innity

pages

Tuesday, March 14, 2017

'Boleh periksa 'handbag' saya ada duit PERMATA atau tak', Rosmah kepada pengkritik




Penaung Program Permata Pintar (PERMATA) Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menegaskan, beliau tidak pernah mengambil wang program berkenaan untuk kegunaan peribadi. 

Malah, beliau juga dengan tegas meminta supaya mana-mana pihak tidak lagi mempersoalkan tentang program PERMATA kerana menurutnya, program berkenaan adalah untuk kebaikan rakyat. 

"Janganlah banyak sangat soal menyoal di luar sana. Jangan ragu-ragu dengan program ini. Jangan tanya 'oh, dia punya sumber kewanganlah, apa lah, macam-macam. 

"Kita dah terangkan pun dia tanya juga lagi. Saya tak faham. Kadang kala ia mengecewakan kita. Jadi, jangan politikkan program PERMATA. Kita tak pernah tanya 'bapa awak parti mana, parti itu tak boleh masuk'. Tidak. Kita tak lakukan perkara macam itu. 

"Program ini semuanya adalah untuk rakyat. Tiada kena mengena dengan saya. Saya tak ambil duit (PERMATA) dan letak dalam poket saya, dalam beg tangan saya. Anda boleh periksa. Ingat senang nak dapat duit dari kerajaan?" katanya. 

Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis penutup Seminar Jenayah Seksual Kanak-kanak: Hentikan! di ibu negara hari ini.

8 comments:

  1. Semah, dlm beg ko meme takder ape2, tapi peralatan suntikan anti penuaan ko dan bijan 4k mungkin ade kot?

    Betul ke rege suntikan tuh berjuta?

    Semah, baik ko ngan bijan 4k bertobat, takder faedahnya suntikan2 tuh.

    Gaji bijan setahun pun belum tentu bleh cover suntikan tuh...

    Mana plak dapat duit tuh? Duit harta pesaka? atau bomoh puaka?

    Bertobatlah semah ooiii !!!

    ReplyDelete
  2. "Kita dah terangkan pun dia tanya juga lagi. Saya tak faham. Kadang kala ia mengecewakan kita...."

    -semah.

    ......

    Kami pun kecewa gak semah, duit tuh sepatutnya untuk perubatan dan pelajaran rakyat.

    Kenapa bajet kedua dua nih dikurangkan?

    Permata boleh naikkan nama bijan 4k, umno dan bn ker?

    Cer citer?

    ReplyDelete
  3. Kita tak pernah tanya 'bapa awak parti mana, parti itu tak boleh masuk'. Tidak. Kita tak lakukan perkara macam itu.

    -semah

    .........

    Kami rakyat pun x nak tau harta pesaka ko semah, tapi rakyat hairan dan curiga apabila bapa tiri dapat derma, anak dapat hadiah.

    Berbillion billion plak tuh.

    ReplyDelete
  4. "Program ini semuanya adalah untuk rakyat. Tiada kena mengena dengan saya. Saya tak ambil duit (PERMATA) dan letak dalam poket saya, dalam beg tangan saya. Anda boleh periksa. Ingat senang nak dapat duit dari kerajaan?" katanya.

    - semah

    .........

    Semah, tanya skit bleh? Hari ni bawa beg jenama apa? Nak bagi tau, bini lee hsien loong jumpa obama aritu bawa beg tangan berharga 10 sing dollar jer, hasil buatan rakyat negerinya aje....

    Kami rasa bangga ngan ko ler semah.

    Tepuk tangan la semua....macam bideo dlm tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal susah nak DAPAT la kita kena CURI. kita pusing kasi tawaf itu curi punya duit, itu mcm susah la mau detect..

      Delete
  5. Malah, beliau juga dengan tegas meminta supaya mana-mana pihak tidak lagi mempersoalkan tentang program PERMATA kerana menurutnya, program berkenaan adalah untuk kebaikan rakyat.

    -semah

    ......

    Tu pasal dari dulu kami curiga, punyai syak dan waham, actually, semah yg memerintah negara, bijan 4k tu takleh fikir, kencing kuat, merata rata plak tuh.

    Semah, kalau kebaikan tuk rakyat, berapa ramai yg menikmati program nih? Adakah seperti perubatan dan pelajaran untuk rakyat?

    Atau hanya untuk golongan elit sahaja kah?

    Sebelum terlupa,

    Ko angkut berpuluh puluh kotak senyap2 masuk kapalterbang tuh apa kandungan dalamnya?

    Kenapa tidak pamerkan sebelum diangkut masuk kapalterbang? Tunjuk dlm press conf. Kotak2 tuh?

    Bagitau wartawan camni;

    "Wahai Cengkadak2 sekalian, lihatlah, takder apa i, semah nak sembunyikan..."

    Bila dah selamat sampai destinasi, baru nak cakap prop. Anak2 permata?

    Ko nak sembunyi apa semah oi?

    ReplyDelete
  6. Bukan banyak soal..banyak duit masuk poket kau semah..gundik

    ReplyDelete
  7. PM01 pun ada kata eh eh..., ada kelentong sebelum kantoi...kalau dia nak jadi penyamun pun tak kan bodoh bawa masuk account peribadi dalam negara....tuh sebelum kantoi....

    Nih bunyi laki si Lanun-Bugis macam sama jer cuma wang 3 juta yang masuk dalam account dia berperingkat peringkat MACC tak nak tanya ker, siasat ker, LHDN? lagi ler LHDN nih tak tahu yang laki si Lanun-Bugis nih ada buat kerja MLM kutttt!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com