innity

pages

Sunday, February 12, 2017

Mursyidul Am: "Kalau PAS ada RM100j, (rumah) 3 Kolam Renang saya Buat" [TERINGIN JUGA PAK LEBAI NI]


Mursyidul Am PAS berkata, mana mungkin beliau masih kekal menggunakan kereta Proton Saga dan memiliki rumah sederhana jika dakwaan ADUN Salor Datuk Husam Musa mengenai dana RM90 juta itu benar.
Hashim Jasin berkata, beliau kini hanya memiliki sebuah kereta Proton Saga dan rumah yang hanya bernilai RM60,000.
“Saya ni Mursyidul Am dan (Datuk Abdul) Hadi Awang Presiden PAS. Saya pakai kereta (Proton) Saga je. Kalau ada RM90 juta, tak kan saya pakai kereta Saga je. Itu terjawablah rasanya.
“Rumah saya pun dalam nilai RM50,000 hingga RM60,000 sahaja. kalau kami (PAS) ada RM100 juta, apa nak jadi, kolam renang tiga saya akan buat,katanya kepada pemberita selepas Konvensyen Kebajikan PAS di Auditorium Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) hari ini.
Hashim berkata demikian mengulas dakwaan Husam bahawa ADUN Salor itu mempunyai butiran berkaitan dana RM90 juta yang didakwa ada kaitan dengan PAS.
Kata Husam, dana berkenaan disalurkan ke akaun di Affin Bank.
Sementara itu, PAS akan melihat perkembangan akhir sebelum sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14) jika PKR masih lagi menjalinkan kerjasama dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).
Ia kerana dasar PAS menolak kedua-dua parti berkenaan dan enggan bekerjsama dengan mana-mana pihak yang menjalinkan hubungan dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH), jelas Hashim.
“Dasar pokok kita iaitu kita putus hubungan dengan DAP dan AMANAH dan kita juga tidak akan kerjasama dengan mana-mana parti yang bekerjasama dengan parti-parti tersebut.
“Sekarang ini belum nampak lagi parti-parti itu bekerjasama dengan berterusan dengan dua parti yang kita tolak tadi sebelum PRU banyak lagi perkembangan yang akan berlaku,” katanya.
Katanya, jika di saat akhir PKR berkeras dan masih ingin bekerjasama dengan DAP dan AMANAH, maka PAS tidak teragak-agak untuk mengikut dasar yang telah dipersetujui dalam parti Islam itu.
Hashim juga enggan mengulas mengenai tawaran tempoh sebulan yang diberikan oleh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) untuk menyertai Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana di luar bidang tugasnya.
“Saya dalam anggota Syura, tanggungjawab kami bukan menentukan dengan siapa kita nak bekerjasama.
“Tanggungjawab kami hanya jika ada cadangan dari jawatankuasa pusat untuk nak melakukan atau mengadakan satu dasar, mereka akan serahkan kepada kepada Syura dan Syura akan pastikan sama ada ia bertepatan dengan Syariah atau tidak.
"Kalau tidak kita akan bagi balik supaya tidak dilaksanakan. Kalau tidak bercanggah , OK jalan je,” katanya.

7 comments:

  1. Inilah contoh orang pas yang bukan "berfikir luar kotak" tapi "berfikir dalam tak ada otak".

    Masuk mahkamah sure kena tendang.

    ReplyDelete
  2. Dulu kau pas jugak skrg kenapa nak gaduh pulak babi mkn taik cina

    ReplyDelete
  3. KATEGORI NAFSU KERBAU NI KALAU 3 KOLAM

    ReplyDelete
  4. Kesian majlis syura pakai proton saga je. Zaman nabi semua guna unta tp unta nabi hat yg terbaik bukan standard proton saga.
    Agaknya isu derma perlu ke bincang dlm majlis syura? Tak perlu kut. Betui la lebai ni kata, tak mungkin ada duit sebanyak tu. Sebab xpernah masuk dlm agenda mesyuarat depa pun.
    Maaf, saya x berniat nak laga2kan institusi ampa. Niat saya cuma nak habaq yg ampa ni bongok. Bila husam kata dia ada bukti hang pi jelah jumpa dia tengok bukti tu. Bukannya hang pi buktikan hang xdak swimming poool, foool.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu bg komen pun tak cerdik juga, kalu dia pakai honda, alphard kamu kata mana ustaz, tok lebai ni dapat duit bayo kereta mahal? bila depa pakai proton kamu kata zaman nabi, sahabat nabi naik unta ada kelas.

      Husam? Kenapa husam tak dedahkan terus bukti? Kenapa main tarik tali? Akhirnya adakah dia sama je mcm 8 kotak bukti si Ezam? Dia juga masa jd org kanan pok nik byk projek lesap, terbengkalai. Tapi tak da sesapa nak bawa ke mhkmh maka kita tak nak fitnah dia, kita senyap je sebab kita mesti lbh matang dr tu.

      Kita nak politik telus, Husam mesti tunjkkan terus bukti supaya rakyat tak serabut dan tak membenci buta tuli. Apa niatnya nak tanghuh sampai PRU? Nak suh rakyat bergaduh tuduh menuduh sepanjang berbulan2 sehingga hancur persaudaraan islam? Inilah perangai ahli politik, mrk nak balas dendam, geram disingkir maka lebih sanggup.tgk rakhat bergaduh. Solat dua imam sana sini sanggup dibiarkan berlaku bertahun tahun walaupun dah tahu itu tak sepatutnya berlaku. Rakyat jadi mangsa. Anwar ibrahim pun sama, dulu kata Mahathir firaun, kenapa sekarang pakat kerjasama dgn giraun? Adakah kita rakyat masih tak belajar dr perangai ahli politik ni?

      Tak penat ke politik kita dikuasai oleh sang penipu? Mula dari najib songlap duit masuk akaun peribadi kita dapat bukti jelas maka kita rakyat kena sepakat tolak Najib. Anuar musa seleweng kuasa taja red warrior kita ada bukti, kita tolak anuar. Anwar Ibrahim mhkmh jatuhkan kesalahan dgn bukti kita tolak Anwar ibrahim.

      Kes kes forest city ada bukti kita kecam kerajaan BN. BMF takda lagi bukti Mahathir terbabit kita tolak dulu ketepi sebba mgkin fitnah.

      Barulah rakyat dihormati oleh ahli politik. Jgn tertipu dgn helah politik org politik. Kita rakyat mesti lebih cerdik drpd termkn tipu daya ahli politik.

      Delete
  5. Siapa cakap ularmak spicis camni takder nafsu nafsi?

    Kalau tengok perempuan seksi, mata sudah pasti tersembul memandang dan terus terkunci ke arah tersebut,sepatutnya alih perhatian tu, wahai ularmak sekalian.

    ReplyDelete
  6. Pendek cerita pas ni jual ugama dgn jual balak je pandai,yg lain hampas.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com