ini tanah melayu kita.

    200 tahun dulu, org2 cina dibawa penjajah yg byr kpd kongsi gelap utk angkut buruh cina. Cina2 ni kerja dgn penjajah tolong kaut kekayaan keluar dari bumi kita ni.

    Disebabkan nak bls kerjasama cina2 ni, penjajah beri keistimewaan pd cina2 selama 200 tahun. malah byk tanah milik melayu yg dirampas penjajah dgn pelbagaj alasan kononnya melawan British atau gagal byr cukai yg mrk pandai2 paksa ke atas org melayu.

    Apa ke jadahnya orang asing dtg dan sibuk2 lantik sendiri kutip cukai dan jadi DO? Magistret pun depa lantik sendiri. Itulah licik dan jahatnya penjajah.

    Kemudian Anak2 Org melayu tak dibenarkan belajar d sekolah lebih dr darjah 4, kecuali anak pembesar shj yg boleh mrk doktrin. Tapi anak2 cina dibenarkn penjajh belajar tinggi sampai ke England. Sebab apa? Sbb cina2 ni akan jadi barua penjajah.

    Bila penjajah meninggalkan negara ni, semua tanah lombong yg British ambil mrk serah kpd cina utk jd proksi dan uruskannya dan masih guna nama syarikat2 British dan akhirnya tak dikembalikan kpd melayu bila merdeka. Selepas tu terus bertukar milik jadi milik cina. Maka itulah kisah sebenr bagaimana Cina jd super rich di negara melayu ni, walhal mrk dulunya dtg sehelai sepinggang.

    bukan kerana cina2 ni rajin dan bijak tapi kerana mewarisi rampasan penjajah dr orang melayu.

    Kalau korang tgk bangunan yg tinggi2 di KL tu milik cina kan? sebenarnya datang dari kekayaan hasil bumi yg penjajah rampas secara penipuan kemudian diberi kpd cina2. Jgn terpegun la sangat.

    Melayu layak dpt keistimewaan lbh dr yg kita ada hari ni, kerana melayu dimiskinkan selama 200 tahun oleh penjajah.

    Apa yg kita kena buat sekarang ni cuma kita kena perbetulkan atau ganti pemimpin melayu yg korup je, elakakn kita kasi cina makin kuat dan dibodohkan oleh mrk berlagak hebat.

    Korang melayu, Tak belajar sejarah seluruh dunia ke? Dimana2 pun di dunia ni bila yg bukan islam berkuasa memerintah ke atas org Islam, org islam akan dizalimi malah byk yg dihapuskan dan terpaksa meninggalkan bumi tumpah drh mrk.

    Jgn ulang kesilapan org2 islam di negara lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:02 am.
      Saya setuju.
      Dgn sebab itu kita kena turunkan najib.

      Delete
  4. Orang bodoh je yang tak perasan.
    Satu Malaysia perasan. Kenaikan mingguan bulan April,
    takat 20hb ni, dha naik 14 sen. Menjelang akhir April,
    mungkin cecah 20 sen!
    Siapa tka perasan..............cuma Najib je yang
    tak perasan, semua rakayat Malsyai memaki hamun,
    sumpahs eranah kat dia.
    Jadi PM makan gaji buta.
    Aku tak halakan satu sen pun duit gaji dan
    duit yang ko kebas berbillion-billion sampai
    matawang jatuh jadi rm4.18 dan harga minyak
    naik setiap minggu, padahal BRENT turun teruk

    ReplyDelete
  5. Kini dan selamanya bengong

    ReplyDelete
  6. Cara pencuri macam tu lah,sedar sedar bukan saja duit,Spender kita pun boleh hilang

    ReplyDelete
  7. Kisah najib samun berbillion pun akan kita lupakan jugak nanti. Terlepas lagi najib. Diamkan sekejap dan lepas tu samun lagi kalau bn menang pilihanraya. Bab minyak nk senang je. Cakap kat menteri claim minyak dicatu. Selama ni kereta menteri semua isi penuh. Silap2 kereta anak beranak pun claim jugak. Bab minyak naik ni sikit pun tak dirasa langsung. Cuba sesama bayar macam rakyat. Mengelupur bro ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com