innity

pages

Wednesday, February 15, 2017

[TAHU DAH, PAK LEBAI DAH PANDAI KELENTONG] RUU355: PAS tidak gentar jika kerajaan buat pusingan-u


Ketua Penerangan PAS, Nasruddin Hassan berkata, partinya tidak gentar sekiranya Barisan Nasional (BN) mengambil pendekatan membuat pusingan-u berkaitan pindaan Rang Undang-Undang 355 (RUU355) pada pembentangan seterusnya dalam sidang Dewan Rakyat Mac depan.
Beliau berkata, tiada istilah ralat buat PAS jika RUU355 tidak dipersetujui pada masa ini dan partinya tidak akan rugi apa-apa jika BN mengambil pendekatan sedemikian.
“PAS sudah bersiap sedia dengan segala kemungkinan yang berlaku,” katanya.
Menurutnya, perkara ini akan terus menjadi agenda PAS untuk melaksanakan RUU355 biarpun akan terus mengambil masa yang lama.
“Bukan sahaja BN, malah mana-mana pihak nak pertikai dan mempersoal perkara ini di pertengahan jalan nanti, apa yang boleh PAS buat?
“Kita akan terus memberi penerangan mengenai perkara ini. Bukan sahaja orang awam, malah kepada semua ahli Parlimen juga. PAS tidak akan berhenti berusaha. Bukan PAS yang cipta undang-undang ini, tetapi ia adalah undang-undang Allah SWT,” katanya dalam temu bual eksklusif dengan Sinar Online.
Agenda hudud hingga sanggup mengkafirkan UMNO suatu ketika dulu sudah tidak kedengaran lagi.
Sekarang RUU355 pula?

Mengenai kerjasama dengan UMNO yang semakin erat sekarang ini.

Alasan yang diberikan mula-mulanya adalah hubungan 'G to G', antara Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Kelantan.

Kemudiannya hubungan UMNO-PAS dikatakan atas dasar 'Politik Matang' pula.

Itulah pembohongan kepada Ahli Pas sendiri kerana takut untuk mengumumkan secara terbuka "hubungan sulit" Haji Hadi dan Najib.

9 comments:

  1. Maknanya pas guns cara selamat....kalau Ruu..berjaya,mereka bangga,tp jika sebaliknya,dorang akan salahkan pihak lain...bijak2,,,tinggi sngguh ilmu
    putar alam puak ni....cukup-cukup sudah,,,cukup sampai disini saja,,,mcm lirik lagu le pulak

    ReplyDelete
  2. Definition of an Hypocrite
    --------------------------

    a person who pretends to have virtues, moral or religious beliefs,principles, etc., that he orshe does not actually possess, especially a person whose actions belie stated beliefs.

    a person who feigns some desirable or publicly approved attitude,especially one whose private life, opinions, or statements belie his other public statements.

    Name a single member of PAS who is not one!

    ReplyDelete
  3. Aku tak faham, kenapa nak kaitkan kesilapan lalu dengan benda baik yg pAS nak buat utk org Islam di negara ni.
    RuU355 hanya memperkasakan kuasa mahkamah syariah yg selalu diperkecilkan oleh ramai org yg teruja dgn sekular. UMNO tak akan buat perkara itu sbb mrk parti yg lemah dan penuh dgn penyamun.

    Tun M pun ada byk buat silap dulu, kenapa tak bercakap ulang kali silap Tun M? Kenapa kesalahan Hadi mau disebut berulang kali. Sehingga mau menghukum dia supaya menurut kemahuan pemimpin PAKATAN. Sekiranya Hadi mengikut mrk maka seolah dosa Hadi akan bersih dan Hadi akan menjadi semulia mulia manusia buat sementara waktu.

    Semuanya kerana mau pAS jd pak turut? Kerana PAS tak layakkah nak tentukan hala tuju pemimpin sendiri sekarang?
    Kena ingat semua parti berhak membuat pendirian mrk sendiri dan ikut cara sendiri. Itulah demokrasi.

