innity

pages

Saturday, February 4, 2017

Terkini: KES BUNUH ANAK KANDUNG: Dengar bisikan suruh bunuh anak

IBU bayi yang mati dikelar masih ditahan di Balai Polis Kok Lanas. - Foto Nik Abdullah Nik Omar

KOTA BHARU: Ibu yang dipercayai membunuh bayinya berusia 82 hari dikatakan pernah mengadu kepada jiran dia terdengar bisikan menyuruh membunuh anaknya. 

Sepupu mangsa, Nur Kamelia Kamaruzzaman, 20, berkata suspek pernah mengadu kepada jirannya dia terdengar suara berbisik menyuruh membunuh anaknya beberapa hari sebelum kejadian

"Namun dia tidak menceritakan kepada suaminya dan tidak ke hospital untuk mendapatkan rawatan," katanya ketika ditemui di rumah mayat HRPZ II, hari ini. 

Nur Kamelia berkata, kali terakhir keluarga berkenaan pulang ke kampungnya di Jal Kecik, Tumpat, pada Selasa lalu dan suspek tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap. 

"Kali terakhir saya berjumpa mangsa, dia dilihat manja, manakala ibunya tidak menunjukkan sebarang sikap yang pelik. 

"Kejadian ini sangat mengejutkan kami sekeluarga kerana ibu mangsa juga tidak mempunyai sebarang perselisihan faham dengan suaminya," katanya. 

Dalam kejadian jam 2.45 petang tadi, seorang bayi perempuan berusia 82 hari mati dikelar dipercayai dilakukan ibunya yang berusia 32 tahun, di kuarters tentera di Kok Lanas, di sini. 

Kejadian itu disedari seorang jiran yang kemudian menghubungi polis. Ketua Polis Kelantan, Datuk Dr Abdul Rahman Ismail, berkata jiran berkenaan melihat mangsa terbaring di atas tilam di ruang tamu rumah berkenaan dalam keadaan berlumuran darah. 

Katanya, siasatan awal polis mendapati, mangsa dikelar di kiri leher dengan pisau pemotong sayur. 

"Ketika kejadian, dua anak supek yang berusia 11 dan 8 tahun sempat keluar melarikan diri selepas melihat tindakan ibu mereka," katanya kepada media. 

Suami mangsa, seorang anggota tentera, tiada di rumah ketika kejadian. 

Abdul Rahman berkata, polis belum mengenal pasti punca kejadian, sama ada suspek mengalami gangguan emosi. 

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu, untuk bedah siasat," katanya. 

Jenazah bayi perempuan berkenaan dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Jal Kecik malam ini. - BH

5 comments:

  1. ini lah yg paling d takutkan, orang gila tapi nampak normal, dunia zaman ini

    ReplyDelete
  2. Org normal nnpk gila bersepah skg ni.... gila nak kuasa walau 22 tahun dah dberi kuasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila merompak duit negara lg bahaya..tu yg kau patut risau baiii..

      setakat gila nak memerintah tp kalau rakyat aman bahagia apa adahallll..

      Delete
    2. Klu blh komen biarlah kena dgn tajuk..kisah tragis tp komen politik seolah xde rasa simpati sikit pun pd baby terbabit..lg kejam dr pemimpin lama tersebut juka perangai tuan begini..maaf ya tuan klu terasa..

      Delete
  3. Lagi bapak segala gila bila ada orang yg tak tahu sebab mengapa orang tua tu melakukan demikian walaupun dah mencecah 90 tahun. Orang muda pun tak mampu lakukanya terutama orang yg bapak segala gila.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com