innity

pages

Tuesday, February 21, 2017

VIRAL Gambar Rakyat Malaysia Sanggup REDAH JAM Motorsikal BERKERJA di Singapura


Kalau korang selalu Monday blues nak pergi office kena redah jem, apa sangatlah kalau nak bandingkan dengan rakyat Malaysia yang kerja dekat Singapura tu. 

Di haluan EDL Permas Jaya untuk ke Singapura dari seawal 5:30 pagi dah start jem. Boleh koyak mental dan fizikal kalau tak kuat.

Kenapa ramai rakyat Malaysia sanggup bersusah-payah mencari rezeki di negara orang? Tanya sama Bijan. - 
Oh! Media





5 comments:

  1. Jangan jadi bodohlah..... macam baru keluar gua..... dah berpuloh tahun dah rakyat malaysia meredah subuh masuk singapura untuk bekerja..... semua dah tahu sebab nya .... sebab ada kelompongan disana yang boleh bagi rezeki lebih.... kenapa tak nak buat story pasal berapa ramai juga rakyat singapura yang masuk bershopping di malaysia juga? Sebab singapura tak makmur ke?...... jangan bodoh benaklah wei.... menghasut namanya ni. Org JHR jer tau fenomena ni. Tu yg kerja kat singapore tu.... kalau yg perokok.... tanya dia....adakah dia beli rokok si singapore........

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.35, kalau dah berpuluh ribu rakyat malaysia mencari rezeki di singapura, apa maksudnya?

      Maksudnya,

      Bukan takder keje kat malaysia, tetapi gaji singapura lebih tinggi berbanding malaysia. Jika nak keje kat malaysia, terpaksa lah ikat perut seperti mana pendatang bekerja di malaysia.

      Barang2 keperluan di malaysia sudah tak mampu dibeli rakyat negara sendiri. Semuanya berpunca dari bijan yg meningkatkan kos sara hidup rakyat negara sendiri.

      Delete
  2. Kene tanya org singapo laa awat suka sangat blanja kat joho...
    Dah lama dah...

    ReplyDelete
  3. Ini menunjukkan kadar gaji di singapura lebih tinggi dari malaysia dan kekurangan peluang pekerjaan disini menyebabkan rakyat kita terpaksa bekerja di singpura sehingga sanggup bersesak seperti gambar di atas.ini juga menunjukkan kedudukan ekonomi negara kita yang agak ketat sekarang ini.dengar khabarnya,orang kita yang bekerja kat singapura sekadar menjawat jawatan bawahan dan banyak terlibat dalam sektor pembinaan dan teknikal je.x tau la betul ke tidak, tapi kalau betul, alangkah baiknya kalau sumber tenaga manusia yang banyak ni dapat digunakan untuk pembangunan negara kita?x perlu lagi tenaga kerja import bangladesh,indonesia dan macam2 negara lagi.

    ReplyDelete
  4. Saja ambil peluang m-bike issue.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com