innity

pages

Thursday, March 2, 2017

[AKAN ADA PENGUMUMAN RASMI?] Harga gula naik 11 sen sekilogram


Harga gula meningkat sehingga RM0.11 ​​sekilogram, walaupun belum ada sebarang pengumuman rasmi mengenai dibuat.
Sekilogram gula kini berharga RM2.95, iaitu peningkatan 4 peratus sejak pelarasan harga terakhir pada tahun 2013.
Ini telah disahkan oleh Presiden Persekutuan Persatuan Peniaga Barangan Runcit Malaysia, Hong Chee Meng.
Jelas beliau, perkara itu dimaklumkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) melalui mesej teks.
"Saya menerimanya kira-kira jam 3 petang. Saya dimaklumkan melalui WhatsApp. Tidak ada surat rasmi," kata Hong.
Beliau mengandaikan kerajaan mengelak untuk membuat pengumuman rasmi untuk mengelakkan peruncit dari menaikkan pemberitahuan dan pengguna daripada pembelian panik.
Hong menyifatkan kenaikan harga sebagai sederhana kerana kali terakhir harga barangan itu meningkat sebanyak RM0.20 sekilogram, memandangkan terdapat turun naik dalam harga gula global sejak kebelakangan ini. - MK

4 comments:

  1. Naik RM10 pun tkpa, elok utk rakyat supaya jgn amalkan makanan manis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 3 kali. Ape sgt la 11 sen. Nak masuk tandas awam pun tak lepas. Takpe, naik kan lagi. Kami rakyat memang banyak duit. Setakat $10 tu buat cucuh api rokok je. Hidup kerajaan.

      Delete
  2. Redha ajerlah rakyat Malaysia........gula naik dan segala benda naik pon tak per.....janji pemimpin kita mesti kaya raya. Pemimpin kita mesti kita bela sebab merekalah orang yg berjasa, berbakti pada kita.......ingat apa sumbangan kita kepada kerajaan??

    Jadi apa sekali pon yg naik, redha dan terima dengan hati yg terbukak.........kalo kita kebulor tak makan pon tak per janji pemimpin kita makan kenyang. Kalo tak der mereka kita ni semua mampos melingkop.....tak boleh hidup.

    Ingat tu.........jangan merungut, jangan bising kalo petrol naik 20sen, ikan kembong naik RM20 sekilo, gula naik, semua naik sebab itu semua untuk kesejahteraan rakyat. Ingat.....kita patut berterima kasih kepada kerajaan.

    ReplyDelete
  3. Aaa, kalau gule murah ramai yg kena potong kaki, tak boleh kerja, takde duit, takde duit tak boleh shopping, tak shopping takde cukai pulak. Kerajaan gak yg rugi. Jadi naikkan lagi. Kami rakyat memang memahami.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com