innity

pages

Tuesday, April 11, 2017

1 Sudut Pandang: Dulu PAS GALAK Samakan Pembangkang dengan BIAWAK


oleh: Revolusi Anak Muda Malaysia [ R.A.M.M ]

Sebelum ini bukan main galak puak lebai haprak pimpinan Hadi dok samakan orang dengan binatang. Anjing, babi, kera, keldai dan terkini biawak. Yang terbaru semalam, Tuan Brehim dalam tulisannya berkata bersama Pakatan Harapan yang juga diisi oleh Amanah dan Dap umpama memikul biawak hidup.

Bila para cendiakawan dan rakyat terbanyak tegur, pandai pulak mereka kata kita tidak faham peribahasa. Bila para agamawan kata tidak sesuai seorang yang mengaku berstatus ulamak memberi perumpamaan begitu. Pandai pulak mereka pusing kata Al Quran pun gelar orang dengan nama binatang.

Mengikut sejarah, Hadi juga pernah samakan orang yang meninggalkan partinya umpama kera mencari pokok berbuah. Walaun masa tu siap bertakbir lagi. Bila Hadi sebut anjing menyalak babi dalam bukit, makin kuat walaun bodoh ni bertakbir.

Yakinlah, Allah itu Maha Adil lagi Maha Bijaksana!

Sekali akbar cina MCA buat karikatur gambar monyet. Tahu pulak nak marah dan melompat sakan persis monyet terkena sengat kerengga.

Nasib baik akbar ni dah buang karikatur tu. Kalau akbar ni keluar jugak dalil yang menyatakan dalam Al Quran ada sebut pasal kera. Puak lebai nak jawab apa?

Itulah, lain kali jangan ingat  Hadi dan puak anda sahaja yang ada maruah. Ingat, Allah itu bukan milik puak anda sahaja. Bertaubatlah selagi nyawa masih dikandung badan. Jangan ingat bila dah dipanggil olamak dan lebai oleh para walaun sendiri, maka dengan sendiri anda bebas menghukum, mengkafirkan, dan melabel orang sesedap mulut anda.

Bertaubatlah wahai para lebai dan walaunnya!

2 comments:

  1. Mungkin dah boleh tukar gambar monyet tu jadi gambar beruang ke, arnab, kucing, tupai ke.. apa2 je lah. Baru diorg bleh happy skit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kamu tak rasa apa2 bila yg hina org melayu kita mcm kera itu pun satu problem juga.

      Kalau sesama melayu aku boleh diam lagi tapi bila cina kapiaq mula berani hina org kita dan kita diam malah ada yg sokong itu penyakit bangsa namanya.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com