    Dato mufti perlis hanya faham dlm konteks yg berbeza isu RUU355 ni. sedangkan PAS melihatnya dlm konteks mahu mengukuhkan mahkamah dan keIslamannya negara ini supaya usaha gerakan mahu mensekularkan negara ini dapat dihalang atau digagalkan selagi PAS mampu berbuat demikian. Ini kerana jumlah penyokong dan ahli parlimennya yang ada. Sekiranya jumlah ahli parlimwn PAS berkurang ini bermakna nasib dan masa depan agama kita akan duduk dipunggung ahli parlimen bukan islam yg lebih ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...provisions yang ada sekarang gina pakai ke?

      nAK TEMPEK YANG BARU PULa!

      itU PERASUAH PATUT DI JEL.....RUU355 IS NOT IMPORTANT

      Delete
  4. Aku tak faham, kenapa nak kaitkan kesilapan lalu dengan benda baik yg pAS nak buat utk org Islam di negara ni.
    RuU355 hanya memperkasakan kuasa mahkamah syariah yg selalu diperkecilkan oleh ramai org yg teruja dgn sekular. UMNO tak akan buat perkara itu sbb mrk parti yg lemah dan penuh dgn penyamun.

    Tun M pun ada byk buat silap dulu, kenapa tak bercakap ulang kali silap Tun M? Kenapa kesalahan Hadi mau disebut berulang kali. Sehingga mau menghukum dia supaya menurut kemahuan pemimpin PAKATAN. Sekiranya Hadi mengikut mrk maka seolah dosa Hadi akan bersih dan Hadi akan menjadi semulia mulia manusia buat sementara waktu.

    Semuanya kerana mau pAS jd pak turut? Kerana PAS tak layakkah nak tentukan hala tuju sendiri sekarang?
    Kena ingat semua parti berhak membuat pendirian mrk sendiri dan ikut cara sendiri. Itulah demokrasi.

    Dato mufti perlis hanya faham dlm konteks yg berbeza isu RUU355 ni. sedangkan PAS melihatnya dlm konteks mahu mengukuhkan mahkamah dan keIslamannya negara ini supaya usaha gerakan mahu mensekularkan negara ini dapat dihalang atau digagalkan selagi PAS mampu berbuat demikian. Ini kerana jumlah penyokong dan ahli parlimennya yang ada. Sekiranya jumlah ahli parlimwn PAS berkurang ini bermakna nasib dan masa depan agama kita akan duduk dipunggung ahli parlimen bukan islam yg lebih ramai.

    ReplyDelete
  5. Rasanya ahli parlimen semua dah faham. Sebab depa dah faham tu yg depa x setuju tu. Nak kukuhkan undang2 islam tp undang2 conventional tak seiringan. Seolah2 nk bg signal hat islam baguih tp yg lain x baguih. Sedangkan yg duduk dlm parlimen tu semuanya pilihan rakyat. Sebab tu bangsa lain keliru. Pasai apa ampa nak bentangkan isu ampa saja. Pasai apa x pinda kan sekali akta yg lain supaya setaraf dgn undang2 syariah? Kalau pasai politik ampa buat lagu mana pun depa x setuju. Depa bukannya bodoh, bangsa depa jauh lebih maju dari bangsa kita. Depa xboleh nampak perjuangan ampa tu boleh memberi kebaikan kepada bangsa kita pun. Pasai banyak lagi perkara yg lebih penting kita tak buat. Penyamun depan mata pun kita duk tengok saja. Buatla undang2 yg paling baguih lagu mana pun tp duk masih berkawan ngan penyamun. Masalah rasuah menjadi keutamaan sekrg ni. Apa solution islam? Bolehkah hudud selesaikan masalah rasuah? Lawyer muslim bukan ramai pun kat mahkamah tu. Jgnla politik sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jadi naif. Hang kata bangsa lain tu lgi baguih dr kita dr segi apa? Kebendaan? Tau tak sapa yg ajaq org melayu mkn rasuah? Siapa yg kaya dulu dan huluq kat melayu rasuah? Hang berani kata cina tak amalkan rasuah? Tokey besaq tu sapa?

      Org melayu dulu takut nk mkn rasuah tp harini berani sbb lemah kuatkuasa undg2 rasuah.

      Siapapulak yg bawa betina pelacur? Judi? Toto? Melayu ka? Bangsa yg hang puji tu la paling kaya dan terkedepan juga dlm buat jenayah manusia.

      Jadi kita jgn ckp ikut sedapmulut.

      Delete
    2. Betul komen 8.24, negara dipimpin ketua penyamun, bapa kuat kencing, anak kencing berlari lah...

      Tak habis2 berbohong kerja mereka nih.

      Delete
  6. ruu355 hanya nyanyian pas bagi modal kempen menjelang pru14. apa lagi modal pas untuk menipu pengundi. nak kempen hukum hudud dan negara isle dah tak laku seduit pun.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com