innity

pages

Saturday, February 4, 2017

[TERHEGEH2 NAK PAS] NAJIB kata Khutbah UMNO Baca, Solat Pas Imam DIBANTAI oleh ADUN PAS


Posting Najib di fb beliau yang cuba hendak menunjukkan hubungan yang rapat dengan PAS telah diperli oleh ADUN PAS sendiri.

Najib menyatakan semalam khutbah Jumaat dibacakan oleh Menteri UMNO, manakala solat Jumaat dan solat hajat pula diimamkan oleh Timbalan Presiden PAS.

Najib dilihat turu memperlekehkan Tun Mahathir apabila menyatakan semasa pemimpin lama yang kini kesayangan Lim Kit Siang, perpaduan sebegitu tidak mungkin berlaku.

Walau bagaimanapun, posting di fb ADUN PAS, YB. Dato' Iskandar A Samad memperli Najib dengan menyatakan "solat Jumaat tadi PAS, UMNO, PKR dan BERSATU semasjid. Ada masalah ke?"

Beliau juga menambah "Alamak esok solat Subuh kena cari yang takde orang UMNO nanti ada yang kata UG. Ha ha ha".


p/s: Apa itu UG?

UG adalah istilah yang digunakan suatu ketika dulu yang bermaksud "unity government". Kerajaan perpaduan telah dicadangkan bagi menggabungkan BN dengan pembangkang.

15 comments:

  1. hanya Haji Hadi dok gila nak perompak 1MDB, derma 2,6 bilion...kita pemimpin PAS dan ahli2 peringkat negri tidak akan sokong kerjasama dengan UMNO...

    ingat ...lawan kita adalah BN...dah tak kenal musuh ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatlah bahawa musuh-musuh Islam senantiasa berusaha memecah-belahkan umat Islam, mereka sedar kekuatan Islam selama ini banyak bergantung kepada perpaduan yang terbina erat. Konsep pecah dan perintah menjadi alat musuh Islam untuk berkuasa, mengeksploitasi, menjajah dan menindas mana-mana umat yang lemah. Jika umat Islam hilang integriti, hilang maruah dan diperalatkan pihak lain, maka akhirnya umat Islam akan menerima nasib yang malang lagi hina di negara sendiri.

      Delete
  2. ahli PAS tidak semudah itu nak diperbodohkan oleh najib,,,biarkan Tuan Guru Haji Hadi...kami tidak akan bersama UMNO selama-lamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami akan terus bersama parti dapigs laknatullah.
      Dap bagi daging babi. Umno bg dedak.
      Dap saudara seagama kami. Umno agama apa.
      Baghalllll...

      Delete
  3. RM90juta apa cite, kenpa tak saman2 lagi Sarawak report? bru hantar surat minta penjelasan je..itupun tiru cara najib yg tak saman2

    rakyat makin dapat lihat...pas atau haji hadi telah termakan dedak najib...terpaksa...aku percaya Najib akan dedak juga bila pakatan Najib dan haji hadi tidak berjaya dan PAS putuskan bersama PPBM dan PKR

    kita tunggu nanti....

    tapi ingat ...jika pas ptuskan bersama UMNO...ahli2 PAS sendiri akan boikot pas pada PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatlah bahawa musuh-musuh Islam senantiasa berusaha memecah-belahkan umat Islam, mereka sedar kekuatan Islam selama ini banyak bergantung kepada perpaduan yang terbina erat. Konsep pecah dan perintah menjadi alat musuh Islam untuk berkuasa, mengeksploitasi, menjajah dan menindas mana-mana umat yang lemah. Jika umat Islam hilang integriti, hilang maruah dan diperalatkan pihak lain, maka akhirnya umat Islam akan menerima nasib yang malang lagi hina di negara sendiri.

      Delete
    2. Ya betul..jadi barua dap lagi bagus..jadi pencacai utk jahanamkan sesama melayu...

      Delete
  4. Solat adalah mencari keredhoaan Allah.
    Boleh jadikan kepentingan politik bila terdesak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatlah bahawa musuh-musuh Islam senantiasa berusaha memecah-belahkan umat Islam, mereka sedar kekuatan Islam selama ini banyak bergantung kepada perpaduan yang terbina erat. Konsep pecah dan perintah menjadi alat musuh Islam untuk berkuasa, mengeksploitasi, menjajah dan menindas mana-mana umat yang lemah. Jika umat Islam hilang integriti, hilang maruah dan diperalatkan pihak lain, maka akhirnya umat Islam akan menerima nasib yang malang lagi hina di negara sendiri.

      Delete
    2. Ingatlah bahawa musuh-musuh Islam senantiasa berusaha memecah-belahkan umat Islam, mereka sedar kekuatan Islam selama ini banyak bergantung kepada perpaduan yang terbina erat. Konsep pecah dan perintah menjadi alat musuh Islam untuk berkuasa, mengeksploitasi, menjajah dan menindas mana-mana umat yang lemah. Jika umat Islam hilang integriti, hilang maruah dan diperalatkan pihak lain, maka akhirnya umat Islam akan menerima nasib yang malang lagi hina di negara sendiri.

      Delete
    3. Sungguh. Ayat2 dalam posting PM tu dah jadi riaq dan taqabur.Nauzubillah.

      Delete
    4. Wahai Anwarhas sedarlah diri
      Jangan berfantasi cepat2 berealiti
      Islam tak hilang maruah dan integriti
      Hanya melayu muslim membodohkan diri

      Jelas terang lagi nyata
      Kalau tak nampak sahlah buta
      Penyamun dihormati dan didewa2
      Atas nama melayu islam dijaja

      Agama islam suci dan mulia
      Namun muslim menodainya
      Bila bercakap penuh auta
      Sapa nak hormat hina lagi ada

      Delete
  5. Bab solat pun nak politik baik najib baik iskandar..najib pun satu dah tau pas benci umno tp syg bersatu yg dlmnya ada dap dan pan msh jg terhegeh2 nak berbaik ngan parti hipokrit ni.. sudah la najib nasib ko xmcm bersatu yg ada dap ken baiknya tu tuk disayangi pas..

    ReplyDelete
  6. najib, najib... kenapa diam membisu dlm isu trump melarang rakyat dr tujuh negara islam masuk ke us? tak perlu heboh tentang isu rohingya kalau tiada tindakan tegas yg diambil. perdagangan dgn myanmar tetap seperti biasa, duta kita masih ada di sana begitu juga dgn duta myanmar di sini. ironically, myanmar pula yg memulakan, melarang rakyatnya bekerja di malaysia. najib n hadi setakat berdegar, konon diorang saja pembela islam .. poorah...
    malaysia patut mengutuk tindakan trump kalau benar membela islam
    jangan takut pada DOJ, jgn takut pd trump. jgn takut bini, jgn takut anak tiri..

    ReplyDelete
  7. Najib patut cakap zaman TUN umno tengah kapir ar ni zaman najib umno da suci sesuci sucinya dan dah pandai mengucap sebab tu pas dah leh com mulot bersama.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com